Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle du inte våga?

Köpenhamn! :love: en av mina favvostäder, speciellt på våren :)
Jag är inte speciellt rädd för att resa ensam så, men mest "rädd" för att det ska bli tråkigt och ensamt även om jag samtidigt ser fram emot just att vara ensam, att inte behöva anpassa mig efter någon som vill gå och titta på något annat än jag.. Svår avvägning.
 
Antidepp hjälper inte på mig. Har provat flertalet sorter under lång tid, men den enda skillnad det gör är att alla känslor blir platta och mörkgrå. Visserligen inga kolsvarta dalar, men heller inga vita toppar eller ens mitt emellan.
Mina tankar just nu går dock mest i att flytta iväg långt härifrån, för att få släppa allt skit som händer samtiigt. Sparven tokvrålar om jag hanterar henne, så jag vill bara hålla mig långt därifrån. Bilen har gått sönder så vi måste köpa en ny. Katterna gillar inte att vi är borta så mycket. Hästen kräver både hanteringsträning och daglig motion för att sköta sig. Min mobil har lagt av och måste ersättas. Jag är helt slutkörd och sover fruktansvärt dåligt oavsett om jag är hemma eller på sjukhuset. Min utanför-sjukhuset-psykolog tycker att jag ska ha sömntabletter, men att dom inte får användas när jag har hand om sparven. Men för att få tag i sånna måste jag boka tid hos läkaren på vc och ta mig dit, vilket blir ännu en grej i kalendern.

Hade gladeligen skickat iväg hästen till någon tränare för att kunna släppa åtminstone den biten ett tag och få tillbaka en mer utbildad häst, men då behöver jag skrapa några triss först p.g.a. dom andra utgifterna. La ut en annons om medhjälpare/medryttare, men det är ju tyvärr ett väldigt svalt intresse för en häst som än så länge inte kan ridas på egen hand.
Önskar så att jag kunde hjälpa
Hade jag haft körkort så är det ju inte så långt.
Hoppas innerligen du får må bättre snart
 
@cili finns det möjlighet att annonsera på ridskolan efter någon som kan hjälpa till kanske?
Även om ingen elev där är lämplig så vet man ju aldrig om någon sprider det vidare och du får tag i en fullträff med tur.
Jag är säkert 2:a på den bollen men en tanke iaf.
 
Aj, det är inte upplyftande. Kan sambon hjälpa dig med vardagsgrejer? Berätta gärna hur mycket du vill om katter och sparv och häst om det får dig att må bättre.
Jag hade en tuff start med första barnet (barnet mådde dock bra) så jag har lite svårt att släppa tankarna på dig och sparven.
Sambon tar betydligt mycket mer tid på sjukhuset än vad jag gör, så att jag ska kunna ta hand om hästen och sova hemma mer.

@cili finns det möjlighet att annonsera på ridskolan efter någon som kan hjälpa till kanske?
Även om ingen elev där är lämplig så vet man ju aldrig om någon sprider det vidare och du får tag i en fullträff med tur.
Jag är säkert 2:a på den bollen men en tanke iaf.
Mycket möjligt. Får kolla om dom har någon lämplig anslagstavla.

Nu är ju inte jag barnägare,men det känns lite som att andra vill ta den enda glädjen ifrån @cili ,djuren är ju lisan för skälen och borde vara ett andningshål mitt i allt elände.
Eller så är det bara jag som inte är så barnvänlig.
Precis så känns det väldigt ofta. Många tycker att "det är ju bara att skära ner på tiden i stallet och lämna iväg katterna", men det är ju samtidigt mina enda ljuspunkter om dagarna. Blir enormt mycket mer stressad av att veta att hästen bara går i hagen och bygger upp energi som sen exploderar, eller att tänka tanken att äldsta katten skulle behöva bo hos någon annan. Tiden på sjukhuset bryter ner mig fullkomligt, det är verkligen som ett fängelse där man hela tiden kollas av personalen.
 
Är riktigt sjuk i influensan och kan bara skriva detta för att jag maxdoserat alla läkemedel jag har här hemma. Som grädde på moset tycker sonens pappa att jag "inte tar hans jobb på allvar" för att jag vill att han ska ta sonen när jag knappt orkar krypa till badrummet. Han har sedan gått runt och slagit i saker och stampat runt i ilska över att han måste ta sonen så mycket. Detta är andra gången jag är sjuk sedan kiddo föddes.. o pappan har tagit NOLL föräldradagar.

Idag är jag väldigt inte allahjärtansdagig, med andra ord. Utom nu kanske när jag ligger på golvet och tittar på sonen när han leker. Han är mitt hjärta alla dagar om året :heart
Sparka honom på pungen... Eller iaf livligt fantisera om det. Jävla rövarsle han är!
 
Nu är ju inte jag barnägare,men det känns lite som att andra vill ta den enda glädjen ifrån @cili ,djuren är ju lisan för skälen och borde vara ett andningshål mitt i allt elände.
Eller så är det bara jag som inte är så barnvänlig.

Jag tror och hoppas du har fel där är nog ingen som vill ta bort glädjeämnen utan mera se till att glädjen finns kvar i form av ork. Inga barn här heller vet du :p Sparven är lite svårare att få avlastning på och någonstans måste ju orken sparas in så @cili håller sig på benen med näsan uppe så gott det går.
 
Nu är ju inte jag barnägare,men det känns lite som att andra vill ta den enda glädjen ifrån @cili ,djuren är ju lisan för skälen och borde vara ett andningshål mitt i allt elände.
Eller så är det bara jag som inte är så barnvänlig.

Tycker det är väldigt viktigt att djuren prioriteras också, både för sin egen skull och för Cilis välmående. Det bästa vore ju avlösning på plats för djuren för att få lite respit utan att de försvinner helt. Barnet har i detta fall åtminstone sin pappa och sjukhuspersonal, och jag tror hon mår bäst av en glad mamma som orkar med.

Ursäkta att jag talar över ditt huvud @cili !
 
Jag tror och hoppas du har fel där är nog ingen som vill ta bort glädjeämnen utan mera se till att glädjen finns kvar i form av ork. Inga barn här heller vet du :p Sparven är lite svårare att få avlastning på och någonstans måste ju orken sparas in så @cili håller sig på benen med näsan uppe så gott det går.
Fast jag tror glädjen försvinner om man fråntas sina djur för dom ger så mycket och i just detta fallet så ger sjukhuset bara ont o elände.
 
Tycker det är väldigt viktigt att djuren prioriteras också, både för sin egen skull och för Cilis välmående. Det bästa vore ju avlösning på plats för djuren för att få lite respit utan att de försvinner helt. Barnet har i detta fall åtminstone sin pappa och sjukhuspersonal, och jag tror hon mår bäst av en glad mamma som orkar med.

Ursäkta att jag talar över ditt huvud @cili !
Jag tror ju inte det är en glad mamma om man tar bort djuren,vad finns då kvar? Bara sjukhus :yuck:
 
I wish.. går snarare åt fel håll :down: Men men har sagt jag ska ge det till liten börjat förskola för då är det ju så mycket som ska bli annorlunda.. jag tvivlar. Men men. Ett par månader till så får vi se.

Du tar det i din takt, men om han inte genomgår en drastisk personlighetsförändring finns ju dragen alltid kvar och kommer dyka upp om och om igen, i andra situationer.
 
Fasen alltså. Denna dag ständigt upp och ned i tvära kast.

Lyckades komma upp på hästryggen och lugn, lugn tur i skogen. :heart

Kom hem och sambon och dottern i värsta gräl pga inköp av ny iPad. (Det är ju bara 8000;- och hon ska ha den NU typ)

Sambon hade köpt med smörgåstårta till middag :d:heart

Nu berättade han att han och sonen ska iväg på sin årliga äventyrsbad dag under sportlovet. Skoj..... tills han avslöjade att nämen hans x och 2 barn ska med....

Jag är INTE en svartsjuk person. Men allvarligt. Varför börja umgås nu? Känner mig lite irriterad.
 
Fast jag tror glädjen försvinner om man fråntas sina djur för dom ger så mycket och i just detta fallet så ger sjukhuset bara ont o elände.
Sant men avlastning är inte samma som bli av med något djur.
Jag hoppas verkligen att @cili inte tror att jag tycker att vare sig katter eller häst ska bort på det viset då har jag varit olyckligt otydlig.
 
Sant men avlastning är inte samma som bli av med något djur.
Jag hoppas verkligen att @cili inte tror att jag tycker att vare sig katter eller häst ska bort på det viset då har jag varit olyckligt otydlig.
Jag har argument för allt,hur mycket avlasning blir det med någon inkompetent hästtjej i stallet som gör allt man sagt att dom inte får/ska göra, eller som gör allt annat fel :mad::nailbiting:

Kontrollbehov ,jag??? Nä inte alls,men på just häst o annu mer på unghäst,det är stora djur där det är lätt att förstöra för lååååååååååång tid framöver,då mår den bättre av att stå i hagen som prydnad.
Viskar,då är det bättre att skicka hit den så min skäl får mat. :love::angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
735
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 128
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 479
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp