Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser Rosie Potters lyckliga liv efter detta (Kate Winter) just nu. Den påminner lite om Arto Paasilinnas Hoppsan jag är död, men den boken är väldigt underhållande så mej gör det ingenting. :)
 
I slutet av Hawkins I djupt vatten och jag kan inte säga att jag är besviken :D dock inte lika fascinerad och wow-ig som efter Kvinnan på tåget :) Men det kan ju helt klart vara svårt att leva upp till en sådan bok igen.
 
Blev klar med Allt jag önskade igår och det tog sig hela riden. Inte lika bra som Dillons tidigare böcker men ändå bra. Tror att det var spretandet med två olika storys som gjorde att den inte flöt lika bra.

Nu har jag börjat på den senaste av Falsterbodeckarna, Ryttaren, som inleds med dödsfall på självaste Falsterbo Horse Show. Vi får väl se hur det utvecklas, jag har en känsla av att jag kan komma irritera mig på felaktigheter i hästeriet ;)
 
I slutet av Hawkins I djupt vatten och jag kan inte säga att jag är besviken :D dock inte lika fascinerad och wow-ig som efter Kvinnan på tåget :) Men det kan ju helt klart vara svårt att leva upp till en sådan bok igen.
Åh, den tänkte jag skulle få bli en av mina semesterböcker i sommar. Kul att den var bra!
 
Åh, den tänkte jag skulle få bli en av mina semesterböcker i sommar. Kul att den var bra!
Ja! Jag tror också att om du läser den med något lägre förväntningar (att den inte är riktigt lika bra som kvinnan på tåget) så kommer den också att bli bättre än om du gör som jag och hypear den :D

Och förresten - visst diskuterade vi Istvillingarna för något år sedan? Har du läst Tremaynes Eldpojken/The fire child?
 
Har lyssnat klart på Sändebudet, tredje delen i Singöserien av Anders Gustafsson och Johan Kant. De kommer inte att få Nobelpriset, men deras böcker är lite småtrevliga. Efter det satte jag öronen att höra på Kvinnokungen av Kristina Sjögren, en roman om drottning Christina och vägen fram till abdikationen. Historien var inte så ny - jag läser mycket historia - men uppläsningen föll mig i smaken och jag gillade den. Jag tror att det är en liten fördel om man har ett hum om 30-åriga kriget och huvudpersonerna där.

Ditt liv och mitt, Majgull Axelsson, pågår just nu. Jag tyckte hemskt mycket om Jag heter inte Miriam, men den här fångar inte alls på samma sätt. Jag ska ge den en chans till, men tar den inte tag snart släpper jag den.
 
Ja! Jag tror också att om du läser den med något lägre förväntningar (att den inte är riktigt lika bra som kvinnan på tåget) så kommer den också att bli bättre än om du gör som jag och hypear den :D

Och förresten - visst diskuterade vi Istvillingarna för något år sedan? Har du läst Tremaynes Eldpojken/The fire child?
Jomen det gjorde vi, och nej det har jag inte! Den står dock med på min Goodreads lista - den också! Är den bra? :)
 
Jag håller på och läser Kvinnors röster: Livsöden från det moderna Sveriges framväxt av Eva Helen Ulvros, intressant att få läsa kvinnornas brev och dagböcker från sent 1700-tal och framåt och på det sättet få lite inblick i hur livet kunde vara. Det blir dock medelklassen och överklassens kvinnor till största del eftersom det inte var så vanligt att kunna skriva, men det ger ändå en annan bild än det man oftast få läsa om i historieböckerna.
 
Ingen aning! Jag hade ju hoppats att du skulle ha läst den och kunde berätta det för mig ;) :D
Rackarns! Det var illa det här. Jag som trodde att jag kunde lita på dig! :cry:

Men ok, den kan också få bli semesterbok tillsammans med Hawkins nya och Kallentofts nya. Jag läser bara glada, mysiga böcker jag! :angel: Återkommer med rapport om en månad.
 
Rackarns! Det var illa det här. Jag som trodde att jag kunde lita på dig! :cry:
Kanske hinner jag med den innan dig! Såg att den kommit som ljudbok så det får bli nästa bok att lyssna på.

Ska bara ta mig igenom Ryttaren :D före (lite inspirerad av @Ninnurur men också sv att jag faktiskt ska till Falsterbo Horseshow. Hade det inte varit för det hade jag nog inte läst den eftersom Fågelskådaren var ett gränsfall i töntighet :D)
 
Läste ut boken för ett tag sedan och även om den tappade lite på slutet var den stundtals helt klockren i beskrivningarna av FIFA, fotbollen ich världen. Så nu har jag tvingat min far att läsa den eftersom han är en av få jag känner som kommer se charmen och ta referenserna :D

Ja, visst är den bra! Jag lyssnade på den för ganska exakt ett år sedan och var verkligen stormförtjust. Det hjälper ju om en har ett fotbollsintresse förstås och särskilt ett engelskt sådant, men den är himla bra ändå. Jag köpte någon annan av honom nyligen men har inte hunnit läsa, kommer inte ihåg vilken det var nu... men jag återkommer! :D

Jag har ju läst sedan 8 maj eller när jag nu skrev senast, suck. Ett uppsamlingsheat följer, och ett löfte till mig själv om att bli lite bättre på att skriva här...!

==

...and that's when it fell off in my hand av Louise Rennison. Femte boken om Georgia Nicolson, de är fullständigt hysteriska men väldigt roliga som "mellanböcker".

Vitsvit av Athena Farrokhzad. Jag lyssnade på den i inläsning av poeten herself och det var mycket bra.

Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant. Ja, helt okej men jag föredrar böckerna om Emma Sköld.

Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs - jag har väl läst denna en tjugofem gånger sedan slutet på nittiotalet men jag älskar den fortfarande. Otroligt intresasnt om så många viktiga frågor.

Utan dina andetag av Karin Aspenström - jag älskade ju hennes senaste, To my Love (eller Till min Love som den verkar heta i pocketutgåvan) och blev superpepp på att läsa denna. Annorlunda, men bra. Och jobbig.

Flickan på hotellet av Katarina Wennstam - första boken i en tänkt trilogi om Alex Skarp. Deckare med, som alltid med Wennstam, mycket viktiga infallsvinklar.

Double Love av Francine Pascal - första Sweet Valley High-boken! Jag har ingen aning om vad som fick mig att läsa den men det var rätt skoj, just denna läste jag tydligen aldrig som tweenie heller.

Coraline av Neil Gaiman - ljuuuuvlig!

Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov - helt fantastisk! Svår och förvirrande och jag var ganska perplex hela boken igenom men jag älskade den.

Dominodöden av Jonas Moström - helt okej och ganska intressant men jag störde mig på författarens överflödiga beskrivningar av alla kvinnliga karaktärers kroppar och utseenden, ibland är det ju relevant men oftast inte, kan jag tycka.

Ingen normal står i regnet och sjunger av Sara Ohlsson. Helt fantastisk ungdomsbok om normer, tabun, kön, identitet, fördomar och förväntningar. Och vänskap och kärlek! Den fick mig att även läsa om Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag som jag också älskade när jag läste den sist för ett par år sedan.

Jag vill vara jordens medelpunkt av Charlotta Lannebo. Jag vet inte, jag förstår inte varför den är placerad på 80-talet och jag förstår verkligen inte huvudpersonen. Men det var väl lite halvintressant ändå.

Historien om alla Sveriges drottningar av Herman Lindqvist - naturligtvis otroligt intressant! Lyssnade på den under ett par veckor, på jobbet och när jag pysslade hemma och så.

Tillbaka till henne av Sara Lövestam - något av det bästa jag har läst någonsin, tror jag. Åh, så bra.

Mitt namn är Lucy Barton av Elizabeth Strout - lysande, kort, koncis roman om familj, mor-och-dotter, livslögner och ohälsa.

Den gamle och havet av Ernest Hemingway - jag har tidigare bara läst Hemingsways noveller, men så körde Lundströms Bokradio bokcirkel på den och sände inläsningarna som poddar, så jag lyssnade. Gillade verkligen även om den inte är något glädjepiller direkt.

Det andra ansiktet av Mari Jungstedt - ja, jag gillar hennes böcker och jag gillar Knutas så det var väl vad jag förväntade mig. Ganska intressant grepp.

Sista boken från Finistère av Bodil Malmsten, lyssnade i inläsning av författarinnan och hon var ju briljant alltså. Vilka formuleringar!

==

Nu läser jag Northern Lights (Guldkompassen) av Philip Pullman, och Love you dead av Peter James. Ja, och så började jag lyssna på Rudbergs senaste igår kväll i brist på annat - jag ville ha något kort och den är bara 2,5 timme på 1,5x hastighet. Den är fruktansvärd, förstås, men lite bisarrt komisk också.
 
Efter att ha gjort ett litet uppehåll med ljudböcker läsande mm så kom jga igång igen.


Läser om Odd Thomas serien. Lättsamma skräckböcker av Dean R Koontz. Inne på fjärde boken nu.

Har skänkt iväg massvis med böcker sen flytten, sparat en del som jag tänkte försöka läsa i sommar om jag har tid att sitta ner.
 
Ditt liv och mitt av Maj-Gull Axelsson

Ingen feelgood infinner sig. En jobbig bok om uppväxt under välfärdssamhällets framväxt, vilka ingår och vilka ingår inte i samhällskroppen... Men en viktig bok om en del av den svenska historien som vi gärna låtsas aldrig skett.
 
Kanske hinner jag med den innan dig! Såg att den kommit som ljudbok så det får bli nästa bok att lyssna på.

Ska bara ta mig igenom Ryttaren :D före (lite inspirerad av @Ninnurur men också sv att jag faktiskt ska till Falsterbo Horseshow. Hade det inte varit för det hade jag nog inte läst den eftersom Fågelskådaren var ett gränsfall i töntighet :D)
Jag har faktiskt Ryttaren liggandes här hemma också, jag tänkte att det lät som en lagom deckare för mig som normalt inte gillar deckare. ;) Men jag har inte börjat i den än.
 
Jag har lyssnat på Kvinnan på tåget och tyckte att den var tråkig.

Försökt lyssna på Det vackraste av Karin Slaugther men ides inte lyssna färdigt.

Det blir bara svårare att hitta något som fångar mig.

Älskat alla Lucy Dillon böckerna så jag lyssnade på När livet börjar om. Tråkig.
Trevligt att det var en basset med och helt okej som bakgrundsbabbel. Men näh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 196
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
782
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 959
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp