Bukefalos 28 år!

Vad kostar veterinär besiktning hos er?

G

Gazelle

Jag håller på att köpa häst :smirk: Undrar nu över veterinär besiktningen som görs. Den kommer att sättas till köpesumman, vad kostar c. en vet besiktning. Lönar det sig att ta röntgenbilder? Vad kostar de? Priserna behöver inte vara exakta, men sådär ungefär..;)
 
Sv: Vad kostar veterinär besiktning hos er?

om man ska köpa tävlingshäst som är mycket riden/tävlad, och hästen är dyr är det som jag ser det smart att röntga. priserna varierar nog lite på vilken vet. eller klinik du använder.

en kompis gjorde en bes. med röntgen (ganska omfattande)för nåt år sedan, hon bet. runt 6000 kr.
själv har jag för ett tag sedan bes. en ganska ung ponny . då använde vi distriktvet. "vanlig" bes. gick på 800 kr
 
Sv: Vad kostar veterinär besiktning hos er?

Jag besiktigade en häst i veckan på en klinik, de tog 1500:- för en besiktning. Röntgen (strålben fram, falanger alla fyra, bakknän och hasleder) kostade 2500:- inkl. sedering.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 014
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
3 438
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 184
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp