Bukefalos 28 år!

vad kan kanin dö av?

videnlis

Trådstartare
vi hittade vår kära lilla söta kanin död i dag:cry:den har varit helt frisk o som vanligt,men den låg där,som om den bara fått hjärtslag eller nåt..:(
kan de bara dö så där huxflux ,utan någo sjukdom före,eller har den varit sjuk utan att den visat nåt.den bor i utebur med en kompiskanin..

R.I.P bubblan...
 
Sv: vad kan kanin dö av?

Kaniner kan dö av ingen "synbar" anledning.
Vad exakt en kanin dött utav är i princip omöjligt att säga exakt om man inte obducerar.
Det kan varit en medfött defekt, att den blivit ihälskrämd, varit sjuk, haft genetiskt kort livslängd (vissa dör unga helt enkelt) etc etc.
 
Sv: vad kan kanin dö av?

hon var en liten vädurskanin.hur länge är "normal" livslängd? hon blev 6 år, så inte kan man ju kalla henne ung längre,men när blir en kanin gammal?
klämd hade honinte blivit,hon var ren och fin, vägde normalt,ögonen var klara och fina ..
usch vad lessamt.det är dotterns kanin o hon har skött henne jättebra,aldrig gnällt o tyckt att det är tråkigt,som många andra barn/ungdomar gör,att intresset försvinner.skriver nu av mej bara,lyssna inte på allt svammel..:crazy:
 
Sv: vad kan kanin dö av?

Hur gamla de blir är otroligt individuellt.
Men medellivslängden ligger väl egentligen runt 6-10 år på ett ungefär, även om vissa blir yngre eller äldre.
Större raser tenderar att inte bli särskilt gamla, medans yngre raser kan bli äldre.
 
Sv: vad kan kanin dö av?

När vi köpte min dvärgvädur fick vi veta att vi kunde förvänta oss en livslängd på ungefär 6 år. Min personliga erfarenhet är att de oftast lever lite längre än så, men bara så du vet att 6 år är ingen ovanlig ålder för en dvärgvädur att dö vid. Kaniner är ganska känsliga, och det sker relativt ofta att kaniner dör plötsligt och "oförklarligt". Som tidigare skrivet kan h*n blivit ihjälskrämd, de är också känsliga för uttorkning och värme, men det är kanske inte så troligt nu. Beklagar sorgen :(.
 
Sv: vad kan kanin dö av?

Ja kaniner kan dö plötsligt.....vet att om de får förstoppning går det snabbt som attan. Men som de skriver tidigare, ända säkra metoden för att fastställa dödsorsak är att obducera...
 
Sv: vad kan kanin dö av?

ja, obducera ska vi inte göra..dagen innan var hon helt ok.

men till nästa sak..hennes kompis,en kastrerad hane på 4 år,blev ju änkling..vad tror ni,ska han ha en kompis,eller är han för gammal för att tolerera nån unge? då när morris kom var han 1 år o bubblan var 3 (eller var hon 4) o de kom genast bra överens.
 
Sv: vad kan kanin dö av?

Det är omöjligt att säga hur han skulle reagera på en ny kompis, eller hur han reagerar på att vara ensam.
Antingen väntar ni och ser hur han mår (jag skulle väntat lite bara för att vara på den säkra sidan så det inte är nåt smittsamt även om inget tyder på det), eller så hade jag föredragit en lite äldre kanin framför en liten unge. Låt den nya bekanta sig lite med buren innan ni för ihop dem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 167
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 554
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 801
Senast: Trasten
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 040
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Var vill vi bo?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp