Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

  • Jag har drake

    Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

    Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

    Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

    Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

    Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

    Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

    Röster: 6 6,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
@athena_arabians @Scata @Jeps @Pegasus63 @Snurrfian @Barret @Mia_R

Nu måste alla i draktråden hjälpa mig!

Jag håller på och skriver Einars bok.. Behöver någon bra ide om hur Einar räddar familjen eller något barn eller byn...
Jag tänker att han kanske först råkar sätta eld på skolan eller dagis...så alla blir sura..
Men sen händer något som gör att bara Einar kan rädda dem...
och då blir han hyllad..
Men vad ska hända?

Hjälp!!!! :arghh:

Jag lovar att ni blir omnämnda sen när boken släpps! :)

Einar är ju den ända som kan springa in i elden utan att skadas, då endast magisk eld från trollkarlar/häxor och andra drakar kan skada drakar. Han springer in för att rädda klassens kanin som blev bortglömd när larmet gick.
 
Einar är ju den ända som kan springa in i elden utan att skadas, då endast magisk eld från trollkarlar/häxor och andra drakar kan skada drakar. Han springer in för att rädda klassens kanin som blev bortglömd när larmet gick.
ÅH !
Den var riktigt bra! :D
Jag kanske snor den!

Just att han klarar av elden.. brandkåren kanske dröjde... men Einar räddade alla!

Fast det är kanske för läskigt i en barnbok om eld? :confused:
 
Alla barn vet att bara drakar överlever eld, så tror inte det är så farligt.
jo.. fast jag tänkte att det var läskigt med en brand... tycker barn det?

Jag hade tänkt att Robin var fem år.. och läsaren typ däromnkring...

Ni som har barn. tycker 4-5 åringar det är läskigt att läsa om att det är en brand?

@Snurrfian du har väl barn?
 
@stjarnhimmel: Det blir ett långt strömavbrott för de elaka vinddrakarna har sett till att det blåst ner så mycket träd över elledningarna. De ser dessutom till att det bli en jättesnöstorm (a la snökanon över Gävle så bara bandvagnar tar sig fram). Då kommer Einar och ser till att de inte fryser (plus tinar vatten så de har något att dricka). Tillslut blir vinddrakarna trötta och somnar så det slutar snöa och folket kan ta sig ut och röja ledningarna (Einar kan kanske flyga ut de som ska röja?).
 
jo.. fast jag tänkte att det var läskigt med en brand... tycker barn det?

Jag hade tänkt att Robin var fem år.. och läsaren typ däromnkring...

Ni som har barn. tycker 4-5 åringar det är läskigt att läsa om att det är en brand?

@Snurrfian du har väl barn?
Ja och nej min yngsta hade inte gillat en sån bok, honom fick jag komma och hämta när de hade brandövning i förskoleklassen eftersom han var så ledsen och orolig. :heart Min stora hade nog uppskattat den istället! :D
Annars gillar jag @athena_arabians förslag!
 
@stjarnhimmel: Det blir ett långt strömavbrott för de elaka vinddrakarna har sett till att det blåst ner så mycket träd över elledningarna. De ser dessutom till att det bli en jättesnöstorm (a la snökanon över Gävle så bara bandvagnar tar sig fram). Då kommer Einar och ser till att de inte fryser (plus tinar vatten så de har något att dricka). Tillslut blir vinddrakarna trötta och somnar så det slutar snöa och folket kan ta sig ut och röja ledningarna (Einar kan kanske flyga ut de som ska röja?).
ÅH! Jättebra!
Den snor jag..:o
 
Ja och nej min yngsta hade inte gillat en sån bok, honom fick jag komma och hämta när de hade brandövning i förskoleklassen eftersom han var så ledsen och orolig. :heart Min stora hade nog uppskattat den istället! :D
Annars gillar jag @athena_arabians förslag!
Ja brand är nog för läskigt...

Jag har tittat i barnböcker för 4-5 åringar och det som slår mig är att det är rätt lite text...
Det var typ några meningar och sen en bild...

Då får man inte göra för lång historia..
 
Kära vänner.. här är starten på boken om Einar.

Robin är fem år gammal. Han älskar katter, hundar, fåglar och alla sortens djur. Men han får inte ha några djur hemma då han är allergisk. Om ett djur kommer nära Robin blir han snorig, och ögonen kliar.

En dag är Robin ute och leker i skogen bakom familjens hus. Plötsligt hör Robin ett pip bakom en sten. – Vad var det? Undrar Robin och tittar bakom stenen. Där ligger en liten rosa och grön drakunge.


Robin tar med sig drakungen hem under tröjan. Vad är det som piper frågar mamma?
VI måste leta efter ägaren säger mamma.
Nej ropar Robin. Draken är min. Han heter Einar.


Mamma och Robin sätter upp lappar i område för att hitta Einars ägare. Men ingen ringer.


Så då får Robin behålla Einar.


Först ska Einar bo i en liten låda i köket. Men det går inte så bra för den är av trä och Einars drakeld eldar upp lådan. Så då får han bo i Robins rum och sova i sängen bland gosedjuren.
 
GOD JUL!!!
Santa-Claus-Changed-his-Reindeer-for-a-Dragon-Long-sleeve-shirts.jpg
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 800
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 297
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
93 538
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp