Bukefalos 28 år!

Vad händer i Sverige om alla invandrare stoppas på sina jobb?

Har funderat på vad som händer om alla som är invandrare slutar på sina jobb. Hur fungerar kollektivtrafiken, vården resturanger inkl. pizzerior taxi lokalvård mm. Det skulle vara intressant att veta , jag tror det skulle bli kaos vad tror ni?.

Vi skulle få stänga stora delar av den högre utbildningen på Tekniska högskolan i Linköping. En signifikant andel av professorer, forskare och lärare är invandrare.

Tips; de går inte att ersätta med en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter SD-väljare som tycker att invandrarna tagit hans jobb.
 
Var ska vi hitta all sjukvårdspersonal som försvinner? Det kryllar inte precis av arbetslösa etniskt svenska läkare och sjuksköterskor.
Ja visst ja. Jag är etniskt skandinav, min mor föddes o växte upp i Danmark innan hon flyttade till Sverige. Statistiskt är jag invandrare eftersom jag varit utlandssvensk i många år men bor numera i Sverige.
 
En dipp med kaos och massnyanställningar och allt skulle så småningom funka helt normalt igen för arbetslösa finns det gott om.

Sen finns det givetvis ställen där det kommer fattas kompetens, men inom "det vanliga" så skulle det inte vara nån långvarig kaos och katastrof.

Utgår från att du avser din egen arbetsplats?
 
Vi skulle få stänga stora delar av den högre utbildningen på Tekniska högskolan i Linköping. En signifikant andel av professorer, forskare och lärare är invandrare.

Tips; de går inte att ersätta med en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter SD-väljare som tycker att invandrarna tagit hans jobb.
Inte heller med en en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter miljöpartist. Däremot en högbegåvad, välutbildad sverigedemokrat eller en dito miljöpartist ;)
 
Jag också(tjeck)! De två duktiga primärvårdsläkare jag träffat när jag senast behövt besöka VC har också varit invandrare med annat modersmål än svenska. Skulle alla kvalificerade invandrare försvinna från vården skulle det bli kris.

Den bästa psykiater jag haft var invandrare. Jag har haft ett antal före denna med svenskt namn och svenska som modersmål men ingen har varit lika bra.

Själv är jag född finsk och bytte faktiskt inte medborgarskap förrän i somras så jag är ju också invandrare egentligen, men räknas nog inte som det annat än i statistiken.
 
Inte heller med en en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter miljöpartist. Däremot en högbegåvad, välutbildad sverigedemokrat eller en dito miljöpartist ;)

De finns det inte så många av så tyvärr räcker det inte. Dessutom gäller det att de klarar att hålla sin syn på människor utanför yrket - till 100%.
 
Beror ju lite på men om det bara är invandrare som numera bor i Sverige så händer det ingenting, men räknas dom med som kommer hit en snabbis och tillbaka till utlandet på några timmar så blir det väl lite problem men hela stället skulle inte stanna av.
Gäller min mans jobb.

På mitt jobb jag ska börja på i januari så blir jag väl ensam kvar skulle jag tro.
 
Vad det gäller vården så skulle jag bli av med den bästa läkaren jag haft, var hon nu kommer ifrån.
 
De finns det inte så många av så tyvärr räcker det inte. Dessutom gäller det att de klarar att hålla sin syn på människor utanför yrket - till 100%.
De flesta jag känner både SD, MP och andra har hyfsad syn på folk omkring dem.
Det skiljer lite, vad det gäller hur man ska finansiera och hur man ska finansiera.

Allt ifrån inkokta stollar som vill avskaffa staten Israel till protektionister som helt vill stänga gränserna.

Men det är som det ska vara, det finns plats för alla åsikter i en demokrati och det ska inte kunna påverka vare sig uppehållstillstånd eller medborgarskap. så som sig bör i en demokrati, men det håller du väl med om ;)
 
De flesta jag känner både SD, MP och andra har hyfsad syn på folk omkring dem.
Det skiljer lite, vad det gäller hur man ska finansiera och hur man ska finansiera.

Allt ifrån inkokta stollar som vill avskaffa staten Israel till protektionister som helt vill stänga gränserna.

Men det är som det ska vara, det finns plats för alla åsikter i en demokrati och det ska inte kunna påverka vare sig uppehållstillstånd eller medborgarskap. så som sig bör i en demokrati, men det håller du väl med om ;)

Självklart, men det betyder ändå inte att kvalificerad personal finns i de grupper du pekar ut.
 
Beror ju lite på men om det bara är invandrare som numera bor i Sverige så händer det ingenting, men räknas dom med som kommer hit en snabbis och tillbaka till utlandet på några timmar så blir det väl lite problem men hela stället skulle inte stanna av.
Gäller min mans jobb.

På mitt jobb jag ska börja på i januari så blir jag väl ensam kvar skulle jag tro.


Var tvungen att fråga. Slutar dom som bara åker in och ut ur landet så händer det ingenting då heller. Finns svenskar som täcker upp arbetet på en gång även om dom skulle behöva lägga om schemat lite.
 
En del verkar tro att invandrare bara städar, kör tunnelbana, taxi och gör pizzor!
Anmärkningsvärt stor del konstruktörer, arkitekter och läkare som klassas som invandrare!

Av min far och hans syskon är i alla fall tre av fem högskoleutbildade eller mer :) Mantrat hemma hos honom (och sen hemma hos oss!) var "utbildad dig och bli något".
 
Bland syrierna är 70% högutbildade. Vad som händer när den stora pensionärsvågen kommer är att vi andra skulel få jobba arslet av oss och att inte ens det skulle räcka då vi inte skulle kunna fylla upp tillräckligt i vården utan arbetskraftsinvandring. Sen kommer som sagt vår forskning rasa och våra entreprenörer lämnar troligen landet.
 
Har funderat på vad som händer om alla som är invandrare slutar på sina jobb. Hur fungerar kollektivtrafiken, vården resturanger inkl. pizzerior taxi lokalvård mm. Det skulle vara intressant att veta , jag tror det skulle bli kaos vad tror ni?.

Varför i allsindar skulle dom stoppas på sina jobb? Du kunde ju likagärna frågat vad som händer om alla etniska svenskar skulle stoppas på sina jobb? Jobbet skulle inte bli utfört är svaret på båda.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 003
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 873
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 323
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 137
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp