Bukefalos 28 år!

Vad har ni för ston? *nyfiken*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Hej!
Jag har ett Sto e Chapman ue Jaguar. Hon är duktig på dressyr men hon gör inget gratis...
Hon ska ha föl i sommaren! :rofl: Hingsten är Bocceli.

Sen har vi ett sto e Warsteiner ue Jaguar. Hon är 6 år. Världens snällaste häst. Gör alltid sitt bästa.

Warsteiner stoet ska jag tävla i sommar. Chapman stoet får ta det lugn denna sommaren.

Jag hjälper även till med 3 andra hästar.
Ett avelsto e. Stanford ue. Jaguar+hennes 1-åring e. bocceli
Samma sto har även fått en Hingst på 3 år e. Bocelli.
Väldigt trevlig och snygg kille som faktist är till Salu om ngn är intresserad! ;)

Vi har varit väldigt nöjda med Bocelli. Känner ni till honom? Han står på Gränsbo stuteri.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

KL

Det står ju bara ston, inte halvblod så jag skriver väl om min kärring.

Jag har ett nordsvenskt brukssto med bra poäng, ska betäckas med nordsvensk hingst nu i vår och sedan stambokföras.

Hon är född 1996, e. Mycklar, u. Danette
Mycket trevlig tjej med toppen temperament, bra gångarter och kroppsbyggnad. ca 155 cm hög med höga knälyft och bra hopptekning.
Tävlad westernridning men framförallt högt utbildad inom western.
Tävlad hoppning tom 1 meter hittils, utbilas inom dressyren och det har hon talang för.
Ej inkörd pga olycka hos tidigare ägarna, men det är något vi ska ta tag i, i lugn takt.

Framtidsplaner är att hon ska vara första riddarhäst i vår förening, svart som hon ju är.
Samt nordsvenskt föl nästa sommar, ska såsmåningom betäckas med godkänd hingst av lättare ras.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Här kommer ännu ett inlägg om mitt hbl-sto.

Född 91 e.Acapulco Gold - Nepal - Furidant. 1.60 i manke, fux, 4vtff, bläs m br fläck, bukfläck.
Trevligt sto, ngt skarpt o väldigt mycket vilja. Alltid positiv, och försöker oftast göra det allra-allra bästa, o FÖRSÖKER förstå, även om matte ger riktigt knasiga hjälper under ridning.
Fick sitt första föl 2002 och blev då även B-premierad. Fölet som är e. Lemon blev klass 1 föl med 47 p.
Sattes igång efter fölningen igen o har sedan dess gått upp till 1.10 med nollor o plac. Skulle debutera 1.20 sommaren 2005, men "pajjade" i bakbenen. Visade sig att hon hade mkt lindriga pålagringar i bak-knäna. Ville därför inte slita vidare på henne, o pressa henne upp i klasserna utan valde att betäcka henne våren 2006.
Fick sitt andra föl i april e. Careful 1112, o står just nu på seminstation o väntar på att bli seminerad. Iår med Balou du Rouet. Ska bli väldigt spännande att se hur denna "blandningen" blir :p
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Connemara f-90 e. Lukas RC 35 u. Bolle Dafti RC 483 ue.Hummelbro Daf RC 12. B-prem med 38 p. Har haft 2 föl, blir väl kanske något mer.

Connemara f-98 e Spinnway Corona RC 77 u. Bolle Lucinda RC 767 ue. Lukas RC 35 Prem klass I med 39 p. Haft 2 föl, tanken e att hon ska få komma ut på tävlingsbanan om hon inte blir såld.

Connemara f -06 e Lofty Roderic RC 74 u. Lutricha RC 1093 ue Spinnway Corona RC 77. Tänkt som avelssto,lite tävling o unghästtester.

Russ -97 e. Taktik G 480 u. Mona 3452 ue Allgunnens Opal G 428. Diplomsto. ska väl betäckas

Russ -05 e. Nordman 569 u. Pamilla 3473 ue. Birk 447 Inköpt som avelssto, ska även gå lite unghäst tester o ev trav.

Russ -06 e. Duktig 568 u. Liana 3326 ue. Inter 380 Inköpt som avelssto, ska även gå lite unghästtester o ev trav.

Russ -06 e. Duktig 568 u Leona 4127 ue. Juventus 468 inköpt som avelssto, ska även gå lite unghästtester o ev trav.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

*****raderat*******
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1. Fullblod e.Precocious-Moulin-Record Token 8 år gammal gjort 17 starter varav 4 segrar, 3 andra platser och 1 tredje. Dräktig med Corlensky G.

Sto 2. Halvblod (KWPN) e. Corland- Aram- Zeus. 5 år. Har henne på foder detta året ägs av min granne. Hon går tillbaks till grannen när fölet är avvant.Dräktig med Corlensky G

Sto 3. Halvblod (KWPN) e Candidat-Ahorn-Voltaire 4 år. Dräktig med Empire VDL

Sto 4. Fullblod e Melmac-Bal du Seigneur-Radetzky.5 år. Fick ingen bra karriär på galoppbanan. Har däremot en framgångsrik helbror som har 7 segrar. Dräktig med Silverstone.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har ett treårigt sto e Bugatti Hilltop- Pajazzo.
Gick nyligen treårsatest.. dock inte hennes dag och klass 3 gångarter och klass 4 hoppning.. visade sig inte som hon brukar..
Ska satsa på kvaliten nästa år och antagligen betäcka henne året efter. funderade på att göra det iår, men känner att jag inte har tid och vet inte vilken hingst jag skulle tagit..
:)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Min kompis har ett sto född:-99, De Niro-Vivaldi-Hertigen.
Är betäckt med Biggles i år.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har ett vblsto på 5år e. Smok´n Lantern u. Irish Sea

Jag ska utbilda henne i dressyr nu i höst sedan lite kurser i NH och sist blir det hoppning. Första betäckning blir april 2009, ingen tävling för tillfället.
Men min syster vill gärna se vad hon går i inom hoppning då hon älskar att hoppa :)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har ett sto e. Partisan-Jovial f.1993
Ska betäckas i år med Fetcher N (feliciano-cortez) förhoppningsvis annars blir det Lambourghini. Hon har haft två föl förut, en hingst som tyvärr dog efter födseln född 1997 e.Troll (?) och ett sto född 2001 e. Egerländer, som vart klass 1. Hon är bara tävlad på hobbynivå, men kommer nog att fortsättas avla på ett tag framöver, får se om det blir ngt nu och om man har tid, lust och pengar nästa år igen :crazy:
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

*kl*

Jag har numera 3 ston (det trillade på några :angel: ) alla rena xx.

Nr 1:
Olga e: Funambule- Valiyar - High Top
f-02, 163,5cm. Skall betäckas med Alligator Fontaine i år och skall nästa år lånas ut till en FT-ryttare för tävling.
Hon är mycket lovande inom både FT och dressyr så hon ska få en riktigt chans innan det blir avel på heltid. Har en mycket intressant härstamming med flera storheter och intressanta blodslinjer för hoppning, via High Top har hon också en dressyr gren som också finns i Lauries Crusador :love:

Nr 2:
Elsa e: Duty Time - Trainers Seat - My Swanee
f-03, 164cm, är seminerad erfekt i år men har fått ett fult huggorms bett så vi får se vad som händer. Skall nästa år betäckas med Business x. Detta stoet är mycket välstammat för framför allt FT men även hoppning så det ska bli mycket spännande att se vad hon lämnar.

Nr 3
Rosa e: 88-keys - Raise a Native
f-95, ca 170cm, stor och bastant dam, var ett FT-ämne som yngre men blev tyvärr psykiskt förstörd och har inte gjort något mer sen dess - har ett jättefint föl e: Lopping vid sidan så det blir samma hingst igen.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har ett litet fullblodsto som jag jobbar med (:
Cookie girl e:Bal Du Seigneur
f-03, 165 cm.
Temperament som hade räckt till 4 hästar.
Nyss suttit in henne på nytt och ska väl hoppa lite pinnar då hon älskar att löshoppas.
254269_10150202500458527_612153526_7100971_1201809_n.jpg

247577_10150202500893527_612153526_7100979_6925554_n.jpg
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Ehhhhhhh tråden är mer än 4 år gammal, hur hittar man ens en sådan ?

Korrigering tråden är mer än 7 år gammal bara någon som hade väckt den för 4 år sedan...............
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag har ett islandssto som heter Glódis, född 2007. Hon är fux, känslig häst, men väldigt trevlig och är väldigt ridbar och lättlärd. Fina gångarter och mycket tempo!! -riktigt rolig ridhäst för den lite mer vana helt enkelt. Är efter ett sto som heter Gletta, -ger avkommor med mycket tölt. och efter hingsten; Hvinur som är dubbel världsmästare i tölt.

Ska betäcka henne i sommar med en fux hingst som heter Kraftur, välrdsmästare 2007 och har deltagit på de senaste VM-erna med finalplaceringar. Mycket gång och utstrålning i den hästen!!

Ska alltså betäcka henne i sommar, och när fölis har tittat ut och blivit avvand ifrån mamma så ska hon bli min tävlingshäst. :)
När det är dags för henne att gå in i aveln helt och när jag är "klar" med henne så har jag (förhoppningsvis) en ny tävlingshäst (fölisen) !
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Ehhhhhhh tråden är mer än 4 år gammal, hur hittar man ens en sådan ?

Korrigering tråden är mer än 7 år gammal bara någon som hade väckt den för 4 år sedan...............

och med hänvisning till det du skriver stänger jag tråden.

Vill någon starta en aktuell råd i ämnet kan man göra det men det är säkert många ston i den här tråden som bytt ägare eller inte lever längre.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 748
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: Milene
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 383
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 307
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp