Läsa till barnskötare på engelska?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
 
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)
 
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)
Skolspråket är dock engelska, men visst är det viktigt att ha bra kunskaper i svenska språket också. Det håller jag med om :) !
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 480
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 719
Senast: Gunnar
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 576
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp