Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev jag lite besviken nästan. Lyssnade klart på Gyasi idag och plötsligt var den bara slut? Mitt i berättelsen (nåja) kom "Ni lyssnade på...."

Jag har några frågor, tror att jag kanske missade någon minut här och där.
- Var det Effias och Esis mamma som startade branden? Var de tvillingar?
- Fick man reda på vad som hände med Ness?
jag kommer ihåg det såhär: i sista kapitlet hade de två ungdomarna kommit till Ghana. Boken slutade med att de var på stranden och gick ut i vattnet tillsammans.

Var bess den gravida kvinnan som försvann? I så fall fick man inte reda på vad som hände. Men jag utgick från att hon blivit kidnappad och förd till sydstaterna.

Systrarna var inte tvillingar vad jag kommer ihåg utan halvsystrar. Kommer dock inte ihåg mer exakt.
 
Tack för dina tankar! Har svarat i spoilern.

jag kommer ihåg det såhär: i sista kapitlet hade de två ungdomarna kommit till Ghana. Boken slutade med att de var på stranden och gick ut i vattnet tillsammans.
-> Ja, precis. Men det blev lite abrupt, tyckte jag. Kanske bara för att jag inte ville att den skulle ta slut.

Var bess den gravida kvinnan som försvann? I så fall fick man inte reda på vad som hände. Men jag utgick från att hon blivit kidnappad och förd till sydstaterna.
-> Nej, Ness var Esis dotter, mamma till Kujo. Som jag minns det slutade kapitlet med att hon, efter att ha piskats, såg att Sam hängdes.

Systrarna var inte tvillingar vad jag kommer ihåg utan halvsystrar. Kommer dock inte ihåg mer exakt.
-> Jag förstod det också som att de var halvsystrar, men så läste jag en recension där det stod att de var tvilingar och blev förvirrad. Men det ändrar ju just inget för själva historien.
 
Hej på er! Jag läser i princip aldrig böcker längre, från att ha varit en riktig bokmal. Ska nu på semester och tänkte vara bättre förberedd till flyget, stranden och ev dagar med dåligt väder. :) Jag vill läsa något man rycks med i direkt, annars kommer jag tröttna. Det behöver inte vara så otroligt bra språk eller komplicerat. Bok med noveller kan också fungera. Tips någon? Och ja, den ska ju gå enkelt att hitta i en bokhandel just nu!

Tror också många här lyssnar på poddar, har ni någon bra på lager där man kan ladda ner lite avsnitt enkelt är det också uppskattat. Har tidigare lyssnat på Träningspodden men tränar inte längre så intresset svalnade. Gärna något om kultur, och på svenska, och inte en massa entonigt nördmalande. Då somnar jag direkt. :p
 
Jag läser Jerusalem av kära Selma. Planen är att den ska vara utläst imorgon kväll, jag har 500 sidor e-bok kvar... men en ograverad kväll, så det kan gå!

Lyssnar även mycket sporadiskt på To all the boys I've loved before av Jenny Han och bläddrar då och då i den där boken om Madeleine McCann.

Men jag läste ut Here are the young men av Rob Doyle i förra veckan. Fantastisk och förfärlig.
 
Ester Blenda Nordström - rätt igenom
En piga bland pigor läste jag för ett tag sedan, tycker den är spännande och jag gillar att hon "nordströmar" och verkligen gör ordentlig research för sina böcker. Jag vill läsa bondens svar på hennes artikelserie också men har inte hittat hans text digitaliserad.
Byn i vulkanens skugga - Kamtjatka i Sibirien, vinter och sommar i Sovjets Sibirien. Nedplockad för läsning under veckan/helgen. vädret utanför fönstret känns vagt passande. Plockade även hem Amerikanskt där hon åker till svenskbygderna i Minnesota.

Utöver Ester Blenda, läser jag Eric Harrison Meditation på 5 minuter - svårt det där med att inkorporera effektiv avslappning i ett stressat schema. Känns som om hela konceptet med att vara effektiv i sin avslappning borde vara någon form av paradox.

 
Idag har jag lånat Liane Moriartys Andras vänner som jag kom ihåg att jag fått tips om här tidigare. Lånade också Valentina av Evie Blake, som jag tidigare inte läst något av. Lät lovande på baksidan iaf. Ställde mig också i kö på Mikaela Bleys nya bok Louise, har läst och gillat hennes två första :).

//r
 
Har sträckläst Allt det vackra är inte förstört och ägnat sista timmen åt arr försöka läsa samtidigt som jag bölat och snorat. Så fin och bra och hemsk bok. Älskade den!

Har även lyssnat på Kallocain efter tips från @Ceta Och den var helt klart både intressant och bra, samtidigt som jag hatade huvudpersonen ju mer jag läste :o Men klart annorlunda och läsvärd bok!
 
Jag har läst Katarina Wennstams Flickan på hotellet och tyckte att det var en bra och rakt berättad ungdomsbok som passar många sorters läsare. Den har ju ett tydligt budskap och klarar att berätta om svenskt rättsystem utan att skriva på näsan och undervisa. Men inte en sån ungdomsbok som jag som vuxen har direkt nöje av att läsa.

Jag har lyssnat på Jeanette Wintersons Passionen och tyckte mycket om den. En sån bok där huvudpersonerna är redskap som författaren använder för att föra fram ett budskap. Den hade passat bättre att läsläsa, tror jag. Fast då hade jag missat Reine Brynolfssons inläsning :love:

Nu lyssnar jag på Ett jävla solsken: En biografi om Ester Blenda Nordström, läser Neil Gaimans Oceanen vid vägens slut högt för min dotter och har börjat om med Kate Atkinsons En gud i spillror.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 363
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp