Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om jag kommer överleva denna dag faktiskt... Kaos
 
Hoppsan, då fick jag jobb då. Timvikarie på mitt gamla jobb som städerska. Perfekt! Känns bra att ha en inkomst igen.

Blir lite irriterad på alla regler bara. Egentligen får jag inte jobba där för jag är ihop med en av de andra städarna. Tycker det är så löjligt.. Hade det varit chefen hade det väl varit en sak men en kollega.. Nåja, vi låtsas att vi bara är kompisar så blir det bra.
Jag och min sambo jobbar på samma företag men med olika saker :angel:
 
Väntar in att mina små pojkar somnar så jag kan äta frukost nr 2, jag är rätt trött på att jämt dela med mig av min mat trots att de får likadant i den mån de kan. Vissa dagar äter jag därför lite mindre till frukost och resten sen när de sover. Det är liksom rätt skönt att äta ifred och njuta av maten ibland :grin:
 
@sthu En f.d. kollega till mig är sambo med den person som är arbetsledare/samordnare för hen under halva året. Samordnaren får dock inte sätta lön på sin sambo :angel:

Tror det var en del prat i början men nu har de varit tillsammans i flera år :)
 
Har problem med sömnen igen (vaknar tidigt och kan inte somna om trots att jag är helt slut och somnar sent), så jag är helt förstörd de senaste två dagarna.

Idag försökte jag köpa en ny extern blixt till kameran, 200 SGD kostade den och den är helt värdelös! Har egentligen inga pengar till en blixt (jag är i minus liksom, men den vanliga blixten är i fält så jag behöver en annan till min kamera)- Nu vet jag inte om jag kan returnera den, var liksom rätt borta i affären och personen intygade att den var helt fantastisk typ och helt automatisk osv. Men den blixtrar på alldeles för hög styrka och den ändrar inte styrka, just nu blixtrar den inte alls. Helt värdelös med en blixt som laddar upp så hårt att man hör det, alldeles för starkt för det jag gör och det tar ju slut på batterierna på en gång! det betyder också att den blixtrar konstant när den inte ska göra det för att ladda ur, typ när man tänger av den :crazy: Det gör inte min andra som faktist var mycket billigare.

Vill ha tillbaka min vanliga kamera affär där jag kan lita på personalen :cry: Men deras affär har flyttat någonstans jag vet inte vart, betalt hellre 600 SGD (som jag inte har) för en blixt som faktist funkar än den här skiten :(

Min affär i Kota Kinabalu är också guld, man kan lita på personalen och grejerna är av bra kvalitet med bra priser. Men dit ska jag inte åka tills i November och jag behöver en ny blixt typ nu :( Egentligen till ikväll men det har jag ställt in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
683
Senast: Piaff
·
Svar
1 373
· Visningar
74 561
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
671
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp