Bukefalos 28 år!

Vad har era hästar gjort i dag?

Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Igår körde jag vanliga joggingrundan lite avkortad med viktmanschetter och idag var jag in och körde ett 2140m jobb. Var helt solo på banan. Lite trist... men han gjorde det han skulle och jag är nöjd. Imorgon får han en hagskrotar dag :)
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

I dag har jag kört "henne" i skogen:d
Tre decimeter snö och strålande sol samt fem plusgrader!:idea:rofl: då är det underbart att vara hästägare!:banana: har nån förresten sett hur tokroligt en bredbrösta kan hoppa runt halsen på hästen när hussepucko glömmer att fästa den i linorna:p Jag har en cool märr:banana: som bara garvade när jag stoppade henne och rättade till fadäsen! M
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Hej alla:)
Har ni hästar som tävlas i trav allihopa?
Märker ni skillnader på hur travtävlandet går när ni dressyrtränar hästarna också? Det borde ju gå bättre tänker jag... Synd att inte ridfolk kan anamma körning på samma sätt...
Jag har en "gammal" starthäst som numer är ridhäst, en Anastasia B.A.
Den senase månaden har jag bara tömkört henne massor, jag har opererat mitt vänsterknä så jag får inte/kan inte rida ännu.
Igår arbetade vi som vanligt i paddocken, hon har fått en massa muskler på rygg och rumpa av att pulsa runt i djupsnön, hon är så duktig!!! Igår kunde jag knappt få henne att bryta av från sin lugna samlade galopp, hon njöt i varje steg av att få ta i ordentligt. Jag var mest rädd att hon skulle halka *gulp*
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Så här ser det ut.
bett_m_ring_m.jpg
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Mina hästar har gått i hagen i helgen. Under tiden jag mockade i lördags så hade jag vallacken i värmetäcket sen körde jag laser på hans svullna bakkotor och jag fick en sån reaktion som jag är förvånad över. Hans framben började okontrollerat skaka, han satt in bakbenen djupt under sig och blev helt konstig. Av lite laser på bakkotorna.... Måste finnas roliga meridianer där?

Tog shettisarna i transporten och åkte till skogen och barnen fick rida och jag gå en timme i det vackar skånevädret, djuvligt skönt.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Idag gick min sköthäst lopp, jättefin och "vann" lätt igen som förra veckan, men blev diskad :crazy: för snäv körning i första sväng när han skulle ner i dödens.... det var kanske lite tight, svårt att se, men som jag sa till kusken efter loppet, kunde han inte bara fått böter istället?! :angel:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*KL*
Inatt red jag vallacken i helt tomt ridhus, mkt lösgörande men mest skritt på lång tygel i 1,5 timmar. Blev 10 minuter full fart medvetslös oxå vilket han tyckte var kul.

Stoet gick sin sedvanliga timme i tryckvagn kl. 6 i morse, KALLT var det då.
Mina konstiga träningstider beror på extrem tidsbrist...

Ska sko kusarna idag. Funderar på om man kan hoppa över guldskorna, KAN isen vara på väg bort?
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Har tränat mammas häst åt henne i dag.. Tog en ridtur i skogen och sen så plumsade vi lite i snön.. Hon tyckte de var jätte jobbigt i snön
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

[knapplån]

Här kommer mitt bidrag för dagen:

Häst nr 1: tränad av Hagman
Häst nr 2: skrittad och joggad hemma
Häst nr 3: fick en sårskada i hagen och blev omplåstrad
Häst nr 4: fick åka till banan tur och retur utan att behöva trava ett steg....jag glömde packa ner selväskan :o

Ingen höjdardag direkt :cool:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Okey, ska väl lämna ett bidrag jag oxå :love:
Ninas Apache-Hage.
G.G.Barbara-Började med uppvärmning jogg 2-2,30tempo 3x2,5km.
Snabbjobb 4000m rundbana(is) 1,35tempo därefter rakbana 5x800m 1,20-1,22 tempo.Kändes KANON :banana: :banana:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Får väl lägga in även mina då...

Häst 1 och häst 2 återigen jobb på banan... Först 2140 efter 30 sedan 1640 efter 28... Den ena ville inte springa och den andra springer inte i ledning... Som hon hamnade i... Den förstnämnda får prova en start, men sedan satte jag ut henne på annons idag, hon verkar inte vilja...
Treåringen travade en mil i lugn jogg, han är tyvärr den som blivit över... De andra har vilat...
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Jag vet faktiskt inte, nån som vet? Jag vet att det är ett enormt populärt bett i varje fall, hinner knappt få in dem i butiken innan de säljs slut, speciellt bland galoppfolket.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Kan ju försöka berätta vad Royal Street och jag gjorde igår...

Vi skulle upp å starta på Gävle. Skulle åka vid 13.30 men det blev närmare 14.00
Hämtade Kusken på vägen, och lämnade mina barn vid hans sambo. (hon är en ängel som vill passa dem:love: )

När vi så kommer till Falun och ska tanka så funkar inte mitt kort!!:eek: Inte lite pinsamt.
Trovärdig som man är så går de med på att vi kan betala näe vi åker hem.
Men när vi så går ut till bilen så startar den inte!:devil: Vad vi än försöker med så är den död....
Får tag på en hyrbil, men det tar ju en tid... så ca: 1min före hyrbilen rullar in så sätter sig sambon i bilen å ryter på ren danska, starte bil jä**l!! och vad gör inte bilen, jo den startar!
Lite pinsamt att förklara att vi inte längre behöver hyra hans fina v70 akut... Tackar så mkt för att han tog sig tiden att åka ut med bilen.

Nu är vi bara 1h sena!!:o
Hästen startar i lopp 5 och vi anlender till banan vid lopp3!
På med grejerna (så klart ska han broddas om i bak) och ut å värma liiite iaf.

När starten går så ser hästen inte ut som den brukar, den ser nästan halt ut. Han kan heller inte vara med i öppningen som han normalt skulle... Han får tredja inner och sitter där till mål, nässlar sig ut lite på slutet och är 5:a iaf på 16.9.

När han så kommer in så drar han ju inte en suck... Han tar inte ut sig den hästen.
Men natuligtvis så har han tappat en fram sko. (Han går ganska tungt skodd i fram) Inte konstigt han inte kunde trava då!
Så hästen var faktiskt riktigt bra .
Behöver jag säga att vi rullade sakta hem och stängde inte av bilen förrens vi va hemma (där den förövrigt inte ville starta)
Men det värsta av allt är nog att våran egna bil ska hjullagret bytas på, så denna bil l´ånar vi bara och min sambo låg under den till 04.00 natten till tisdagen för att byta generator... (det va inte lite krångligt)

Nä, det va inte riktigt våran dag igår kan man säga.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Ush din stackare, det låter INTE som en kul dag. Men det var kul att läsa det i varj efall:-)
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Troligtvis så skrattar jag oxå åt det om ett tag...
Till historien hör oxå att han i några av de senare starterna har tappat framskorna. Engång tappade han båda!
Tror jag ska byta hovslagare.... fast så får jag nog byta sambo oxå (det är han som skor)

Hästen var ju super duktig iaf, och det va ju tur att det va han och inte någon av märrarna som va me, för de är så stressiga.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*kl*
Idag blir det hagman som får ta hand om pållen.
Igår körde jag ett rakbanejobb som gick fantastiskt bra!! 5 st intervaller a´ 700 m i efter 1.30 med hästen lagom på bettet och med svansen rakt upp :bump: Utan sällskap dessutom.. Han har aldrig kännts så fin... Nu börjar jag på allvar fundera på kval till våren! :)

Jag har ju lagt om träningen nu i vinter, kör mest bara tryckvagn i skritt och som det verkar har han svarat fantastiskt bra på det nya upplägget. Han börjar dessutom se väldigt fin ut i kroppen!! :)

:love: :bump: :banana:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Idag har stoet gått provlopp. 22 första 1000, 18 sista 1000. Hon vann men det var ingen större prestation eftersom fältets 2 övriga deltagare ägnade sig åt galopp :angel: . Men hon var fin, gick att öppna bar med henne och hon ökade själv sista varvet och ökade ännu mer när hon hörde nån bakom. Löpskalle var det på henne.:love: Relativt okörd var hon. Hängde lite på vänster töm, lasermannan får jobba ett tag :-)

Vallacken fick lalla i hagen på förmiddagen, sen selade jag för och körde 10 minuter i hans egna tempo på snöiga vägar och sen 10 minuter hem igen. Han valde tempo (FORT) och jag lät han hållas. Vill inte bråka utan bara rasta av honom korsförlamningsrisken till på söndag då han startar. Märklig kuse det där. Hans rumpmuskler är :love: . Han känns riktigt riktigt fin nu.
På söndag är planerna att värma i grimskaft, möjligen longerlina om det finns lämplig plats, köra honom på vanligt huvudlag utan käk och med crescendobett. Murphyn tar jag med ifall att.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: __sofia__
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 179
Senast: Mezcal
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 703
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Känner mig så rådvill därför slänger jag ut frågan här och hoppas på bra råd från någon (några..?) som kanske har erfarenhet av liknande...
Svar
10
· Visningar
2 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp