Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag måste bara kika in här och höja Störst av allt till skyarna lite grann! Jag har förvisso fortfarande knappt 100 sidor kvar, men har inga som helst tvivel om att den kommer att hålla den höga kvalitén fram till sista sidan. Den är så välskriven, spännande och intressant med massor av skarpa, ärliga samhällsobservationer och skildringar. Längtar tills jobbdagen är över så att jag kan åka hem och läsa! :love:
 
Börjar året med #2 Maria Lang, "Farligt att förtära". Fick en flipp innan jul att jag vill läsa alla Maria Langs deckare och halva nöjet är att jaga omkring efter dom på diverse antikvariat :D

Ja, de är ganska trivsamma.
Jag har lyckats sno till mig några i förstaupplaga men nu var det länge sedan jag var i Stockholm och tog antikvariatsrundan. Kanske skulle ta en tur under min nästa inplanerade semester om en månad...
 
Men det var väl du som inte gillade Backman böckerna? :confused: Eller missade jag ironi nu?

Så var det! Tack @Diskurs :bow: Uppsakattde den mycket!
Det är Dan Brown jag inte gillar typ alls ;) Men Backman gillar jag i det stora hela även om jag har haft lite svårare för Björnstad (vilket rättade till sig när jag kom in i böckerna) :) Så ingen ironi!
 
A winters tail och The Canal boat cafe, båda av Cressida McLaughlin utlyssnade. Trevlig feelgood! :up: speciellt bra att hon inte avslutar i det klassiska "och så levde de lyckliga..." utan historien fortsätter ett tag efter att de fått varandra, sånt gillar jag!
 
@Ninnurur åh, de lät som något för mig de där av Cressida McLaughlin. :) Finns de på svenska eller det blir engelska?

Jag gömde att jag läst Sparkle av Kaya McLaren. Inte den bästa boken jag läst, men en söt liten bok! Hade velat läsa hennes två andra också, det blir isf på engelska dock, finns ej översatta.

//r
 
A winters tail och The Canal boat cafe, båda av Cressida McLaughlin utlyssnade. Trevlig feelgood! :up: speciellt bra att hon inte avslutar i det klassiska "och så levde de lyckliga..." utan historien fortsätter ett tag efter att de fått varandra, sånt gillar jag!
Tack för tipset! La till den i listan på storytel :)
 
Sen finns väl senaste Dan Brown inläst? Om du gillar hans böcker allså :)

Jag har försökt att lyssna på Dan Browns nya i några dagar utan att lyckas komma längre in i den än fem minuter. Jag har drabbats av en kombination av sömnproblem och ont i rygg/nacke som jag försöker lösa med ljudböcker (jag måste läsa för att kunna somna, men ryggproblemen/nacken gör att jag inte kan ligga ner och hålla i en bok/ipad). Hur som helst så verkar Dan Browns nya vara lösningen på båda mina problem! Jag sätter på Dan Brown och somnar inom loppet av några minuter. När jag har somnat slappnar jag av i rygg och nacke och läkning av eländet kan ske. Jag känner mig faktiskt redan mycket bättre och kan nästan lyfta händerna över axelhöjd utan smärta. :)
 
@Ninnurur åh, de lät som något för mig de där av Cressida McLaughlin. :) Finns de på svenska eller det blir engelska?

Jag gömde att jag läst Sparkle av Kaya McLaren. Inte den bästa boken jag läst, men en söt liten bok! Hade velat läsa hennes två andra också, det blir isf på engelska dock, finns ej översatta.

//r
Jag vet inte hur det är i pappersform, på storytel finns de bara på engelska. Enligt mig lätt engelska, men jag har haft det som andraspråk sen jag var barn också ;) :D
 
Alltså jag måste bara kika in här och höja Störst av allt till skyarna lite grann! Jag har förvisso fortfarande knappt 100 sidor kvar, men har inga som helst tvivel om att den kommer att hålla den höga kvalitén fram till sista sidan. Den är så välskriven, spännande och intressant med massor av skarpa, ärliga samhällsobservationer och skildringar. Längtar tills jobbdagen är över så att jag kan åka hem och läsa! :love:
Jag är lite kluven till den, tyckte inte den var så bra som jag hade hoppats. Jag tyckte att allting kring häkte, rättegång osv var mycket bra, men tillbakablickarna om varför det blev som blev lämnade mig märkligt oberörd.

Kul att du gillar den så mycket bättre!
 
Hur som helst så verkar Dan Browns nya vara lösningen på båda mina problem! Jag sätter på Dan Brown och somnar inom loppet av några minuter. När jag har somnat slappnar jag av i rygg och nacke och läkning av eländet kan ske. Jag känner mig faktiskt redan mycket bättre och kan nästan lyfta händerna över axelhöjd utan smärta. :)
Det är ett mirakel! Dan Brown är vår nya Messias som kan hela på distans genom sina böcker! :D
 
Jag är lite kluven till den, tyckte inte den var så bra som jag hade hoppats. Jag tyckte att allting kring häkte, rättegång osv var mycket bra, men tillbakablickarna om varför det blev som blev lämnade mig märkligt oberörd.

Kul att du gillar den så mycket bättre!
Åh, och det är de delarna som berör mig mest! Jag hatälskar beskrivningarna om deras förhållande, de får mig verkligen att känna. Men så växte jag också upp i en liknande miljö (dock ej vad beträffar föräldrarna, gudskelov) och kan relatera till många av Majas tankar, och det kan säkert påverka en del tänker jag.
 
Vill ni ha tips på ytterligare en bok att undvika?

En farofylld överfart av Rachel Rhys. Dels var inläsningen hemsk (funderade på att strunta i det redan när jag hörde inledningen) och dels var boken dålig. Om man hade utelämnat beskrivningen av vad folk hade på sig hade boken blivit en tredjedel så lång.

Det som fascinerar mig är att den enda recension som finns på boken hyllar inläsningen. :confused:
 
Vill ni ha tips på ytterligare en bok att undvika?

En farofylld överfart av Rachel Rhys. Dels var inläsningen hemsk (funderade på att strunta i det redan när jag hörde inledningen) och dels var boken dålig. Om man hade utelämnat beskrivningen av vad folk hade på sig hade boken blivit en tredjedel så lång.

Det som fascinerar mig är att den enda recension som finns på boken hyllar inläsningen. :confused:
Vissa recensioner är verkligen fascinerande! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp