Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör en ny kak form
15186370391493025875477186079979.jpg
 
Jag har argument för allt,hur mycket avlasning blir det med någon inkompetent hästtjej i stallet som gör allt man sagt att dom inte får/ska göra, eller som gör allt annat fel :mad::nailbiting:

Kontrollbehov ,jag??? Nä inte alls,men på just häst o annu mer på unghäst,det är stora djur där det är lätt att förstöra för lååååååååååång tid framöver,då mår den bättre av att stå i hagen som prydnad.
Viskar,då är det bättre att skicka hit den så min skäl får mat. :love::angel:


Jag känner @cili och är fullt trygg med att hon inte skulle låta en inkompetent hästtjej handskas med hennes häst ( eller andra djur heller för den delen).
Vad jag vet och förstått så har @cili både kunskaper, vett och erfarenhet som är betryggande för ett avgörande om personer och deras kunskaper inom ämnet.
Dessutom vet jag att @cili har ett bra djurvett och är ganska vettig inom andra områden med.

Förlåt @cili att det här blir lite skrivet om dig och inte till dig:o men jag måste ju få framföra min åsikt om det här.
 
Jag känner @cili och är fullt trygg med att hon inte skulle låta en inkompetent hästtjej handskas med hennes häst ( eller andra djur heller för den delen).
Vad jag vet och förstått så har @cili både kunskaper, vett och erfarenhet som är betryggande för ett avgörande om personer och deras kunskaper inom ämnet.
Dessutom vet jag att @cili har ett bra djurvett och är ganska vettig inom andra områden med.

Förlåt @cili att det här blir lite skrivet om dig och inte till dig:o men jag måste ju få framföra min åsikt om det här.
Det tror jag med,men folk ljuger eller säger det dom tror man vill höra så kanske inte okunskapen upptäck förrän det är för sent eller skadan redan är gjord.

Dobbis som hade en utmärkt stallslav :love: (men även den gjorde fel ibland)
 
Det tror jag med,men folk ljuger eller säger det dom tror man vill höra så kanske inte okunskapen upptäck förrän det är för sent eller skadan redan är gjord.

Dobbis som hade en utmärkt stallslav :love: (men även den gjorde fel ibland)

Visst kan det vara så men det jag mest tänkte är en vuxen person som har lite torrt bakom öronen.
För den delen tror jag knappast @cili skulle släppa någon på egen hand efter att den personen bara berättat saker i ett samtal utan skulle nog snarare vara med och se hur det ser ut i praktiken så väl hur personen och djur går ihop, hur saker görs och allt hanteras överlag för att ens fundera på en ev. fortsättning framöver.
 
@cili - jag har en extra frys ståendes i källaren. En liten, som nedre delen av en kombinerad liksom. Vill ni kan ni få den så kanske vi här på buke kan hjälpas åt att köpa/laga matlådor åt er att fylla den med?
Är det någon annan som kan/vill bidra isf?
Vi har massor med plats i både kyl och frys på sjukhuset, men det hamnar liksom inget i dom när vi inte har ork att tillaga något.
Tänkte åka till Ikea och bunkra upp med deras köttbullematlådor på fredag, dom är rätt goda
 
Ang djur så min gammelhäst var speciell
Vet att en bukefalist kände honom från tiden i travstall och kalllade honom korkad.
Han var riktigt smart den.
Spelade halt när man red från stallet men så fort man vände hem så var han inte halt, så då var det vara att vända och fortsätta rida.
Såklart kollad av vet så inget var fel.
Han och pappa hade ett speciellt förhållande haha .
Han var inte så stor men min pappa var, ”jag kan leda honom i bara grimman, den där lille plutten”
Den lille plutten tog en omväg i skogen med 120 kg pappa efter sig
Lika envisa bäggetvå

:rofl::rofl::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
735
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 128
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 482
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp