Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Kl jag tog upp en bok idag, Staden utan kvinnor.
Tycker om stämningen så här långt. Svampkungen gav jag bort till en söt dam på tunelbanan som utbrast att hon var så nyfiken på den. Nu vet jag inte hur den slutar:D
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

kl

Jag har just avslutat Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd av Rachel Joyce. Undrar varför har jag börjat läsa om äldre män. Först Ove och nu Harold. I alla fall, jag tyckte om den här boken. Lite feel-good över den, precis som med Ove.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

KL

De här:

null_zps560639b1.jpg


ska åka med hit:
1379F7D7-5DDF-4352-9527-E88843AC3265-677-0000052B8871BF1B_zps6b4f2de1.jpg


:)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Tilos. Ett par timmars båtresa från Rodos. Man ligger väldigt bra och läser under tamariskerna där:)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

kl

Jag har just avslutat Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd av Rachel Joyce.

Åh, den är jag jättenyfiken på! Har stått och fingrat på den i affären säkert 5-6 gånger men aldrig slått till... Hur är språket? Den känns rätt lik Hundraåringen, som jag älskade att läsa. Är den det tycker du, om du läst dem båda två det vill säga?

KL

Jag har just satt tänderna i Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger men inte hunnit så långt än. Lite småkonstig verkar den, men det tyckte jag om The Time Traveler's Wife också innan jag "vant" mig, så jag har fortfarande höga förhoppningar! Någon som läst den och kan komma med en åsikt eller två?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Aha. Tilos har stått på min lista över "öar att utforska". Ska ta tag i Grekland igen...
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Den är inte alls lik hundraåringen, utan mycket stillsammare och djupare. Ingen
fniss-bok alls. Om du vill fnissa ska du läsa En man som heter Ove, som också är djup - men rolig samtidigt. Hundraåringen var mest en rolig skröna tycker jag.

Harold Frys... är väldigt lättläst, liksom de andra två.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

*kl*

Jag har tyvärr ingen bok på g just nu, eller jo Iakttagelserna av Jane Harris. Men jag kommer ingen vart. Den är jobbigt skriven och seeeeg. Jag är i vanliga fall en bokslukare, kan ha 4-5 böcker på g samtidigt, läser snabb (och glömmer snabbt) och går vidare till nästa men denna har jag fastnat i. Finns en del sånna böcker, sagan om ringen har jag inte tagit mej igenom, kom två kapitel sen hamnade den i en låda.
Men nyss läste jag ut tre böcker av Nora Roberts (Farlig förälskelse , Illusionisten, Med öppna sinnen), som är en av mina favoriter, och har span på en ny bok av henne, men "behöver" inga fler böcker egentligen...

Lite OT, men frågar ändå.
Har ni något tips på hur man hittar nya författare? Jag tycker det är jättesvårt på tex biblioteket att veta vad jag vill läsa.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Okej, då är jag med. Tror att jag testar den (Harold Fry) först då, för det är egentligen den sortens böcker jag tycker om att läsa. Hundraåringen var väl ungefär undantaget som bekräftar regeln, för alla andra "roliga" böcker jag testat har jag ratat efter 50-60 sidor... Tack för svar! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

*kl*

Lite OT, men frågar ändå.
Har ni något tips på hur man hittar nya författare? Jag tycker det är jättesvårt på tex biblioteket att veta vad jag vill läsa.

Den här tråden är en riktig guldgruva!!!
Edit: jag tycker att kompisarnas bokhyllor också är bra ställen att kika... har väl tjugotalet böcker liggande här hemma som ägs av andra än mig. En del som jag verkligen ser fram emot att läsa "Vi kom över havet" och "Påven Johanna" och andra där jag hört talas om författarna och vill testa men utan att köpa.
Eller som den jag läste ut senast "Den försvunne" av Kim Echlin som jag var tveksam till när jag såg i kompisens hylla men är glad över att jag snodde med mig.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Ja jag får väl hålla koll i denna tråd och söka reda på böckerna som skrivs här :)
"vi kom över havet" blev jag faktiskt sugen på, ska skriva upp och leta reda på den nånstans :)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

kl

Utflykten till Tindari av Andrea Camilleri. Det är en deckare, men inte någon vanlig sådan. Böckerna om kommissarie Montalbano är väldigt speciella. De utspelar sig på Sicilien och handlar lika mycket om mat som polisarbete.... Jag läste alla som fanns på svenska för flera år sen, men nu ges de ut igen och jag hitta denna som jag inte läst innan. Läs, om du gillar stillsamma deckare lite liknande Maigret!
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

*kl*

Förutom alla påbörjade och väntande böcker på sänghyllan, kommer nu Örfilen av Christos Tsiolkas att prioriteras/tvångsläsas eftersom det är nästa punkt som ska avhandlas inom jobbets bokklubb. Hoppas att den ska höja oss något från nivån med tidigare böcker som Femtio nyanser av honom eller Den motvillige monarken.... :)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

kl

Fortsatte deckarperioden med Belinda Bauers Ni älskar dem inte. Annorlunda, psykologisk deckare. Bra! Läste hennes första, Mörk jord (?) och inser att jag hoppat över en i serien, den jag läste nu är den tredje. Tror att jag ska undvika engelska hedar i framtiden.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

*KL*

Gillar man att läsa böcker med mycket ingående detaljer ska man läsa Mons Kallentofts - Vattenänglar.
Jag själv tycker inte det är så intressant att veta allra minsta rynka i ansiktet på en människa de förhör men andra kanske gör det :)
Men skadad som man är måste man ju slutföra det man börjar så var bara att traggla sig igenom :p

Lite irriterande att hans skrivande har förändrats till denna "serie" med böcker då jag verkligen har tyckt om de tidigare böckerna han skrivit.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Kl

Jag är helt såld på Keplers deckare nu. Tyvärr visste jag inget om dem förrän jag hade tredje boken i handen utan att ha läst de andra först. Så det har blivit i lite tokig ordning för mig, men de är ju verkligen kanonbra. Efter tredje boken ( Eldvittnet) lånade jag den fjärde ( Sandmannen) av en arbetskamrat och beställde 1(Hypnotisören) och 2 från nätet. Ettan var restnoterad, så nu läser jag 2:an först:)

Någon som vet när del 5 kommer?
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag har läst en massa på sistone - något ska väl sömnlösa nätter vara bra för - ursäkta om jag upprepar mig för jag kollar bloggen för att komma ihåg ;)

Drömfångaren av Unni Lindell - GUD så spännande och så skickligt ihopknutet på slutet.

En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg - ni vet hon som skrev Stekta gröna tomater - gud, vilken söt och inspirerande liten roman! Jag säger "liten" för att den inte är särskilt lång, men den är stor i sig.

Vi ses i öknen av Danny Wattin - jag höll på att skratta ihjäl mig åt denna. Läste den mitt i natten och fick ha en kudde i knät att gapskratta i för att inte väcka pappa. Det är det knäppaste och roligaste jag har läst på länge.

Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel - bara omslaget skrämde livet ur mig och boken desto mer! Oj oj oj. Någon recensent skrev att den minner om paranoian i Hitchcocks psykologiska thrillers - nu har jag bara sett Rebecca av honom men jag förstår vad hen menar. Guuuud så spännande!

Tusenskönorna av Kristina Ohlsson - också fruktansvärt spännande och välskriven.

Det är några till men jag får rota i lite sängbord och grejer för att komma ihåg alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp