Bukefalos 28 år!

Vad har ni för dragbilar?

mizz_beauty

Trådstartare
Borde väl passa bäst här. Så vad har ni för bilar och hur funkar dom. Är det lätt att hitta nya delar och vilka drar bäst, vad kostade dom etc.
 
Förut hade vi en Mercedez Benz 430 ML (Jeep), fungerade utmärkt, hur stark som helst att dra med. Men eftersom jag kommer resa många mil med trailern i år sålde vi Jeepen och skaffade en Opel Frontera Diesel 2.8.
Har inte provat den ännu men har stora förhoppningar.
 
Har en Volvo 740 och en 245,visst,det är in fräsbilar,men fullt funktionsdugliga.Har dragit till och från hela vinter och än så länge inte haft ngr större problem.
 
Vi har en Passat TDI som jag tycker fungerar bra, hade gärna dock haft en fyrhjulsdriven bil denna vintern...

Men den är bra på alla sätt och vis tycker jag!
Fast jag drömmer om en Land Rover eller en likadan vi har fast fyrhjulsdriven då... :)
 
oj då, svarade visst inte på allt,
Det årsmodell -99 mörkblå (så den passar inte i färg med mitt gröna släp) ;)
Den kostade 170.000 när vi köpte den, då var den 1 år gammal...

Skulle gärna ha ett Boj släp eller Vautras till i samma blåa färg eller en krutgrå (heter det så) av både bil och släp...
men det är ju inte utrustningen som gör oss som ekipage så vi får lägga de pengarna på träning ist... :D
 
Saab 9-5 combi -01. Jättebra att dra med,stabil att köra aoch ligger som ett strykjärn på vägen :banana: Jag är jättenöjd med den, klart att det hade varit skönt med 4hjulsdrift på vintern men det får bli när trisslotten visar TV-apparater :D
 
Mitsubisi L200 kanon drag bil 4 hjulsdrift och diesel drar med 2 ton släp ca 1,2 l/mil Jag har en ny kostar ca 230000:-+ moms men det finns nog lie begagnade. Men det behövs E-Kort men det tar man snabbt
 
Åh, det är en underbar bil att dra med. Skönt att ha flaket att förvara grejorna på :). Får erkänna att jag en vinter dragit olagligt med just sådan bil (B-kort), men när jag i en vändning med tomt släp fastnade i snön log jag bara och tänkte "åhja, lite värre får det allt vara för att jag ska kasta in handduken". Sedan var det bara att använda växeluppsättning II.

Då var jag rätt kaxig... :D
 
En saab 9.3 diesel. Saab är relativt ovanliga i dieselutförande i sverige men ngn bättre dragbil har jag aldrig kört med!!!! Det märks inte att man har ett släp efter... inte ens i brnata uppförs backar, man behöver sällan växla ner. Den kostade 100 000:- och var två år gammal men hade inte gått så långt då, enbart 200 mil.
 
Jag är volvoist, har en 945 -95 kostade ~65' för 1,5 år sedan, BAKhjulsdriven vilket känns som ett plus när man ska dra transporter på vintern (alternativet är ju fyrhjulsdrift, men det får bli när jag gift mig rikt ;) ).

Det är ju ingen bil som är billig på bensin, drar sällan under litern om man inte åker långt, men den har turbo och är himla pigg och kul att köra.
 
Vi har en Cross Country , Funkar jätte bra , Får dra Boggie med B-kort. Fyrhjuls driven , Vet inte vad den kosta,
Men en del tror jag :) ,
 
Jag köpte min 245:a i höstas för 18000 kronor. Det är en 91:a, som gått 23000 mil som firmabil. Full servicebok, sommar och vinterdäck. Ny växellåda och ny bakaxel. :D

Jag får dra 1450 på B-kort, 1600 med BE.
Med andra ord, mycket dragbil för pengarna. :)

Immer
 
Vi har haft en volvo v70 awd (fyrhjulsdrift) men den sålde vi för några vecka sen, fungerade utmärkt...

Nu har vi en Mitsubishi L200 Champ (fyrhjulsdrift), fungerar oxå väldigt bra...
:)
 
Audi A6 2,6 quattro. Köptes som långmilare och därför till ett förmånligt pris. Kan inte tänka mig något bättre än denna. Den är urstark. Accelererar i uppförsbackar, har inga problem att dra släp i lössnö eller på hala vägar och jag kör en hel del på vinterhalvåret. Väldigt trygg i trafiken! Rekommenderas!
 
har en volvo cross country (4 hjulsdriven) helt perfekt
kostade ca 140000 och det är en 98
 
Volvo 240 och 245...
Kostade 1500kr resp 11000kr (årsmodel 82 och 89 tror jag)
Fungerar super och går i alla lägen!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Squie
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 163
Senast: JohannaB
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
671
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp