Bukefalos 28 år!

Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Det har slutat torka upp:mad: ...snön vräker ner sen igår. Har ändå valt att inte klä på hästarna, dom ser ut att klara sig fint ändå. Lite tidigare insläpp om vädret håller i sig. Landskapet är så pass vitt att det funkar som julkortsvy och det är ju lagom kul så här i april...:cool:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+6 och lite sol
Fleecefodrat regntäcke över fleecetäcket ute. Går in vid 18tiden, då bara fleecetäcket inne i boxen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

Inne: back on track nättäcke/fleecetäcke
Ute: fleecefodrat regntäcke
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+7, halvmulet
Ute med fleecefodrat regntäcke över fleecetäcket. Går in vid 18tiden, då bara fleecen i boxen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+10, halvmulet
Ute med fleecefodrat regntäcke över tunt bomullstäcke. Går in vid 18tiden, då bara bomullstäcket i boxen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

ca 7-8 plusgrader, mulet, regn då och då. Otäckat på båda.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

ca 6-8 plusgrader ute men regnar konstant :crazy:

Ute: regntäcke med fleecefoder
Inne: fleecetäcke
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+10, sol
Samma täcken som de senaste dagarna, fleecefodrat regntäcke över tunt bomullstäcke ute. Inne bara "pyjamasen":laugh:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

ca 7-8 plusgrader, mulet, regn då och då. Otäckat på båda.

...och så kom sommarvärmen ;) ... +15, gassande sol...mina hästar skulle troligen dö om jag la täcken på nu. Inte ens efter arbetet hade jag hjärta att klä på donnan. Hon måste ju få ta sig sitt lerbad efter kroppsarbetet:angel:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Mina har gått utan senaste dagarna :-) dock har de fått komma in tidigt vid 20 då regnet kommit :-)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*kl*

Nu har det varit 10-20 plusgrader i solen i tre dagar. Lite blåsigt av och till. Idag åkte täcket av. Nu får pålle vara naken om det inte är ruskväder.

Hästen: klippt (lämnat en bit över ryggen + kors/rumpa + benen) med sommarpäls som är på god väg. Fjordvalack i lagom hull (inte tjock, inte mager).
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+ 15 sol

Inne: fleecetäcke
Ute: regntäcke varvat med naken
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+15 sol
7 m/s O :D

inne: naken
ute: naken
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Vi har +17 här idag så hästarna får gå nakna!
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 282
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: Vinur
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 098
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 175
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp