Bukefalos 28 år!

Vad har ni för dragbilar?

Titta på regbeviset för släp, Tjänstevikt är totalvikt på släpet. Det står hur mycket du får lasta samt hur mycket släpet väger. Överstiger tjänstevikten på släpet bilens dragvikt blir det olovlig körning, indraget körkort.

Nanne/ :banana:
 
Drar med jeep wrangler sahara -00 som är världens grymmaste både på att dra hästsläp och suga soppa... :crazy:

Den får dra 1530 på B kort hur mkt det var på BE minns jag inte nu men det är en stark j*vel... Mitt släp väger 1500 kg och då är lastvikten 900, så det är perfekt för mig som har små söta araber o kan åka med två :D
 
Vi har en Volvo 240 från -88 (fd polisbil, vill bara tillägga det :D), 43500 mil, funkar huuur bra som helst!! :bow: Startar i alla väder, och den är lätt att hitta delar till! Många som kan laga den också... Den köptes in för ca 2 år sedan för 1500:-! Ända nackdelen är väl att den är lite hal på vintern, men det har funkat hittils iaf! :)
 
Jag drar med en VW Caravelle Syncro.
Det är en 4-hjulsdriven minibuss med 8 sittplatser.
Den får dra 990kg på B-körkort och 2000kg på BE-körkort.
Den är gammal -87 men knappt använd och kostade 40 000:- i våras.
Den drar runt litern/mil med en boxer4:a och turbo.

I vintras så lånade jag även min sambos MB 200T fråm -86.
Den får dra 1400kg på B-körkort och 1500kg på BE-körkort.
Den är en utmärkt dragbil med sin hydraliska automatiska nivåreglering i bak.
Den kostade 40 000:- för ett par år sedan, och drar under litern/mil.

Sedan så har jag även en Audi 80 Avant 2.6E (V6:a) från -95.
Det är min pendlarbil.
Den får dra 1490kg på B-körkort och 1650kg på BE-körkort.
Jag vet inte hur den är att dra med. Jag har precis monterat en krok på den.
Men den är ju framhjulsdriven så det är nog ingen höjdare på vintern.
Den drar runt 0,9/mil.
Den kostade 110 000:- för 5 år sedan.
 
Vi (pappa) har en Mitsubishi L200 activity. en "jeep" med 4WD.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 790
Senast: Halcyon
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Squie
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 163
Senast: JohannaB
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
7
· Visningar
165
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp