Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst ut The Burgess Boys av Elizabeth Strout. Mycket bra!!

Har börjat på The long way to a small angry planet. Längesen jag läste fantasy men det verkar lovande.
Science fiction menar jag ju, inte fantasy.
 
För att svara på frågan i trådstarten så har mina bästa läsupplevelser iår hittills varit:

- the house we grew up in, av Lisa Jewel. Den bästa av hennes böcker jag läst hittills.

Den står i min bokhylla och väntar på att bli läst :D Har inte läst något av henne tidigare!
 
Den står i min bokhylla och väntar på att bli läst :D Har inte läst något av henne tidigare!
Kul! Jah har läst rätt många av hennes, och i den genren är hon rätt bra i jämförelse med många andra :) Och denna tycker jah jade en del djup och bra karaktärer om jag minns rätt. Hoppas du gillar den!
 
Mikael Timms 'Lusten och dämonerna : boken om Bergman' - tänker mig att om jag skriver att jag läser den här får jag lite mental press på att ta mig igenom tegelstenen. :o:cool: (sommarkurs-litteratur för min kurs om Ingmar Bergman och hans filmkonst.)
 
Jag behöver lite boktips, kanske passar att fråga i den här tråden även om de flesta verkar vara riktiga tungviktare när det gäller böcker. Själv lyssnar jag mest på ljudbok, gärna när jag är ute och promenerar och vill ha någon lagom lättsamt att fördriva tiden med men börjar få slut på idéer. Några tips?
 
Jag behöver lite boktips, kanske passar att fråga i den här tråden även om de flesta verkar vara riktiga tungviktare när det gäller böcker. Själv lyssnar jag mest på ljudbok, gärna när jag är ute och promenerar och vill ha någon lagom lättsamt att fördriva tiden med men börjar få slut på idéer. Några tips?

Vilka är de senaste böckerna du lyssnat på? Och är det typ lättsamma deckare, romaner eller YA du gillar?
 
Senaste vad Thomas Erikson, Lucy Dillion senaste bok som jag tappat namnet på, Carina Hjulströms Kärlek sökes (den var dock i banalaste laget, även för mig), Sara Sarenbrant - Tiggaren. Jag är nog egentligen allätare men eftersom jag oftast gör något samtidigt som promenerar med hundarna och oftast är rätt trött i skallen fungerar det inte om det blir allt för tunga, djupa eller komplicerade böcker. Engelska fungerar tyvärr inte alls, då måste jag läsa istället.
 
@Viva
Då är kanske böcker som Små stora lögner av Liane Moriarty, Fågelburen av Lisa Jewell, de flesta böckerna av Jojo Moyes samt böckerna om Rosengädda skulle kunna vara alternativ?

Eller har du tagit dig igenom dessa?
 
@Viva
Då är kanske böcker som Små stora lögner av Liane Moriarty, Fågelburen av Lisa Jewell, de flesta böckerna av Jojo Moyes samt böckerna om Rosengädda skulle kunna vara alternativ?

Eller har du tagit dig igenom dessa?
Kollade faktiskt just på Jojo Moyes och Små stora lögner, då testar jag dem. Får se om jag hittar de andra. Jag brukar lyssna på 3-5 ljudböcker i veckan så det går ju några stycken. :D

@Viva Jag tipsar om Av skuggor märkt av Marianne Cedervall, den gillade jag jättemycket:)
Det gjorde jag också. :)
 
Fler böcker som borde kunna passa är tex de skriva av Kristin Hannah, Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske av Emmy Abrahamson, de flesta av Nora Roberts (jag tycker "blomstertrilogin", "nyckeltrilogin" och de flesta av hennes spänningsromaner är mer än okej som enkel läsning/lyssning. Gillade dock inte värdshustrilogin så mycket), Black rabbit hall av Eve Chase samt Katarina Bivalds böcker :) @Viva
 
@Killaloe Stephen Booth skriver polisromaner som utspelar sig i the Peak District. Naturen spelar ofta stor roll i böckerna. Huvudpersonerna är två poliser som ofta är lite på kollisionskurs med varandra: Diane Fry, storstadstjej med högre rank än Ben Cooper, som har lokal bakgrund. Böckerna handlar en hel del om deras utveckling och inbördes förhållande, samtidigt som de klarar upp brott. Jag tycker böckerna är välskrivna och han har ännu inte tappat fart i skrivandet.

Man läser dem med fördel i någorlunda ordning eftersom det händer en del med personerna under tiden.
 
Det låter ju helt klart som intressanta deckare @Karfitsa :up: Tycker det är svårt med deckare för alltsom oftast blir jag lite besviken utan att kunna sätta fingret på det. Men jag ska definitivt kolla lite på Booths böcker :) Tack!
 
Nej, det tycker jag inte att man kan kalla den. Kan väl mycket väl läsas av äldre (?) ungdomar men det är ingen ungdomsbok per se. (Heter Fågelburen på svenska, nämner det då den diskuteras på samma sida här men med svenska titeln :))
Jag var tvungen att googla mig halvt fördärvad för att få till titeln på svenska :p
 
Fler böcker som borde kunna passa är tex de skriva av Kristin Hannah, Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske av Emmy Abrahamson, de flesta av Nora Roberts (jag tycker "blomstertrilogin", "nyckeltrilogin" och de flesta av hennes spänningsromaner är mer än okej som enkel läsning/lyssning. Gillade dock inte värdshustrilogin så mycket), Black rabbit hall av Eve Chase samt Katarina Bivalds böcker :) @Viva
Tack! En flicka som kallas Alice "läste" jag för inte så länge sedan och gillade så vet inte varför jag missat hennes andra böcker. Nora Roberts är redan avbetad. Ska kolla upp de andra också. :)
 
Jag var tvungen att googla mig halvt fördärvad för att få till titeln på svenska :p

När jag såg den engelska titeln trodde jag att det var den som utspelar sig i Kent, som jag inte kom ihåg namnet på. Sedan klickade det, den heter ju The trots about Melody Browne vilket torde vara en engelsk titel ;) Tur att Goodreads finns och kan reda ut begreppen!

Det tog tid men nu är Goodreads typ min bästa sociala mediekanal!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 233
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 426
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
105 842
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp