Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klappar mig själv på axeln,har orsakat korsdrag på bankkontot genom att betala räkningarna,varför kommer alla stora räkningar samma månad?
Men nu är bilskatt o försäkring bet för 1 år och hemförsäkring och så kunde jag konstatera att antingen har elen gått upp eller så har jag ett läckande hus :mad: vilket borde vara osannolikt då det tilläggsisolerades förra året o fick ny panel.
El blodsugare,vad skyller dom på nu? det kan ju inte vara låga vattennivåer med tanke på förra årets ständiga regnande.
 
Ringde och pratade med fb. Tydligen måste cancern vara elakartad för att jag ska få ersättning så nu vill jag inte ha några pengar av dem :idea:
 
Men så bra att gubben jag arrenderar av har sökt bidrag på min mark.
Ska ringa honom när jag gjort min ansökan och sockersött meddela att han måste ändra sin eftersom det tydligen blivit en miss :sneaky:
Och ja. Jag har rätt till stöden och vet vad som händer om han inte ändrar sin. Då får han sanktioner för att han sökt på för mycket mark :angel: Han vet vad jag jobbar med (sagda stöd) så förhoppningsvis behöver vi inte tjafsa om saken.
 
Jag har lite på g.
IMG_20180322_133344_830.jpg

Ett hårspänne till dottern
 
Ska läsa en dystopi och får välja rätt fritt. Fick en lista med några jag kan välja mellan men hittar jag någon annan så skulle jag bara dubbelkolla att den var ok :)
Ska sedan diskutera den mot en annan dystopi, antingen en bok eller en film, så jag ska egentligen välja 2.

Klassikern som är mer aktuell än nägonsin: The Handmaid's Tale. Vet inte vad den heter på svenska. :) en total kontrast är ju faktiskt de grafiska böckerna som Walking Dead baseras på. Jag vet de är översatta. Vägen av Cormac kommer nog många att välja. Planet of the Apes orginalet från 60-talet. Kul att se hur folks idé om dystopi ändrats. Children of Men. Soylent Green :yuck: En av mina favoriter. Stillsamt vemodig, On the Bach av Nevile Shute. Shaun and thej Dead - humor.

Uh märks det att jag hade en period där jag var inne på post-apocalypse. :angel:

Just det! Wall-E. Pixar gör dystopi. :grin:
 
Pratade bort två timmar med syrran :rofl: skulle bara höra hur det var med dem och så försvann tiden. :D Men hon konstatera att hon inte rekommenderade vinterkräksjuka samtidigt som man är gravid och har en överaktiv 2,5 åring hemma. :rofl: Hon hade fått ringa hem maken till lunch idag, hon orkade inte mer. Han skulle gå ut och valla barnet ute ett par timmar nu för att hon förhoppningsvis blir lite mer nöjd. :D Inte lätt att hitta ställe att valla en 2 åring utan att hon kommer i kontakt med andra barn och eventuellt smittar ner dem. Men de skulle nog ta ett par varv i slottsskogen. :D Men syrran var slutkörd, dels tog graviditeten på henne och dels var det sjukt mycket på jobbet, både fysiskt men även psykiskt, hon jobbar med assistans och många brukare hör av sig i panik när de har blivit av med assistanstimmar och de vet inte hur de ska få vardagen att fungera. :(
 
Ser på curling-VM för kvinnor. Sverige - Japan. Det funkar att se på youtube, lite hackigt men ändrade till sämre bildkvalitet så blev det bättre.
Om nån mer vill kolla så heter kanalen world curling tv.
 
Läste att den sista vita noshörningshanen är död nu :( Rasen är i princip helt utrotad vilket är helt fruktansvärt. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 187
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
816
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 567
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp