Bukefalos 28 år!

Vad har ni för stam på era hästar?

Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Jovisst, och en av som går på lösdrift... men det tar några timmar om dagen om man sägger så... :crazy:

O ibland är det en extra att mocka åt ;)

O alltid får jag skäll när jag försvinner från msn (för att gå ut och MOCKA!!!) av vissa personer..... :angel:
*tittar menande mot Wild Rein*
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Jovisst, och en av som går på lösdrift... men det tar några timmar om dagen om man sägger så... :crazy:

O ibland är det en extra att mocka åt ;)

O alltid får jag skäll när jag försvinner från msn (för att gå ut och MOCKA!!!) av vissa personer..... :angel:
*tittar menande mot Wild Rein*

Hmmmpfff...påstår hon ja.:cool:..sen ser man inlägg efter inlägg poppa upp här istället...när hon "påstås" vara ute o mocka...
*snörper på munnen*
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Lite ändringar och tillägg :D





"Nya" tillskott (quarter):

Cluanna
sorrel sto f:1997
e: Kid Clu
u: A Louisiana Lady

"Britta"
sorrel sto f:2008
e: Dont Dress Me
u: ovanstående sto Cluanna

Gently Touchn Ground
brown hingst f:2006
e: Justa Tad Rad
u:Cluanna

Hints Sugar Luisa
sorrel sto f:2000
e: Undeniable Hint
u: BS Elaine Sugar Bars
dräktig med APHA hingst David Frost för juniföl

förutom dessa har vi också
Jolly, varmblodsvalack
Sheya, Sv Ridponnysto

:)
Wrangler alltså nu är jag lite confused en kompis till mig har /ska köpa stoet född 89 MS son dee trouble. Men då blir jag lite confused för jag frågade henne vem som ägde de stoet och hon sa PH(initsialerna.) men här o i annonsen är de ju du.:confused:
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

*KL*

Tänk till girls, babbla inte här!

Annars ryker tjatter-tråden. (Och kanske denna med) Ta helle babblet där.

mvh Eva
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Ja men om du tittar noga så ser du att det står "SÅLD" på henne :)

Det är PH som äger henne nu, hon köpte henne av mig och jag skulle först köpa tillbaka henne som förra året men valde att inte göra det. Jag är otroligt glad åt att hon, vad jag har fösrstått, får ett bra och kärleksfullt hem nu och jag hoppas hon får stanna där resten av livet! Det är en underbar häst som jag älskar väldigt mycket och jag önskar den nya ägaren all lycka till! Kul att du känner henne! :banana::love:
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Ja men om du tittar noga så ser du att det står "SÅLD" på henne :)

Det är PH som äger henne nu, hon köpte henne av mig och jag skulle först köpa tillbaka henne som förra året men valde att inte göra det. Jag är otroligt glad åt att hon, vad jag har fösrstått, får ett bra och kärleksfullt hem nu och jag hoppas hon får stanna där resten av livet! Det är en underbar häst som jag älskar väldigt mycket och jag önskar den nya ägaren all lycka till! Kul att du känner henne! :banana::love:
Jaja, ok ja hon är jätte spänd och glad för detta. Jag tycker oxå hon e fin. Hon får de bra. Jag ska skvallra då och då.;)
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Hjälp....står mitt namn i annonsen?

Du kanske misstar mig för min svägerska :smirk:

Hennes initialer är AL (Contrast Qh) och mina är AE (Cool QH) :D

Vi har ägt stoet båda två men jag tror AL skulle hjälpa PH att sälja..... jag har dock ingenting med den affären att göra...
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Jag har en blandad C-ponny...

Men bara undrar. Vad är så speciellt med en stamtavla? :confused:
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

En stamtavla säger massor om vad hästen har för genetiska förutsättningar, vad den kan tänkas vara bra på, om den är intressant i avel och isåfall vilken sorts avel. Den är hägintressant för oss avelsnördar till exempel.

Är det konstigt?

Det betyder ju inte att en "blandad c-ponny" -kanske med okänd stam- inte är DIN drömhäst. Men det är intressant för oss som är intresserade av stamtavlor. :)
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Jag har en blandad C-ponny...

Men bara undrar. Vad är så speciellt med en stamtavla? :confused:

Bra att ha om man ska avla så att man helst inte avlar på hästar med för stort släktskap.
Plus att man på namnen kan se vad dessa hästar är specifikt inriktade mot.
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Jag har (enligt mig) världens sötaste lilla pojke :o.
Han heter Pure Prime Chocolate, e: Ima Prime Time u: Lovley Enterprise.
Underbara häst!
 
Sv: Vad har ni för stam på era hästar?

Namn: Topsail Tivio
Ålder: 11 år
Kön: Valack
Stam:








E: Doc Tivio Higgins







Topsail Tivio







U: Power River Cody








Utbildningsnivå:
Tävlad upp till EM
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: Pritchel
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp