Bukefalos 28 år!

Vad har ni för ston? *nyfiken*

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Ancor

Berätta vad ni har för ston! Stam ålder mm. Vad ni har för framtida planer med dem, använda i aveln? Tävla?

Berätta!
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1
Åring Akribori~magini~ceylon. Kommer säkerligen i framtiden att användas till avel men vårat första mål är treårstestet och därefter tävling.

Sto 2
Arab/halvblod
7år Azir ox~Trofé~Marino~Ciceron kommer trotts sin "orena" stam att betäckas med gångartshingst 2005 eller 2006. Hon har kanonsteg.

sto 3
Nordsvenskbruks
11år Centur~Herkules~Arholm kommer till våren att betäckas. Har dock inte valt hingst ännu.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Mitt sto:

Landlord-Racot f 99

Mamman tävlat 140 med tre olika ryttare, kapacitet för mer. Landlord behöver väl ingen närmre förklaring, de svenska avkommorna börjar ju dyka upp i de flesta resultatlistor. Mitt sto har all hoppkapacitet i världen. Minus för lite dålig galopp och storleken, annars 8 på typ & trav. Placeringar 1,10, skulle debutera 1,20 men nu blev hon skadad igen.

Visar hon sig hålla så ska hon betäckas när förutsättningarna finns, fram tills dess tävlas hon. (Dvs stallplats, ekonomi och annat.)

//C
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1.
Tvååring e. Last Liberty-Homosassa xx. Ska säljas när hon är inriden, har henne troligen kvar tills treårstestet.

Sto 2
Avelssto e. Concorde-Kaliber. Stofamilj 46. Skadad som unghäst. Har gångartsdiplom men är ej visad i hoppning. Hennes mamma är helsyster med Krocket och stoet själv har en helsyster som har 10-10 i hoppning och andra halvsyskon som tävlat framgångsrikt, bla. Baileys som blev placerad i Falsterbo derby för något år sedan. Dräktig med For Feeling. Avkomman ska säljas.

Sto 3
Fem år e. Cardento-Bonaparte. Mamma 10-10 i hoppning. Själv har hon diplom (50p) och har just påbörjat tävlingskarriären med att kvala till semifinal i fyraårschampionatet (fölsto). Ska tävlas och få meriter innan hon betäcks igen.

Sto 4
Sex år e. Jeopardy-Furidant. Sjua i Breeders Trophy som femåring. Har debuterat med en felfri runda i 1.30 i år, men har varit sjuk under sommaren och missade därför Breeders i år. Ska tävlas ytterligare innan hon betäcks.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har två shetlandsston i aveln.

Sto 1.
Svart, -95, 101 cm, e. Jolly Roger of Marshwood u. Witch van Bunswaard
Hon är svensk utställningschampion, vunnit BIS två gånger, gjort körprov, har diplom, 43 poäng exteriört. Samtliga avkommor är klass I. Är dräktig i år och kommer att betäckas även nästa år om hon mår bra. Visas nog på någon utställning. Hon är under inridning och kommer att fortsättas att utbildas i höst.

Sto 2.
Svart, -91, 104 cm, e. Oberon van Stal Volmoed u. Nanette van Vliek
Har fått 43 poäng och är A-premierad. Har lämnat två godkända hingstar bland annat. Är dräktig och kommer betäckas igen under förutsättning att hon mår bra. Kommer inte att visas så mycket mer utan får koncentrera sig på sina bebisar. Är inkörd men inte inriden, kommer inte att ridas in heller, väntar sin 11:e fölis - då slipper man vara ridhäst också. :love:

Om nån är intresserad av stammar mm så finns det här
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto Pascal-Vilmorence**- Orkan född -92

Hon har tyvärr inte särskilt mkt meriter på papper men är visad som fyraåring klass 1 men bra poäng. Är AB-premerad på sina poäng på 4-års kvalitén.

Fått föl e: Amiral -99, tjejen som har henne är väldigt nöjd och har tävlat lite små klasser än så länge. Sen har hon ett sto föl vid sidan i år som har fint steg och är fruktansvärt trevlig, perfekt typ.

Stoet har väldigt bra kapacitet, jämna fina gångarter, hög ridbarhet och allmänt trevlig både att se på och att hantera. Dessutom hoppar hon väldigt säkert och med bra teknik så bara jag vågar så ska vi nog hoppa också :)
Nu tog hon sig inte i år så hon ska sättas igång nu och så ska vi ut och tävla lite, hon är bara tävlad tom LB/LB men är utbildad MSV dressyr och vi ska satsa lite på hoppningen också då jag börjar tycka det är riktigt roligt nu. Men vi får se vad det blir av det hela.

När hon har fått lite meriter bakom sig tänkte jag att hon får gå tillbaks till aveln igen.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto f. 1998 Dunhill H- Resident(dansk imp.) Håller för tillfället på att utbilda och träna för tävling. Debuterar LA i år och om allt går som planerat ska vi "nosa" lite på MSV nästa år.
Ett flott sto med mycket bra gångarter och bra ridbarhet. Har ett underbart temperament men kan bli något "vass" i ridningen.
Har naturligtvis tanke på att ta föl i framtiden när vi har fått lite tävlings erfarenhet.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har 3 stycken welshston

En 3 åring efter Paddock Camargue, visades på 3-årspremieringen med 38 poäng
En 3-åring efter Paddock Camargue, visades på 3-årspremieringen med 40 poäng och diplom, gick även 3-årstestet med 45 p som gångartstalang
En 4-åring efter Wärnanäs Peng, utställd med guld, 3-årspremieringen 37 poäng

Ett shetlandssto på 4 år efter Chicago, vuxit sent och ska nog visas nästa år
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Hon är 12 år. Tävlat 130. Hög ridbarhet och stor hoppkapacitet. Kanonpsyke och en supermamma! Stamm: e.Turban Rose u.Um Charlotte(svårklass) ue.Um Saidxx

Fått ett stoföl i år e. Carte Dór samt är hon ombetäckt och dräktig med For Feeling.
Fölungarna är de tänkt ska visas på 3-års testen och en av dem ska behållas för egen del. Helst då ett sto, så att jag får behålla stammen. Sen får vi se lite hur framtiden ser ut.

Tanken är att efter nästa års föl (2005) ska Turbis sättas igång igen och jag ska börja tävla. Tänkte tävla henne i 2 år framåt och då har fölingarna blivit 3 och 2 år, och då ser man vilket resultat det blivit. Kanske blir de fler föl eller inte, vi får helt enkelt se!
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Mitt sto: e. Partisan-Cecil f. 1985
Svartbrun med stjärn.
Fått hingstföl-03 e. Last Liberty
Tävlas lätta klasser i hopp och dressyr denna säsong och början på nästa.
Betäcks sedan till våren troligtvis med Don Laurie eller Last Liberty igen.
hon har bra gångarter och älskar att hoppa. Ganska skarp i huvudet men inte dum :)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1:

Halvblod född 1989 Isabell E: Elizar-Dragon-Trumf. Inga direkta tävlingsmeriter, var dock mkt lovande som fälttävlands häst när en sparkskada satte stop för hennes tävlingskarriär. Är triangelmärkt och fått 6 föl. Resorberade i sin dräktighet i år, så det blir att betäka om nästa år.

Sto 2:

Halvblod född 2001 Isabell E: Maistic-Elizar-Dragon. Stoet ovans tredje föl. Har inte gått treårstestet i år pga. att hon växt mkt och länge, han därav inte bli klar. Siktet inställt på kvaliten nästa år i stället. Äger bara halva denna häst då min yngsta son äger den andra halvan. Tanken är att hon skall bli fälttävlandshäst åt min son, men som läget ser ut idag är det nog en renodlad dressyr talang jag fött upp.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har en 2 åring med stammen: ComeFast-Little Boy-Nurmi-Prince Fair
Hon ska förhoppningsvis visas på treårs test till våren. Hon har ett superbra temperament.
Hennes modersida har gett bra avkommor med hopp och dressyr diplom.
Mina planer med henne är väl att vi ska tävla hoppning samt lite dressyr.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Mitt sto är 14 år e Ceylon - Columbus DH. Har startat lätt dressyr, hoppning och fälttävlan. Hon har trevliga gångarter och älskar att hoppa. Hennes mamma har placeringar i 1,40-hoppning. Mitt sto gick tyvärr gall i år, nästa år ska hon betäckas med Feliciano.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto nr 1:
Halvblodssto e Magini - Swift, 11 år. Tyvärr utan meriter (nåja, 38 p på treårspremiering, 97 i löshoppning på lokal talangjakt), har inte hunnit tävla henne pga tidsbrist. Men hon har kvalitéer som är värda att föra vidare, bra gångarter, bra hoppteknik och en otrolig spänst... (mamman tävlad 120-hoppning m plac, även lämnat min guldklimp...)
Nu dräktig för första gången (ÄNTLIGEN!! :bow: :bow: ) med For Feeling. Fölar sent, kommer stå över nästa år och betäckas tidigt -06.

Sto nr 2:
Fullblodssto e Ditton Wood - Glacial - Toehold, med starkt möderne. 13 år.Ej löptränad, utan endast riden och tävlad i lätta klasser på klubbnivå. Inköpt i år, dräktig med min guldklimp :o och ska sen användas främst för hopphästavel, om ingen "beställer" nån annan typ av föl.

Sto nr 3:
Shetlandssto 13 år e Freddie - Prinsen, AB-premierad, flerfaldigt guldbelönad på utställning m upp till 41 p. Dräktig med min egen avelshingst Zeb (samma ras naturligtvis), betäcks om nästa år med lämplig hingst.

Sto nr 4:
Shetlandssto 5 år e Sir Douglas - Freddie (u ovanstående), diplomsto, tävlad i ponnytrav placerad i årgångslopp och MYCKET talangfull. Dräktig med Zeb, ska säljas eller ev tävlas vidare.

Sto nr 5:
Shetlandssto 4 år e Smevallens Royal - Brunte. Hittills omeriterad, men har mkt goda egenskaper (utställning + otroooligt barnvänlig!!)

Sto nr 6:
Shetlandssto 2 år e Sir Douglas - Brunte. Fått 41 p på utställning i år, hoppas naturligtvis på diplom till sommaren! Ska tävla ponnytrav nästa säsong, om inkörningen går som planerat.
Dessa båda (nr 5 och 6) är döttrar till det fina sto jag förlorade i en olyckshändelse då "6an" var föl. Detta bortgångna sto var diplomsto, och fått 42 p på utställning som klassvinnare. Hennes mor även hon diplomsto och mormor Elitpremierad, så stostammen får väl anses vara ganska stark...

Sto nr 7:
Shetlandssto 4 år e Smevallens Royal - Freddie (u sto nr 3). Utlånad till ponnytrav nästa säsong också, ev längre. 39 p på utställning.

(OJ vad många det blev... Men alla är ju i alla fall inte dräktiga... :p )
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Mitt sto född 1988 16 år.
Maraton , Utrillo ,Vagabond ,Lansiär
Bra poäng vid kvalitets bdömmning

Har fått diplom i 3års test ,hoppning ,dressyr.
Har bara tävlat i liten skala dressyr, och hopp.
Har ett gott psyke ,myckemotor.

Har haft 3 föl, Har 4 på väg.
Nu går hon bara som hobbyridning.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto nr 1, halvblod:
2003 e: Bugatti Hiltopp - Jazz

Sto nr 2, nordsvensk:
1987 e: Bausstegg - Plogglans

Sto nr 3, halvblod:
1984 e: Leopard - Rockad
(förhoppningsvis dräktig med Pascal)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Ja, det är några stycken...

1. Jill f.1979 e. Flamingo-Unikum, ELIT-premierad, egna placeringar msv A hoppning. Blev tyvärr inte dräktig med Camaro M i år men har snyggt stoföl e. Quite Easy vid sidan.

2. Jarrah f. 1991 e. Martini-Flamingo (dotter till Jill), ELIT-premierad, lämnat en hel rad framgångsrika avkommor, bla segrare i Breeders och ett flertal diplom. Dräktig med Metall och har stoföl e.Akribori vid sidan (4:a på Riksföl och 1:a regionalt).

3. Pärla f.1985 e. Happy Day-Furidant, premierad A, plac LA H o D, lämnat allroundavkommor som placerat sig LA D och 1,35 H. Har hingstföl e.Bocelli vid sidan och är dräktig med Camaro M.

4. Belina f.1994 e.Bellini-Any Questions, diplom, klass 1 kvalitetstävlan G o H, placerad LA D, triangelmärkt, jag har precis köpt henne och inte ens fått hem henne (hämtas nästa vecka), har aldrig haft föl, helsyster med Revenge som är godkänd hingst i Norge och vunnit norska BT, kvalitetstävlan och varit placerad i unghäst-VM både i år och förra året. Kommer att betäckas tidigt under nästa säsong.

5. Zoya f.01 e.Rubignon-Ampere (mycket förärvningssäkert möderne), klass 1 på 3-årstest, dräktig med Metall. Kommer nog att tävlas i dressyr senare när hon vuxit färdigt. Hon var 172 cm i maj...

6. Jawa f.01 e.Sack-Martini (dotter till Jarrah), klass 1 på 3-årstest, rids och kommer att utbildas för kvalitetstävlan 2005. Ska efter några år på tävlingsbanorna bli avelssto.

7.Lucky f.01 e.Lasandos-Happy Day, rids och är till salu. Visas på kvalitetstävlan 2005 om hon inte är såld. Hon är ett ämne för hoppning eller fälttävlan.

8. Maräng f.04 e.Rubinrot-Master, 49 p fölchampionat med 899 på gångarter. Kommer att bli kvar på gården.

9. Joline f.04 e.Quite Easy-Flamingo, ej visad pga moderns höga ålder, synd för hon är vårt finaste föl i år. Dessutom är hon underbart trevlig och social. Stannar kvar hos oss.

10. Jenka f.04 e.Akribori-Martini, vann championatet i Södermanland på 49 p, var delad 4:a på Riksföl, härlig fölis med stor utstrålning. Hon är såld till Gävletrakten där hon ska bli dressyrhäst.

11. Vicky f.99 korsningsponny kat.D, tävlad lätta klasser i år, blir en suverän hopp-ponny med en duktig ryttare. Har superfina gångarter och STOR hoppkapacitet. Min "guldklimp" (mörkt gulbrun och glänser som guld..). Underbar ponny som är snäll i alla lägen, nåja, lite kaxig i hagen, men bra i all hantering. Hon är till salu eftersom jag inte har någon ryttare i rätt ålder som kan tävla henne.

och så tillkommmer 4 pojkar 0-2 år gamla...
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1.
Hancza, polskt hbl, f 1987. Dido 29 (Han.) - Polonez xx. 172 cm hög. Fux m mkt vita tecken (sabino). Imp 1990 m bebis i magen, (stoföl f 1991 som sedermera stambokförts). Har fått tre föl totalt. Tävlad LA dressyr m vinster/plac i så gott som varje start. Utb MSV, men karriären stoppades av skada som 7åring, triangelmärktes. Ridbar (lättare ridning). Löshoppat 150. Är under reg i ASVH, hennes avkommor får gröna papper. Dräktig i våras men resorberade, kom igång sent igen och betäcktes igen m Hamilton 904 (Irco Mena - Any Question). Dräktig, fölar början av juli 2005. Fölet ska säljas. Ska ev betäckas om efter fölningen, men vi får se hur sent det blir på säsongen.

Sto 2.
Leadville xx (FR), f 1994. Saumarez xx - Arctic Tern xx. Svartbrun m rund stjärn. Ca 160 cm hög (drygt?). Imp 1998, dräktig o fölade i Sverige (betäckt första gången som treåring). Vet ej om hon gått löp i Frankrike som tvååring. Fått fem xx-föl, det senaste 2002. Är under reg i ASVH och ska visas med föl vid sidan och stambokföras (2006). Ska betäckas 2005, troligtvis med Robin Z.

Sto 3.
Danza, korsning paint-hbl, f 2004. Svartbrunskäck, bör bli 155-160 cm hög. Hennes mormor är e Gibraltar - Utrillo (stofamilj 2). Är under reg i ASVH, får grå papper. Tänkt som min framtida hobbyridhäst (allround), men det är inte omöjligt att jag betäcker henne som treåring, i så fall med gdk hbl.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag har ett 6-årigt sto efter Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx, är tävlad upp till 1,00 hoppning. Har tagit det lite lugnt med henne då hon har växt mkt. Är visad på 3-, 4- och 5-års test, men är ingen "stjärna" utan mer en medelmåtta. Har dock bra möderne, mamman är ELIT-prem och har lämnat avkommor som tävlar Msv H, Msv F och GP D..
Ska ev betäckas nästa år om hon inte tävlar i stället.. OM hon betäcks så är det nog For Feeling som hon får träffa. Hon har mkt att tillföra aveln då hon har en bra exteriör, bra stam och ett bra temperament, iaf enligt mig!
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1: -91 Indus-Urbino 159 premierad B utan egna tävlings meriter (inriden som åttaåring) u. AB prem sto (Bambina). Skall betäckas 05 med Welshponnyhingst (Karlfälts Caruso står högst på listan)

Sto 2: Dim o gwbl Mildred -02 142 (för tillfället) e.Raevaskiftets Napoli. Skall ridas in nu efter jul och betäckas med Cobhingst 05.
Sen får vi se om hon blir såld, beror på hur trevlig hon är att rida.

Sto 3: -04 Warsteiner-Indus (stooor) Vi får se, är ju bara bebis, men ett föl kommer jag att ta på henne. Skall visas 05 om hon är snygg då. Fölvisningen gick ju åt skogen då hon var halt efter transport till Bollerup.
Eva
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 748
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: Milene
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 383
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 307
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp