Bukefalos 28 år!

Vad har en uppfödare för rättigheter?

Chambery

Trådstartare
Någon som föder upp hundar, privat eller företag, och säljer valparna, när försäljningen är genomförd finns det då någon lag eller liknande som kan påverka om köpet ska gå tillbaka?

Läste lite om att det tydligen fanns någon "parasit" eller liknande som ibland hittades i kullen och då är/var det uppfödarens skyldighet att ta tillbaka alla valparna och betala tillbaka pengarna, hur går detta till och hur behandlar man valparna för det?

Vad har man för rättigheter som säljare?
Tack för svar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 897
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 348
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 394
Senast: geting
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 030
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp