Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag har inte koll på den boken alls, men vad är det mer än friterad bläckfisk i de friterade bläckfiskringarna? Det är något som ev ser ut som "armarna", eller är det något helt annat?
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag köpte den till semestern, har inte läst den men sambon läser den just nu. Han tycker att den är väldigt dåligt översatt och korrekturläst.

Men det blir väl så när bestsellers snabbast möjligt ska krängas till resten av världen.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag inledde dagen med att gråta till Livet efter dig av Jojo Moyes, gillade den väldigt mycket!
De flesta böcker som jag läst av vad Printz har gett ut har jag gillat, bra när man hittar ett sånt förlag.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag har inte koll på den boken alls, men vad är det mer än friterad bläckfisk i de friterade bläckfiskringarna? Det är något som ev ser ut som "armarna", eller är det något helt annat?


Ja det är armar. Kalamari är tioarmad bläckfisk, man skär kroppen rakt över till ringar och sen friterar man de korta armarna också.

Har just ätit sååå god grillad fisk till middag, beställde ett extra glas vin och flyttade närmare köket för att få wifi:)

Jag köpte den till semestern, har inte läst den men sambon läser den just nu. Han tycker att den är väldigt dåligt översatt och korrekturläst.

Men det blir väl så när bestsellers snabbast möjligt ska krängas till resten av världen.

Ett par översättningar har jag funderat över... Däremot har jag inte sett några korrmissar (förutom den särskrivna titeln på omslaget, hur är det möjligt...?:meh:)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Kl.

Jag har just läst ut Hembiträdet av Marie Hermansson och för mig var det perfekt "balkonghäng-läsning". Miljöbeskrivningarna gick rakt in och karaktärerna var inte för komplicerade. En skön bok helt enkelt! Och lite annorlunda tycker jag.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag känner mig alltid lite skeptisk till armarna och inte minst sugpropparna. Fast jag gillar kalamari, octopus serveras mer sällan, känns det som? Jag åt sepiarisotto romdagen, iBarcelona, riktigt gott!

Zaching:Jag gillar alla hennes böcker och tycker att alla är lite ovanliga var och en pä sitt sätt.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag gillar också Marie Hermansson. Hennes böcker fastnar på något sätt. Hembiträdet har jag inte läst, men de flesta andra, tror jag.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag hade inte läst något av henne innan utan det var bibliotekarien som tipsade om henne och just den. Det är så roligt att hitta nytt!:up:
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag har nyss läst Fördömd av Johanne Hildebrandt (inget för mig), Röda vita rosen av Mariette Glodeck (älskade) och Nattens barn av Traci Lords (fascinerande).

Nu läser jag Bokhandlaren i Kabul.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

KL

Amy Waldmans Paradisträdgården blev tyvärr aldrig mer än ytlig. Idén är ju så bra - när namnen avslöjas efter en arkitekttävling om ett minnesmonument efter 9/11 visar det sig att vinnaren, som alltså varit anonym för juryn, är muslim.

Men snarare än att diskutera konflikten och fördjupa den verkar författaren vilja visa hela provkartan på båda sidors argument. Synd. Som läsare blir man inte utmanad alls.

Nu läser jag:

null_zps213042c8.jpg
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

*kl*

Jag råkade köpa en massa böcker igen igår. Behöver troligtvis vård. ;)

Läste i alla fall Kristina Ohlssons Askungar igår. Lika bra som Tusenskönor och jag ser fram emot att hitta hennes andra :)


Fick bland annat tag på Påven Johanna som jag länge velat läsa.

Påven Johanna - Ååååh den tyckte jag om och även filmen!
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Påven Johanna - Ååååh den tyckte jag om och även filmen!

Jag hade tänkt läsa den i helgen men har på något mystiskt vis glömt den hemma. Jaja. :)

Tyckte att Bokhandlaren var helt okej, ingen superupplevelse.

Därefter läste jag Alla var där av Lauren Weisberger (hon som skrev Djävulen bär Prada ni vet). Vilket otroligt skräp! Och jag har aldrig varit med om sådan name dropping och produktplacering i en roman.

Sedan kom The boy in the striped pyjamas. Herregud. Jag är fortfarande alldeles till mig.

Och sedan City Girl av Patricia Scanlan. Asroligt att läsa chick-lit från 1990!

Nu blir det antingen Dolken från Tunis (eller Tolken från Dunis som jag gärna får det till) - min första Poirot - eller Reading Lolita in Teheran.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Bokis-Bukisar, jag måste berätta en jätterolig sak för er!

Häromveckan lade Göteborgs-Posten ut en blänkare på Facebook om att de ska starta en digital bokcirkel och tog emot intresseanmälningar. Jag anmälde mig självklart, berättade lite om min bakgrund + länkade till bokkategorin på min blogg - och i förrgår fick jag reda på att jag kommit med.

Jag trodde att det skulle vara massor av folk som skulle fungera på ett forum, typ - men tydligen är jag en av endast fem utvalda och ska därmed bokblogga på gp.se hela sommaren! Den 23:e kan ni även se mig i papperstidningen, tydligen.

SÅ glad över detta - och fortfarande lite chockad tror jag.

((Extra roligt är att det är min bästa kompis pappas fru som håller i det hela, vilket jag inte visste. Jag vet ju att hon jobbar på kulturredaktionen men inte att det är hon som bossar över projektet - och hon hade inte en aning om att det var jag - det finns inga bilder på mig i läskategorin. Jag mailade tillbaks och sa att "det är Anna, Lindas kompis, vi har ju träffats många gånger så jag tänkte skriva en rad så att du inte blir överraskad när vi ses nästa vecka" - då visade det sig att det är en som heter Linda som också blivit uttagen till projektet och hon trodde att det var henne jag menade att jag hade träffat många gånger och skrev ett jätteförvirrande svar... men vi fick rett ut det till slut ;))
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Ååååh vad härligt det ser ut! Ser massor fram emot min egen resa i september, då jag tänkte försöka göra som du - äta gott och läsa massor med böcker :D

__________________________

Är det någon som läst Sång till den storm som ska komma? Jag har så himla svårt att komma in i den, och därför kommer jag ingenstans och får inget sammanhang. Jag funderar på om jag ska slå ihop den och ta den vid ett annat tillfälle istället.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Så himla roligt, Anna!

Jag ska minsann följa bloggen på GP!

Jaa, det är fantastiskt roligt! Ska dit på tisdag för en liten intervju för tidningspresentationen och få info samt hämta alla böckerna förstås. Glömde skriva det, det är en satt "litteraturlista" med en bok i veckan så att säga. Dock inget lästvång, om man tycker att något är tråkigt eller kasst så får man tycka det, bara man bloggar om varför ;)

Jag skulle ju hemskt gärna vilja arbeta med skrivande och sådär även om det bara är "vid sidan av", så det är om inte annat något att ha på CV:t - och med lite tur kan man ju knyta någon kontakt eller två, antingen på tidningen eller via läsare och kanske få skriva lite mer i något sammanhang :)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Läser "Konsten att vara kvinna" av Caitlin Moran. Läst några kapitel och är faktiskt lite halvt besviken.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Grattis!!! :)

Kan även tipsa om du fortsätter att blogga sedan på eget håll så ansök gärna om att bli bloggambassadör för Bokmässan. De brukar spana efter nya i samband med bokmässan och man är det under ett år.
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Tack!

Och tack för tipset! Där kanske denna erfarenheten kan ge ett litet försprång :)

Hoppas naturligtvis att få fler besökare till min privata blogg genom denna chansen också, inte för att jag kommer att pusha den på GP-sajten såklart men man kanske kan komma i kontakt med folk som har lust att läsa vidare efter sommaren :-)
 
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Vad kul Anna! :)

kl

Själv fortsatte jag läsa lite halvhjärtat sen jag kom hem från semestern och det blev Carol av Patricia Highsmith. Men tyvärr hade jag inte riktigt ro att läsa färdigt den, skummade sista halvan. Varför gör jag så? :(

Jag läste lite om författaren på nätet, kände ju igen namnet eftersom hon har skrivit böckerna om Mr. Ripley (som jag dock inte läst) och trodde att hon var mer samtida än hon var. Hon verkar ha varit rätt speciell.

När jag läste om boken på nätet så förstod jag varför den nyss kommit ut som pocket; den ska nämligen bli film med Cate Blanchett och Mia Wasikowska i huvudrollerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp