Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en spelkväll hos mamma. Fick åtminstone bort tankarna från mammas snart trasiga bilhelvete.

Mamma ringde för ett liten stund sedan och bad om ursäkt gällande hennes bror som jävlades multum med mig idag. Dock jävlades jag duktigt tillbaka men idag var han allt snäppet värre tyckte mamma :p

Skulle träffat en vän imorgon som jag inte träffat på evigheter men känner som sagt det är bäst att låta bilen stå tills verkstad lyssnat/kollat på den.

Ska försöka pyssla med ett pringlesrör men det innebär ju att jag måste äta lite pringles. Är inte förtjust i det..:( Tig o lid, tugga o svälj heter det väl.. :idea:
 
I dag har jag tranat med odjuren, slipat klor, stadat tvattstuga och borjat organiera verktygs boden medan Maken ar pa sjukhus och inte kan lagga sig i innan det ar klart.:p
Nu ska jag ivag och kopa ett par hyllor till verktygsboden som ena sonen kommer hit i morgon och satter upp. Han insisterade pa att hjalpa till :love: sa jag lamnar det till honom aven om det inte ar nagra problem for mig att satta upp det.:angel:
I dag har jag inte atit nagonting annat an kanelbullar och kaffe. Jag koper nog en sub nar jag ar ute (eller en reuben sandwich:d) och tar ett glas vin till nar jag kommer hem.
 
Och jag blir jätteglad över ett ställningstagande, såpass att hag kan tänka mig att köpa lite extra glass. Eller massa glass. Eller skänka dem direkt till organisationer som arbetar med flyktingar.

Flyktingar. Människor som tvingas fly sina hemländer.

Som jag skrev så tycker inte alla som jag.

B&J och jag är inte överens om hur flyktingfrågan ska hanteras. Jag vill framförallt se en annan hantering av hur processen kring asyl- och uppehållstillstånd ser ut samt en helt annan hantering av de individer som bedöms inte ha behov av att stanna här. Helt enkelt de som är här illegalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp