Bukefalos 28 år!

Vad omfattas i ansvarsförsäkringen?

Det är ju det man har ansvarsförsäkring till, att ersätta sådant man haft sönder på ett eller annat sätt.
Jag har trott det handlar som sådana anspråk som riktas mot dig enligt skadeståndsrättsliga regler.
Inte vilka som helst betalningsskyldigheter som du själv tar på dig t.ex. genom att ingå avtal.
 
Men överslitage är väl en annan sak än olyckor? Eller? Jag är helt med på att jag tex får betala för tapetseringen om katterna river sönder hela väggarna.

Men låt oss säga att jag tex snubblar när jag ska flytta TVn, tappar den och det blir ett fult märke i parkettgolvet i min hyreslägenhet - är det också överslitage? Det är ju snarare en olycka kan jag tycka?
Om du snubblar och gör sönder tv går tv på allriskförsäkringen som går att lägga till på hemförsäkring, har dock aldrig hört att det går att få ersättning för golvet eller tv om husdjuret välter tv.
 
Jo, det kan funka att få ersättning om ens hund har tuggat upp soffan eller glasögonen eller katten har vält ner en vas... Men man måste ha en typ Allriskförsäkring, eller drulleförsäkring som man kallade det förr. Ett extra tillägg alltså.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta har jag aldrig uppfattat förr. T ex om en häst orsakar en skada på en annan så brukar ju den skadade hästen få ta det på sin...
Svar
9
· Visningar
1 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp