Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
länsförsäkringarna, det är "min" vanliga bank och dom har kontor här i stan.
Mig var de jättesnälla mot :) Fick låna trots liten inkomst men med en lång historia som försäkringskund i ett par generationer. Att mina månadskostnader skulle minska med ett husköp vägde in.

Swedbank kunde inte ens inleda en diskussion eftersom jag tjänade så lite att det inte gick att komma förbi i datasystemet :rofl:
 
Senast ändrad:
Mig var de jättesnälla mot :) Fick låna trots liten inkomst men med en lång historia som försäkringskund i ett par generationer. Att mibna månadskostnader skulle minska med ett husköp vägde in.

Swedbank kunde inte ens inleda en diskussion eftersom jag tjänade så lite att det inte gick att komma förbi i datasystemet :rofl:
Swedbanks räknare gav mig grönt ljus att fortsätta till lånelöfte om jag ville :rofl: SBAB sa tvärnej i deras räknare. Lustigt hur olika det kan vara. Hoppas ju dock på att jag kan få det via länsförsäkringarna iom att dom vart min bank hela livet :) fick blancolån för bilen hos dom utan problem för 3 år sen (bytte dock bank där efter ett tag, 9 % ränta var inte kul) så tycker inte det vore några problem nu heller.
Hoppas ju att huset blir å kosta mindre också, men mer än 700' ska det inte bli :) Det är ju inga pengar alls för ett hus i dagsläget.
 
Härligt väder idag! Vi har stått i solen ute och skurat skor inför barnklädesloppisen och till slut gick A in och bytte till bikini, kom ut och lyfte ner vattenbaljan och satte sig i den :rofl: skönt tydligen! Barnet är nu i duschen istället :D själv sitter jag utanför och försöker få liv i ryggen igen. När jag står länge så översträcker jag knäna och vinklar bäckenet fel vilket ger en aparg korsrygg till slut :down: och jag gör det alldeles för ofta :cautious:
 
Härligt väder idag! Vi har stått i solen ute och skurat skor inför barnklädesloppisen och till slut gick A in och bytte till bikini, kom ut och lyfte ner vattenbaljan och satte sig i den :rofl: skönt tydligen! Barnet är nu i duschen istället :D själv sitter jag utanför och försöker få liv i ryggen igen. När jag står länge så översträcker jag knäna och vinklar bäckenet fel vilket ger en aparg korsrygg till slut :down: och jag gör det alldeles för ofta :cautious:

Bikini ute nu?! O_o :crazy: :nailbiting: :arghh:
 
Mig var de jättesnälla mot :) Fick låna trots liten inkomst men med en lång historia som försäkringskund i ett par generationer. Att mina månadskostnader skulle minska med ett husköp vägde in.

Swedbank kunde inte ens inleda en diskussion eftersom jag tjänade så lite att det inte gick att komma förbi i datasystemet :rofl:

Därför är det bra att ha en lokal kreativ bankman :angel:

... vilket vi inte har längre eftersom de stängt lokala kontoret :meh: Jädrar vad Swedbank förlorade kunder där, många var kvar hos dem bara pga honom.
 
Vi fick tvärnej från Swedbank när vi ville ta lån. Eller ja lånet var väl ok om vi verkligen hade haft 15% själva. Vi hade då 10%. Fast jobb båda två med medellön. Inga andra lån utom CSN.
Och just det; månadskostnaden om vi köpt huset hade sjunkit med ett par tusen :meh:
 
Tog mig ut på en runda med Ammo, hade tänkt gå längre men så började det mullra och regna igen. Lagom till jag kom hem klarnade det upp igen, men då orkade jag inte gå iväg längre.
Blir kanske en längre runda till idag istället. Nu samlar jag kraft för att gå och handla..
 
Lasagnen står i ugnen. Bara köket och lilla toan kvar att städa. Vet inte om jag orkar så mycket mer idag. :meh: Börjar känna av att jag inte kom i säng förrän klockan ett i natt. Och min jäkla kropp tyckte att det var en bra idé att ändå vakna före 7 i morse. :arghh:
 
Vi fick tvärnej från Swedbank när vi ville ta lån. Eller ja lånet var väl ok om vi verkligen hade haft 15% själva. Vi hade då 10%. Fast jobb båda två med medellön. Inga andra lån utom CSN.
Och just det; månadskostnaden om vi köpt huset hade sjunkit med ett par tusen :meh:
Jag och mitt ex hade 20.000 över efter att räkningarna var betalda enligt Swedbank - det var enligt dem FÖR LITE. Fast jobb, ett litet Csnlån. Fick inte låna :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 924
Senast: Mia_R
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 095
Senast: Fiorano
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
936
Senast: sjoberga
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
616
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp