Bukefalos 28 år!

Vad kostar er försäkring?

Sv: Vad kostar er försäkring?

1000 kr i månaden, D ponny, Agria.

Men oj! Har du den försäkrad för ett väldigt högt livbelopp eller hur lyckas du annars få en ponny till att ha så dyr försäkring?
(inget ont mot ponnyer men de är ju hälften så billiga i försäkring som halvblod..)
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

min arab är försäkrad i sveland och det kostar 309kr/mån. har A1 med 25 000kr liv och 50 000kr vet vård. självrisken kommer jag inte ihåg men inga mediciner eller resor ingår och det tycker jag är riktigt dåligt. funderar på att sänka livvärdet och höja vet vården till 100 000kr ist.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Runt 800 i Sv*land.
Motsvarar A3 försäkring där jag står för 20% av vet. kostnaderna. Livförsäkring, ridbarhet till 60 000 men får bara tillbaka 80%.
Jäkligt dyrt egentligen...någon som känner att de vill öppna ett bättre föräkringsbolag?! ;)
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

150 kr/mån cirka. Jag har Folksam. Tack gode gud för att jag bytt ras från halvbloden till en welsh cob! Liv 25000 kr och 50000 kr vet.vård.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

betalar 150:- månaden på gammel ponnyn har 50 000 vet vård ingen liv
andra hästarna(foder) står ägarna på som tur är, de är inte billigt försäkrad.
funderar på det där med liv försäkring är det verkligen värt att stå och betala de pengarna man kanske tjänar på att lägga undan själv..?
är det liv eller vet.vård som är dyrast någon som vet?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Kallblodstravare 13 år.

Jag har Agria.

Denna försäkring har jag:

Bas Liv och Användbarhet samt Bas Veterinärvård + Agria Plus, tillägg. (Hette väl utökad veterinärvård tidigare?)

Grundsjälvrisk 2800 kr samt 0% rörlig självrisk. Dvs om det händer något betalar jag 2800 kr och inget mer. Gäller upp till 120 000 kr.

Ingår även Agria Incident = Om hästen orsakar skada på människor, gäller även besökare i stallet, medryttare etc.

Ingår ersättning även för veterinärens resekostnader upp till 1 000 kronor per behandlingstillfälle, medicin utskriven på recept eller utlämnad medicin, avlivningskostnader och kostnader för djurambulans.
Vad ger du i månaden?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har ett importerat halblod försäkrat i F, liv 45.000, vet vård 50.000, betalar 550:-/mån. Självrisk på 2500:- + 10 % av totala kostnaden. Jäkligt dyrt alltså. Men enl vad man kan läsa på övriga som skrivit så finns det dyrare bolag. :crazy:
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Arabsto 12 år
Liv och användbarhet bas 22.000kr
Veterinär bas 30.000kr
Agria plus
Självrisk på 5000kr

268kr/månaden

Minishettis valack 6 år
Liv och användbarhet bas 8000kr
Veterinär bas 30.000kr
Agria plus
Självrisk på 5000kr

115kr/månaden

Valde helldre att ha hög självrisk än dyr försäkring då mina hästar inte är så mycket för att skada sig eller bli sjuka. Självrisken sjunker med X antal kronor efter ett par år av skadefrihet, vilket jag hoppas att mina hästars kommer göra.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vad ger du i månaden?

Oj! Glömde jag det? :)

Jag betalar per månad och betalar då 229 kr i månaden.

Kan nämna att han är livförsäkrad för 20 000 kr.

Glömde också berätta att min självrisk i dagsläget inte är 2800 utan i stället 2500 eftersom jag har rabatt pga skadefrihet under några år.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har mitt russ försäkrad hos if. Liv med användbarhet 15000 och vet.vård med självrisk 2500. Kostar 914 kronor om året.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har ett halvblod på 5 år
Jag har Agria, A1 30000 + A2 100 000
Grundsjälvrisk på 2300 20% rörlig
60 000 vet vård
Ca 670 kr i mån
ca 7500/ år
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

mins ej exakta siffror

Sv. halvblod
Agria
ca 1000kr / mån
full vet. ersättning. fast självrisk på några tusen.
livsersättning på ca halva inköpsbeloppet
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

svenskt halvblod på 3,5 år, sto med bra avelsvärde.
försäkrad i Sveland sen föltiden,Dubbel vet-vård, 27000 i livvärde,dock utfaller end 80% då jag tänkte att hon är ju ett sto som jag kan avla på. Kostar 3500 kr om året.
Kollar andra bolag nu eftersom jag ska låna ut henne och då vill ha henne högre försäkrad....
förslag på bolag så kan i pm:a mig!!!! vill ha en försäring liknande A1 med vetvård, ca 50.000 i livvärde....som inte är så dyr (har fler hästar).
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag betalar för 30 tusen liv och 60 tusen vetvård incidens och pluss har jag i AGRIA
betalar 250 spänn månaden för detta:)

Har en islandshäst
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Lånar tråden lite.
Har en liten fråga. Vad innebär det att en häst är A1 försäkrad? Jag har aldrig förstått det. Hoppas att någon kan förklara.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jaha, just nu ser det ut såhär, men har gjort lite ändringar men jag skriver hur jag har det nu så återkommer jag när jag har det nya uppgifterna..

Häst nr 1
Avelssto -94 Sv Halvblod

Agria Begränsad Liv: 25 000 kr
Agria Avelssto Användbarhet: 25 000 kr
Agria Bas Veterinärvård: 120 000 kr
Grundsjälvrisk 2800 kr samt 0 % rörlig självrisk inom självriskperiod på 125 dagar.
Agria Plus, tillägg
Agria Incident ingår.

6039 kr/år.

Häst nr 2
Föl -07 Sv Halvblod

Agria Bas Liv och Användbarhet: 30 000 kr
Agria Bas Veterinärvård: 120 000 kr
Grundsjälvrisk 2800 kr samt 0 % rörlig självrisk inom självriskperiod på 125 dagar.
Agria Plus, tillägg
Agria Extra
Agria Incident ingår.

5624 kr/år.

Häst nr 3
Ridhäst -02 Korsning

Agria Bas Liv och Användbarhet: 25 000 kr
Agria Bas Veterinärvård: 120 000 kr
Grundsjälvrisk 2300 kr samt 0 % rörlig självrisk inom självriskperiod på 125 dagar.
Agria Plus, tillägg
Agria Incident ingår.

5906 kr/år.

Detta är uppgifter från mitt senaste försäkringsbrev.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

häst ardenner/halvblod 285kr/månad

30000 liv
100000 vet vård
plus en fast självrisk

sveland:banana:
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag ahr 6 hästar försäkrade hos Agria o betalar 812kr/månad, lite olika livvärde på samtliga, alla har dock vet.vård för 60000kr, självrisk 2800+20%. Har dock lite rabatt eftersom jag har många hästar.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

knapp*

Folksam A7 för avelsston
Liv :10.000:-
Vet. :50.000:-

Premie: 1226:- /år betalar månadsvis 102:-

Självrisker: För veterinärvård betalar du en självrisk på 2 500 kronor plus 10% av överskjutande kostnad per behandlingsperiod om 120 dygn. Även om hästen behandlas för flera olika sjukdomar och skador under samma tid.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
8 442
Senast: Sesca
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
21
· Visningar
470
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
688
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp