Bukefalos 28 år!

Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: En skål grekisk yoghurt med äpple, päron och flytande honung. En rostad macka med jordgubbsmarmelad. En kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En skål soppa gjord på limabönor och morot, en macka med äppelchutney, ost och sallad, vatten.
Fika: Två Marabou Choco Moment, vatten.
Middag:: Nudelwok med kycklingfilé, morot, majs, soja och sweet chili-sås. Vatten.
Efterrätt: En skål chokladflingor, några rader Schweizernöt, vatten.
 
Frukost: Två mackor hembakt bröd med bregott och ost
Fika: En chokladpralin
Lunch: Hemgjord pizza
Middag: Gryta med gula ärter, lök, ingefära, yoghurt, paprika och avokado
Efterrätt: Schwarzwaldtårta
Kvällssnsacks: Chips med dipp.

Ehm, det var ju en hälsosam dag ja - men gott var det! :p
 
Frukost: Hallonkräm och mjölk
Lunch: Lax och broccolisoppa med lakritstwist!
Middag: Sushi
Övrigt: Ca 100-120g chips/ostbågar
 
idag
frukost
två koppar té, havregrynsgröt med banan och mjölk, knäckebröd med lite överbliven köttfärs
lunch polentagröt och knäckebröd med fläskkarré, en kopp té med mjölk

//r
 
Frukost: En skål grekisk yoghurt med 1 päron i, en rostad macka med jordnötssmör och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En varm macka med ost och tomat, en kopp varm choklad.
Mellis: Några nävar ostbågar.
Middag: En skål havregrynsgröt med rivet äpple och kanel, en kopp te med mjölk.
Fika: 1½ rad Schweizernöt, ett glas äppeljuice.
 
Frukost 1: En liten skål Cheerios med mjölk
Frukost 2: En varm macka med ost och tomat, vatten.
Lunch: Två skivor Lingongrova med smör, en vaniljyoghurt med müsli, en kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En näve cashewnötter och russin, vatten.
Middag: En laxfilé med sötpotatisklyftor och pestosås. Vatten.
Mellis: En müslibar, en kopp te med mjölk.
 
Frukost: Bröd med ost och kalkon
Lunch 1: Lax
Lunch 2: Pastaomelett
Mellis: Ananas, ett par godisbitar, 1 glas vin
Middag: Fajitas
 
Var på min gamla gymnasieskola i ett ärende och köpte med mig en matlåda hem - fick en stor låda sallad, en rejäl portion mat (räcker till två så ska ha en till lunch i morgon) för 40:-. Som hittat! Fisk med potatis och äggsås. Alltså jag gråter lite inombords så gott det var :love:
 
måste svälta bort 7 kilo helst igår så idag körde jag ett glas rosé till "lunch". Det sunda livet etc... Ska dock käka middag ivk tänker mig ngt fisk-skaldjursrelaterat...
 
Frukost: En skål Cheerios med mjölk, en skiva rostat bröd med jordnötssmör, en halv kopp kaffe med mjölk.
Mellis: Ett äpple.
Lunch: Kycklinggryta med ris, lite vita bönor och två glas vatten.
Fika: Två skivor bröd med smör, en kopp varm choklad.
Middag: En kycklingfilé med sötpotatisklyftor, och sås gjord på lätt-crème fraiche, lime och kryddor. Isbergssallad och körsbärstomater. Vatten. Så, så gott alltihopa! :love:
Efterrätt: En chokladmuffin, vatten.
 

Haha, hörde någonstans för länge sedan att det var grymt att äta efter träning så brukar göra det ibland om jag har pasta över från gårdagen. Inga konstigheter alls, ha i kokt pasta i stekpannan och värm på den lite och häll sedan över ägg blandat med lite vatten eller mjölk och kryddor.
 
Haha, hörde någonstans för länge sedan att det var grymt att äta efter träning så brukar göra det ibland om jag har pasta över från gårdagen. Inga konstigheter alls, ha i kokt pasta i stekpannan och värm på den lite och häll sedan över ägg blandat med lite vatten eller mjölk och kryddor.
Oj vad märkligt det låter! Och... stabbigt? Är det verkligen gott? :cautious:

MVH Skeptisk
 
Hmm... If you say so! ;)

Haha :p

Idag har jag ätit:
Frukost: Special K med mjölk
Lunch: Pasta med kalkon och ost
Middag: Pommes med lax och aioli, ett glas vin

Sedan drack jag en kopp kaffe i eftermiddags. Eftersom antalet grönsaker för dagen = 0 (om man nu inte får räkna vin) funderar jag på om jag kanske ska käka lite ananas innan jag går och lägger mig.
 
Gårdagens:
Frukos: 1 gl fri morots/havre semla med leverpastej,ost,ägg. Turk yoghurt m banan och svarta vinbär.

Lunch: skinkfrestelse m sallad, äpple

Middag: tortillas. Kaffe

Kvällsmål: apelsin och äpple
 
Frukost: Två skivor Wasa Sport med salami, ett halvt äpple med en klick jordnötssmör, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två skivor Lingongrova med salami, en Danio proteinyoghurt och vatten.
Mellis 1: Ett ägg, en näve russin, en kopp kaffe med mjölk.
Mellis 2: En müslibar, vatten.
Middag: Isbergssallad, körsbärstomater, oliver, fetaost och en skivad kycklingfilé. Lite balsamicodressing på och så ett glas vatten att dricka.
Efterrätt: Lite ostbågar, ett glas chokladmjölk och några Mentos.
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 000
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
395
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
463
Senast: skogaliten
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
371
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp