Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses - det visste jag inte! Har aldrig tagit temp på bröd.

Jag tar tid - limpor tre kvart, småbröd en kvart.

Man kan knacka på brödet och om det låter lite ihåligt är det klart?
@Babe
Jag har bakat mycket med surdeg och då behövs verkligen en termometer.
Kan vara jättesvårt att veta när det är klar och ibland kunde den där sista graden ta extrem lång tid! Nån gång körde jag utan, tog ut brödet och lät det svalna och så var skiten inte ens klar. Det är tråkigt.
 
@Babe
Jag har bakat mycket med surdeg och då behövs verkligen en termometer.
Kan vara jättesvårt att veta när det är klar och ibland kunde den där sista graden ta extrem lång tid! Nån gång körde jag utan, tog ut brödet och lät det svalna och så var skiten inte ens klar. Det är tråkigt.
Oki - jag har aldrig bakat med surdeg.
Buke lär mig massor :up:
 
Jösses - det visste jag inte! Har aldrig tagit temp på bröd.

Jag tar tid - limpor tre kvart, småbröd en kvart.

Man kan knacka på brödet och om det låter lite ihåligt är det klart?
Bakar med kornkärnor som bas inte mjöl, har noll koll på hur det ska låta då. Vanligt bröd hade jag chansat med, vi får se hur detta blir
 
Fika/frukost efter stallet nu och härligt höstväder idag! Ska iväg och rösta i kyrkovalet. Jag har fortfarande inte bestämt mig på vad men det blir förmodligen socialdemokratiska partiet. Ja vad som helst är bättre än Sverigedemokraterna.
 
Startade jag aggregatet till hagen innan vi åkte? :nailbiting: Annars kommer vi få leta häst när vi kommer hem igen ikväll.. .
Jag tror jag startade men oj vad osäker jag är!
 
Mensvärk :arghh:
Har massor jag borde fixa idag, men helst av allt vill jag bara stanna kvar i sängen och kolla på Netflix. Får se hur mycket jag orkar och hinner, skönt är i alla fall att min vallokal inte öppnar förrän om två timmar :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 079
Senast: Mia_R
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 447
Senast: Fiorano
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: sjoberga
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
732
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp