Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag läst en helt fantastiskt bra bok! The Girls av Emma Cline. LÄS DEN!

Beskrivningen på Amazon:

Evie Boyd is fourteen and desperate to be noticed.

It’s the summer of 1969 and restless, empty days stretch ahead of her. Until she sees them. The girls. Hair long and uncombed, jewelry catching the sun. And at their centre, Suzanne, black-haired and beautiful.

If not for Suzanne, she might not have gone. But, intoxicated by her and the life she promises, Evie follows the girls back to the decaying ranch where they live.

Was there a warning? A sign of what was coming? Or did Evie know already that there was no way back?
 
Idag har jag läst en helt fantastiskt bra bok! The Girls av Emma Cline. LÄS DEN!

Beskrivningen på Amazon:

Evie Boyd is fourteen and desperate to be noticed.

It’s the summer of 1969 and restless, empty days stretch ahead of her. Until she sees them. The girls. Hair long and uncombed, jewelry catching the sun. And at their centre, Suzanne, black-haired and beautiful.

If not for Suzanne, she might not have gone. But, intoxicated by her and the life she promises, Evie follows the girls back to the decaying ranch where they live.

Was there a warning? A sign of what was coming? Or did Evie know already that there was no way back?
Åh! Har varit sugen på den jättelänge. Vad fick du för känsla när du läste? Bra men obehaglig? Bara bra?
 
Åh! Har varit sugen på den jättelänge. Vad fick du för känsla när du läste? Bra men obehaglig? Bara bra?
Jag tyckte inte att den var så obehaglig faktiskt, bara väldigt liksom gripande. En sån där bok där man (jag) från första sidan bara inte kan sluta läsa.

Läs läs!
 
Jag tyckte inte att den var så obehaglig faktiskt, bara väldigt liksom gripande. En sån där bok där man (jag) från första sidan bara inte kan sluta läsa.

Läs läs!

Håller med helt och fullt, några sidor kan väl uppfattas som obehagliga men jag tyckte inte det var så farligt. Helt fantastisk.
 
Helt fantastisk.
Ja visst var den! Jag har ju gått och letat efter Rätt Bok och det här var verkligen det, en riktig niphredilbok :love:.

när jag läste den förstod jag hur lätt jag skulle kunna joina en sekt egentligen. GEMENSKAPEN. kvinnlig VÄNSKAP. ha ett sammanhang, folk omkring sig.
 
Lyssnade klart på Virus säsong 2 idag den är väl inget mästerverk men jag gillar den skarpt. Blir att jag funderar hur jag skulle reagera vid en eventuell apokalyps. Tur att säsong 3 kommer i slutet av månaden.

Började på Ur askan av Leigh Bardugo tredje boken ur Grishatriologin. Även om det är en ungdomsbok så har det faktiskt blivit en av mina favoriter.
 
Läste Vi är alla helt utom oss och den var helt klart läsvärd och intressant! Tyvärr hade jag lite svårt att komma in i den så det blev aldrig något bra flyt i läsandet, men det tror jag mer beror mer på mig än på boken :D

Av någon helt outgrundlig anledning så lyssnar jag på Mr Dixon försvinner. Det är del två i serien om Israel Armstrong och jag avskydde uppenbarligen första sett till betygen på Goodreads. Kommer inte ihåg så mycket av anledningen mer än att jag hade svårt för Israel. Dock är den här boken helt okej ändå, men hade jag haft koll på att det var del två när jag hittade den på biblioteket så hade jag nog inte ens gett den en chans :o
 
Jag kom inte igång med Ryttaren utan har istället börjat med Min europeiska familj de senaste 54 000 åren av Karin Bojs. Jag har bara kommit några sidor än men har blivit påmind om att jag skulle kolla upp lite om Svante Pääbo och hans forskning, jag har tänkt det tidigare men glömt bort det men nu blev jag påmind igen! :D
 
Idag har jag läst en helt fantastiskt bra bok! The Girls av Emma Cline. LÄS DEN!

Beskrivningen på Amazon:

Evie Boyd is fourteen and desperate to be noticed.

It’s the summer of 1969 and restless, empty days stretch ahead of her. Until she sees them. The girls. Hair long and uncombed, jewelry catching the sun. And at their centre, Suzanne, black-haired and beautiful.

If not for Suzanne, she might not have gone. But, intoxicated by her and the life she promises, Evie follows the girls back to the decaying ranch where they live.

Was there a warning? A sign of what was coming? Or did Evie know already that there was no way back?
Jag läste hennes första, Inlåsta. Och det var lite med ena ögat först för jag gillar inte när författare spinner vidare på verkliga personer/händelser (som t ex Curtis Sittenfeld gör). Här byggde det ju på Fritzl, som Flickorna bygger på Mansonsekten.

Men just den där verklighetskopplingen var inte så påträngande i Inlåsta. Och första halvan var klaustrofobiskt välskriven.

Men i andra halvan, där de var utsläppta, rasade bygget ihop. Det blev ointressant, sånär som på en skickligt skriven scen som sätter läsaren i skamvrån på ett supersnyggt sätt.

Så all in all är jag lite tveksam till Emma Cline.
 
Jag läste hennes första, Inlåsta. Och det var lite med ena ögat först för jag gillar inte när författare spinner vidare på verkliga personer/händelser (som t ex Curtis Sittenfeld gör). Här byggde det ju på Fritzl, som Flickorna bygger på Mansonsekten.

Men just den där verklighetskopplingen var inte så påträngande i Inlåsta. Och första halvan var klaustrofobiskt välskriven.

Men i andra halvan, där de var utsläppta, rasade bygget ihop. Det blev ointressant, sånär som på en skickligt skriven scen som sätter läsaren i skamvrån på ett supersnyggt sätt.

Så all in all är jag lite tveksam till Emma Cline.

Det behöver du inte vara, för det är Emma Donoghue som skrivit Inlåsta ;) Flickorna är Emma Clines debut.
 
Igår blev jag klar med:

Sista boken om Flavia DeLuce - The dead in their vaulted arches. Den var helt ok, men kändes kanske något urvattnad jämfört med vissa av de andra. Trevlig upplevelse dock :)

The upside if unrequited av Becky Albertali. Alltså :love: den gillade jag! En YA bok, skriven med klart feministiska glasögon. Riktigt fin!

Väggen av Marlene Heushofer. Lästes till bokcirkeln. Spännande i början, men väldigt enformig mot slutet. Skumläste lite av efterordet och förstod att en skulle tänkt lite djupare än jag gjorde, men jag har svårt att läsa en så rakt skriven bok och ändå leta massa undertext. Ska bli spännande att se vad de andra i cirkeln tyckte om den dock!

Påbörjade Det blå mellan himmel och hav av Susan Abdulawa på väg till jobbet. Känns som den kan bli intressant. Minns inte om jag fått tipset härifrån?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 311
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp