Vad har ni på väggarna?

@McFlurry

Måste vara hyresvärden som bestämt det. Jag bor i hyresrätt och har fått välja tapeter själv från hyresvärdens utbud och det fanns alldeles för mycket att välja på.
 
@MidnightSoul Ja det är hyresvärden som bestämt det och det var likadant hos min förra hyresvärd så du har nog tur :) Om jag skulle målat om hade jag fått göra det i ljusa och neutrala färger annars hade jag fått återställa det innan jag flyttade.
 
*svarar alla*

Åh, vad kul med flera svar och bilder!

pepp: Vad fint, det är så fint när man har en genomgående stil, tycker jag och det ser du/ni ut att ha =) Och så fint med blommorna!

McFlurry: Snyggt! Jag gillar sånadär vimplar/girlanger det blir genast så festligt! Och såna små hyllor med, som man kan sätta små personliga saker på! Det vill jag ha! I min och min pojkväns lägenhet har vi inga hyllor och det stör mig, jag vill kunna sätta upp personliga saker, "den köpte vi där och den fick vi av henne..." o så.. omge sig med sina saker... en liten hylla eller flera får det nog bli!

//r
 
Barnens rum är anpassade efter barnens åldrar. Vårt sovrum är inte klart än då vi inte är nöjda med möbleringen.

I lägenheten finns det mest inredning efter sambons 50-tals intresse på väggarna, I vardagsrummet går det flera vägghyllor med hans samlarbilar på. Men även en stringhylla som fungerar som förvaring av alla mina Disney-klassiker, min digitalkamera och sambons datorspel. Sen finns det även kort på barnen, och kära familjemedlemmar.

dsc-0403.jpg
dsc-0404.jpg

dsc-04061.jpg
 
Vardagsrum: Fullt av reproduktioner! Komiskt nog har ramarna kostat mer än själva konsten, för vi köpte bilder för 5:- på Holmens marknad och köpte därefter själva ramarna :D I vardagsrummet har vi också en hel del bokhyllor, två höga vitrinskåp och ett sött litet vägghängt skåp (och en spegel ...).

Hallen: Där har vi en fantastisk tapet så vi behöver inte ha några tavlor, fast det har vi ändå :D Vi har en lång korridor som leder ut till matbordsdelen i köket och där har vi valt att ha en "fotovägg" med bilder på familjen. Just nu sitter där väl typ tre bilder, men tids nog är tanken att vi ska utöka.

Sovrummet: En stor och mycket elegant tavla på en häst, köpt på IEMS.

Lillemans rum: Vackra tavlor i klara färger. Det är min fasta förvissning att barn behöver konst i minst lika stor omfattning som vuxna :angel:

Toaletten: Stor tavla föreställande solnedgång. Ibland byter jag ut den mot tre mindre tavlor, det beror lite på humör.
 
Köksväggen blev klar idag, äntligen! Det har tagit ett bra tag att komma på hur jag ville ha den för det var en stor vit vägg som tålde något mer än bara en tavla eller så. Och jag är riktigt nöjd!
10612953_10152794227005712_6290860647151613353_n.jpg

Det som saknas är en typ gammal emaljvåg på hyllan och en snyggare kruka till växten :D
 
Jag har denna uppsatt i mitt lilla rum på 10 kvadrat
simon-evans-Everything-i-have.jpg

Den är mäter 1 x 1,5 meter och jag fullständigt älskar den! Jag hittar fortfarande nya saker på den jag inte sett förr och de små, små texterna under varje sak lika svårtydda som genialiska.

I övrigt har jag en del tavelramar stående i fönstret och på skrivbordet. Den ena är att collage av gamla vykort, en är en inramad papperspåse från en bokaffär i Edinbourgh och en är bit av en affisch med sardinburkar på.
 
Så kul att se o läsa era svar! Lägg gärna in fler bilder, både på hur ni har det och kanske plancher osv som ni skulle vilja köpa! Mina väggar är fortfarande tomma, jag behöver mer inspiration... !

//r
 
Massor med tavlor! :love: Flyttade för något år sen hem till mina föräldrar igen och har en flyttkartong stående i hallen full med tavlor som jag inte får plats med :(
 
Jag kan faktiskt ha en gammal emaljvåg som ligger och skräpar i en flyttkartong. Den är i metall men antingen emaljerad i nån sorts ljusblågrön och emaljgult om jag inte missminner mig. Om jag hittar den innan du köpt en kan jag fota den och vill du ha den så får du den
Åh, så glad jag blir! :love: Jag ska försöka scanna av second hand butikerna här i stan och hittar jag inget då så hojtar jag :bow: (och jag hade inte fått någon notis om detta inlägget :cautious: därav mitt sena svar...)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 100
Senast: escodobe
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har sett de hittills sända programmen om "Den svenska konsten att döstäda". Jag tycker att de är lite svamliga faktiskt (även om...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Rie
·
Tjatter Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med...
Svar
19
· Visningar
951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp