Bukefalos 28 år!

Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Mirre

Trådstartare
Fick den frågan på quizkampen igår, det rätta svaret var Adam, men jag har absolut för mig att han heter Erik, personen jag spelade mot svarade också det.
Någon som vet?
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Aldrig hört att han hade ett namn.

Eric var sjöjungfruns prins!
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Enligt IMDB bara Beast, men den kanske inte syftar på Disneyfilmen utan någon annan sägen som den filmen bygger på?

Erik lär det inte vara, Erik är ju prinsen i Den lilla sjöjungfrun. :)
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Har inte heller för mig att man får reda på Odjurets riktiga namn :)
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Neither the movie nor the stage musical give him a name. In the DVD commentary to the movie, the creators mention that they neglected to give him a name. However, in a licensed CD-Rom trivia game that came out years after the movie, he's referred to as Adam.

Har man inte hört talas om namnet förut så är det ju inte särkilt underligt...

Källa: http://www.imdb.com/title/tt0101414/faq
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Har egentligen ingen aning, men i mitt huvud så ploppar namnet Vincent upp...:confused:
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Han heter Adam :) i filmen, musikalen osv så nämns det aldrig men det har bekräftats av Disney att det är det han heter :) det är bara Askungens prins som inte har ett "riktigt" förnamn utan bara heter Charming.
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Har egentligen ingen aning, men i mitt huvud så ploppar namnet Vincent upp...:confused:

2709300771.jpg
 
Sv: Vad heter prinsen i skönheten och odjuret?

Och han är ju den mest anonyma prinsen. I askungen. Man får se mer av de andra.

Hade ingen aning om att odjuret hette Adam! Och ändå är det favoritdisneyfilmen :o
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 185
Senast: bollen__
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 171
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp