Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst Monica Isakstuens Var snäll mot djuren och tyckte mycket om den.

Nu väljer jag mellan Jeanette Wintersons Skymningsporten, Daphne du Mauriers Rebecca och Kate Atkinsons En gud i spillror (Jag älskade Liv efter Liv @mandalaki )
Ajdå. Jag tror att jag släppte den igår. :o Smygbörjade på Atwood.
 
Köpt Durkslag på bokborsen och tänker tvinga elever att läsa delar av den.

Nu är jag i full gång med Spinnerskan av Elin Wägner i sann arbetarlittanda, samt lite halvmys med Bildningens förvandlingar av Bernt Gustavsson.
 
Jag har precis börjat lyssna på Anna Lihammers andra historiska deckare med kommisarie Carl Hell. Än skyddar natten heter den. Föregångaren Medan mörkret faller var fenomenal.
 
Idag har jag utövat en av mina favoritaktiviteter här i livet - nämligen att gå runt i en bokaffär lite för länge och komma ut med lite för många böcker.:love:

Det blev Störst av allt av Malin Persson Giolito, Fyra dagar i Kabul av Anna Tell och En sannolik historia av Karin Alvtegen. Helst hade jag velat ha tag på Den som går på tigerstigar av Helena Thorfinn samt något nytt av Fredrik Backman också, men där gick jag tyvärr bet. Nåja, ser fram emot att sätta tänderna i Störst av allt nu i alla fall! Käre ledare får vänta, jag blev alldeles för sugen på denna när jag läste om den... :)
 
Läser Sveland, Bitterfittan 2. Absolut inget litterärt mästerverk, men påminner mig om de goda skälen för att vara en bitterfitta. I kombination med nyss lyssnade Finna sig av Agnes Lidbeck och Hausfrau på lyssning i bilen, hatar jag nu världen.

Muntrar upp mig ytterligare genom att se om Angels in America.
 
Läser Sveland, Bitterfittan 2. Absolut inget litterärt mästerverk, men påminner mig om de goda skälen för att vara en bitterfitta. I kombination med nyss lyssnade Finna sig av Agnes Lidbeck och Hausfrau på lyssning i bilen, hatar jag nu världen.

Muntrar upp mig ytterligare genom att se om Angels in America.
Glöm inte att ägna tolvslaget åt kära som inte längre finns ibland oss. (Det gjorde mina släktingar alltid på nyår när jag var liten, det är troligen därför jag alltid avskytt nyår. Jag lärde mig att när klockan slog tolv stod alla och grät).
 
Glöm inte att ägna tolvslaget åt kära som inte längre finns ibland oss. (Det gjorde mina släktingar alltid på nyår när jag var liten, det är troligen därför jag alltid avskytt nyår. Jag lärde mig att när klockan slog tolv stod alla och grät).
Fy fan! Nej, nej, nej! Där går gränsen för mig.

Firar nyår tillsammans med bland andra min släkting änklingen. Det skulle bli toppen om vi tillsammans riktigt gav oss hän åt sorg.

Vid tolvslaget brukar alla vara så berusade och så upptagna av underliga matlagningsexperiment och diskussioner, att vi mer eller mindre brukar missa det. Känner att jag föredrar det upplägget framför din tradition.
 
@Petruska jag avskyr det också. Men jag tyckte att det passade in i din positiva livssyn som du ger uttryck för i ditt inlägg. :D
Det framgick. Fy fan vilken gräslig tradition!

Jag kan möjligen förstå om man har någon ingång åt det hållet vid Allhelgonahelgen, men nyår! Och så i den stämningen ta itu med fucking januari och oxveckorna! Folk är inte kloka.

Nej, låt oss skåla, dansa, sjunga och älska varandra och se fram mot det utan tvekan helt förtrollande underbara nya året!
 
Jag behöver tips. Jag är vilse i ljudboksdjungeln, jag har ingen aning om vad jag vill lyssna på. Eller jo, jag vill lyssna på men hittar inget vettigt inom spänning/thriller/skräck, gärna apokalyptiskt, framtid, dystopi osv...
Älskade stjärnklart-serien (lyssnat 2 gånger på dom), Ull (av Hugh Howie), Rött uppror (Pierce Brown) men även böcker som Karin Slaughter, Anders De La Motte, Katarina Wennstam mm...

Det står verkligen helt still, har bläddrat och sökt på kategorier i Storytel, men inget fastnar :down:
 
Jag behöver tips. Jag är vilse i ljudboksdjungeln, jag har ingen aning om vad jag vill lyssna på. Eller jo, jag vill lyssna på men hittar inget vettigt inom spänning/thriller/skräck, gärna apokalyptiskt, framtid, dystopi osv...
Älskade stjärnklart-serien (lyssnat 2 gånger på dom), Ull (av Hugh Howie), Rött uppror (Pierce Brown) men även böcker som Karin Slaughter, Anders De La Motte, Katarina Wennstam mm...

Det står verkligen helt still, har bläddrat och sökt på kategorier i Storytel, men inget fastnar :down:
Jag har också fastnat, gillar samma kategorier som du! Lyssnar, i väntan på Den Rätta Ljudboken, på Jonas Karlssons noveller igen, tycker de är underhållande och inte för långa i väntan på den rätta! :D
 
Hade dy lyssnat på/läst Strandberg @Trott ?
Och Wilderäng har väl släppt en ny serie, eller skulle han göra det? :o

Jag tyckte om Sandra Psycho av Theorin, kanske skulle även det kunna vara ett alternativ för dig?
 
Sträckläste Connellys "The Crossing" medan en av damerna laddade för valpning. Tror den heter Övergången på svenska :) Gillade den verkligen, en av Connellys bättre!

I övrigt överväger jag att ge mig på mastodonterna Sagan om Ringen & co. Gav dem ett försök i gymnasiet och tyckte att språket var rätt träigt och att jag blev uttråkad så släppte dem. Kanske skulle ge dem ett försök till nu när man kan relatera lite via filmerna (ja jag vet, jag hädar :p).
 
Sträckläste Connellys "The Crossing" medan en av damerna laddade för valpning. Tror den heter Övergången på svenska :) Gillade den verkligen, en av Connellys bättre!

I övrigt överväger jag att ge mig på mastodonterna Sagan om Ringen & co. Gav dem ett försök i gymnasiet och tyckte att språket var rätt träigt och att jag blev uttråkad så släppte dem. Kanske skulle ge dem ett försök till nu när man kan relatera lite via filmerna (ja jag vet, jag hädar :p).
De kom i nyöversättning för några (10?) år sedan och den ska tydligen vara bra, så hoppas det är den nya versionen du har.
 
Hade dy lyssnat på/läst Strandberg @Trott ?
Och Wilderäng har väl släppt en ny serie, eller skulle han göra det? :o

Jag tyckte om Sandra Psycho av Theorin, kanske skulle även det kunna vara ett alternativ för dig?
Endast Färjan, vilken jag faktiskt tyckte var underhållande, nästan hela vägen iaf :p
Från Wilderäng har jag läst midvintermörker också, men den var lite för militärisk för mig, Jag får hålla koll om det kommer något nytt från honom :)

Sankta Psyko har jag påbörjat att läsa för längesen, men av nån anledning kom jag inte mer än 1/3, kanske ska ge den en ny chans i ljudformat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 454
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp