Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har planer på att fylla på vedförrådet innan vilddjuret trasselsudd kommer hem men fasligt många har bestämt sig för att åka till fjällen :mad:och min vedbod ligger på andra sidan vägen men det kanske lugnar sig lite senare .
Fick brev från försäkrings rehaben idag och det företaget var ett konsultföretag som inte verkar ha några läkare eller sjukgymnaster alls anställda när man googlar på företaget .Får vänta med att skicka svarsbrevet tills jag varit på VC .Jag börjar tro att bossen tror att den rehabutredningen har med försäkringen att göra då han har blivit kallad och uppringd och informerad och han inte hört av sig till mig .Vi får se vart det leder .Men dom på vc var helt införstådda med att få sluta och bli erbjuden jobb på annat företag inte är en omplacering som konsulterna hävdar att det är :banghead:
 
Har hållit på att röja här hemma sen i söndags. Börjar se slutet. Gick till Myrorna och lämnade in ytterligare en säck. Fyndade även två galna 80-talsblusar :angel: men ändå.
Börjar bli ordning på mina hyllor nu (ja detta är EN hylla haha :rofl: )

29089098_166294780757671_3612514125290143744_n.jpg


BTW någon som har tips på hur man bäst tvättar en soffa (om man inte kan ta av och tvätta klädseln)? Ge mig tips! :D
 
Har hållit på att röja här hemma sen i söndags. Börjar se slutet. Gick till Myrorna och lämnade in ytterligare en säck. Fyndade även två galna 80-talsblusar :angel: men ändå.
Börjar bli ordning på mina hyllor nu (ja detta är EN hylla haha :rofl: )

29089098_166294780757671_3612514125290143744_n.jpg


BTW någon som har tips på hur man bäst tvättar en soffa (om man inte kan ta av och tvätta klädseln)? Ge mig tips! :D
Ångtvätt! :up:
 

Vaddå kan man göra det hemma eller ska man anlita ngn firma?
Tänkte kasta soffan men den går inte in i hissen efter att den byggdes om :o Så så länge jag inte vill yxa sönder soffan och kasta ut den i bitar från fönstret (yes tanken har slagit mig :angel: ;) ) så måste jag nog lösa det "på plats" så att säga :p
 
@tornblomma beror mycket på vad det är för tyg (kan du hitta någon märkning?) men jag hade nog testat med bikarbonat på något ställe som inte syns, låtit ligga 30 minuter och sen dammsugit upp det.
Vinfläckar har jag inte koll på om det kan ha med saken att göra, dricker ju inte alkohol alls.

Eller ringt något företag som håller på med matt och möbeltvätt och tagit in dom för att vara lite säkrare om du är rädd om den.
 
Vaddå kan man göra det hemma eller ska man anlita ngn firma?
Tänkte kasta soffan men den går inte in i hissen efter att den byggdes om :o Så så länge jag inte vill yxa sönder soffan och kasta ut den i bitar från fönstret (yes tanken har slagit mig :angel: ;) ) så måste jag nog lösa det "på plats" så att säga :p
Det går att göra själv om man har en ångmaskin :D men de är oftast inte så dyra och bra till mycket. Jag brukar dammsuga och ånga madrassen när jag byter lakan tex. :up:
 
Har tagit ett bad, och räknat lite på vad jag har för fasta utgifter. Har ju ingen aning om vad elen kommer kosta, i och med att det är nytt värmesystem (luft/vatten), men har räknat på 1500 kr mån för att vara på väldigt mycket säkra sidan (elräkningen som kom i februari var på 3000 kr, kommer varannan månad, men då hade vi olja/direktel och haft massa byggfläktar osv igång, så gissar att det drog iväg...). Jag längtar tills maken kommer hit på mer än ett sätt, ska bli skönt att bli två om hushållskostnaderna när han fått ett jobb :p
Har 10 points kvar att äta idag, så gissar att det är dags för middag. Hungern la sig lite, men behöver ändå få i mig något mer idag.
 
Tvärtom, ponnyhingsten ska lånas ut för att tävla och sen säljas :)

Och vad ska du rida sedan?

Mycket dåligt, de gör allt för att göra det till mitt fel.

Men va? Hur kan det vara person 3's fel att person tva slar pa person 1? Vi ar alla ansvariga for vara egna handlingar.

Ser du inte bilden? Eller känner du inte igen honom?

Jag har aldrig en chance med Svenska kandisar ... aven med namnet har jag ingen aning om vem det ar :cautious:

Nu ar klockan snart lunch dags och jag har just atit frukost.:p Hundarna och jag har hunnit med bade traning och promenad i regnet.:meh: Egentligen ar det himla fint har i Oregon nu ... Mellan regndropparna kan blommande frukt och not trad skonjas overallt ... Det blommar allt fran paskliljor till Magnolia, dogwood, Forsythia och en hel massa trad och buskar som jag inte har en aning om vad de heter. :confused: Det lar ska regna i morgon ocksa men sedan blir det sol i flera dagar ... och temperaturen gar upp till runt 18*C sager de som vet.:D (det vill saga "Weather Channel":p)
 
Jag har jobbat klart inklusive utvecklingssamtal och handledning. Det känns bra och det finns en plan :) (För mig och min utveckling alltså :rofl: )
Enligt min chef är jag redan på väg bort :banana:

Nu kollar vi på finalen av Dessertmästarna. När dottern sen har lagt sig ska jag fixa kvällsmat. Måste bara bestämma vad jag ska äta :confused:
 
@hastflicka - Melodifestivalen -95 med Se på mig :D

Enda gången jag blivit starstruck på riktigt av en "kändis" var när jag hamnade i samma hiss som Leif GW Persson :laugh:
Fattar inte kändisintresset. Ibland om man är ute med ngn offentlig person ser man att folk tar kort i "smyg" liksom. Typ håller fram telefonen men låtsas smsa när de tar kort. Känns lite över gränsen om man tex sitter på en restaurang. Även om personen är "offentlig" så har hen också ett privatliv.
 
Senast ändrad av en moderator:
Enda gången jag blivit strastruck på riktigt av en "kändis" var när jag hamnade i samma hiss som Leif GW Persson :laugh:
Fattar inte kändisintresset. Ibland om man är ute med ngn offentlig person ser man att folk tar kort i "smyg" liksom. Typ håller fram telefonen men låtsas smsa när de tar kort. Känns lite över gränsen om man tex sitter på en restaurang. Även om personen är "offentlig" så har hen också ett privatliv.
Den här känns inte så kändisig längre för oss :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 061
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
714
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 330
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp