Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

Inne och ute: nakenfis ;)

Ute vid regn: ofodrat regntäcke

ca 10-12 plus grader ute
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+17, sol
Naken även idag ute och inne.
Snart dax att ta fram flugtäcket...
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Varmt! och sol, eller ja det är en del moln på himeln också.
Hästen går naken, men får se hur jag gör till natten, om jag går ut och lägger på regntäcket med fleecefoder eller inte.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

20 grader och sol -naken ute
Inne Back om Track sommartäcke. Stallet står öppet på natten.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

+ 27 grader och sol! (äntligen!)

Inne och ute: nakenfis ;)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*kl*

Över tjugo grader ute och solsken.

H1 (svenskt halvblod): flugtäcke ute och naken inne.
H2 (import som visat sig överkänslig mot de flygfän som finns här): eksemtäcke ute och inne.

Vid regn eller temperaturer under ca sju plusgrader får de ofodrade regntäcken på sig istället.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*kl*

+12, sommarvärme i solen, naken inne som ute. Går ute ca 05-22, kallstall på natten

Igår regnade det till o från hela dagen o var lite svalare, men T som vanligtvis är känslig för regn klarade sig fint utan täcke. Något positivt med sommaren iaf :p
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*kl*

Frusen KS-häst ute dygnet runt utan täcke. Får på ofodrat regntäcke vid kombinationen blåst + regn + temperaturer under 10-15 grader.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Vi har sol och varmt, 17 grader redan när jag åkte till stallet strax efter 6. Ska bli runt 25+ idag sägs det.
Min valack (16 år) går ute 6.30-21 ca utan täcke. Dock "huvudtäcke" :p dvs. nu är flughuvan det enda som står på täckningsschemat.

Alla pållar gick för övrigt ut utan täcke idag (utom den med flugtäcke), vilket var första gången (som jag hade utsläpp) i år. På tiden :p
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Ute dygnet runt utan täcke. :love: 16 grader imorse strax innan 7. Ska bli riktigt varmt här med.

Kommer behöva klippa min gammelman, han blev svettig av en stilla barbackatur vid 20-tiden igår. :crazy:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Över 20 grader och sol, relativt vindstilla och min står utan täcke både ute och inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

+ 25 grader och sol. lite blåsigt.

Ute och inne: nakenfis. Enbart flughuvan ute ;)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Kl

+ 30 grader, vindstilla
Pålle går ute dygnet runt med eksemtäcke + huva
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*kl*

Nu är äntligen våren i Sundsvall! Vet inte exakt hur varmt det varit är men runt +15. Ponny är numera naken både inne och ute. Får dock på sig ett regntäcke vid regn eftersom jag oftast ride mitt på dagen och inte vill sadla en blöt häst.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

kl

Nu de senaste dagarna har vi haft runt +15-20 om dagarna, sol och på sin höjd lite duggregn eller blåst. Hästen går normalt naken men får fortfarande ett ofodrat regntäcke på sig om det är risk för regn + om hon går ut efter träning.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

kl

Vi har sommar! :love: Tempen har legat mellan 25-27grader på dagen med sol och lätt vind. På natten har det varit runt 18grader och min har varit naken både inne och ute.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 212
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Vinur
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 045
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 153
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp