Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad att jag inte jobbar som budbilskörare eller flyttgubbe :p Gubbarna som bar in mitt kök stånkade och stönade en hel del.
Nu är jag hemma, jag och mamma var till affären, hade sån tur att hon betalade mina varor :up: Nu ska jag äta middag, grillad kyckling och sallad till det, måste spara pointsen, sugen på ostbågar :rofl:
 
Benen är lite bättre så bäst att passa på att åka till stallet. Försöker peppa mig till att jobba helgen. Kort pass i morgon och söndag blir mitt första kvällspass på flera månader. Kan bli spännande :cautious:
 
Hemma efter stallet och A ligger redan i sängen. Tror att nervositeten över morgondagens kalas pös över när det var barbackaridning och snabbaste ponnyn idag. Hon klagade på huvudvärk när jag hämtade i skolan och nu är det magen som gör ont. Nerver är bra på att spela kroppen spratt! :heart
Och hon åt glass på em och busade i stallet så hon är inte fysiskt sjuk iaf ;)
 
Katten har överskottsenergi men ingen form av lek duger så han flyger runt varvat med att lägga sig på tangentbordet och kräva min fulla uppmärksamhet. Det är på nivån att så fort det blir tyst och jag inte ser honom så misstänker jag han håller på med hyss, han har redan rivit ner lite grejer... Önskar han kunde ta det lite lugnt såhär en fredag kväll....:meh:
 
Tack! Då ska jag mäta lite här hemma och se om det kan funka på den väggen, annars får det bli på den andra.
Men @Snurrfian , rätta mitt minne eller sa du inte att täljsten fick vara närmare väggen än en vanlig braskamin? Hur långt ifrån är eran? Ni hade väl täljsten nu men bara inte med kokplatta på? Sorry om minnet är upp och ner :o :p
Vi har 10 cm mellan kaminen och väggen, det är täljsten runt den förutom luckan framtill. :D Vår kamin är ca 55 cm bred, och kanske 45 cm djup. Vi har inte någon kokplatta på den, vi har inget behov av det här hemma eftersom vi tyckte att vi hade andra alternativ om det finns behov. Till mammas sommarstuga vill jag däremot i framtiden ha en kokplatta. :D
Åk in till en kaminfirma, jag hade kunnat gå hur länge som helst och tittat på olika kaminer, mitt habegär blir nästan orimligt stort. :D
 
Katten har överskottsenergi men ingen form av lek duger så han flyger runt varvat med att lägga sig på tangentbordet och kräva min fulla uppmärksamhet. Det är på nivån att så fort det blir tyst och jag inte ser honom så misstänker jag han håller på med hyss, han har redan rivit ner lite grejer... Önskar han kunde ta det lite lugnt såhär en fredag kväll....:meh:
Samma fenomen här förut, jag kastade leksak Pälsfröken ignorerade tills jag försvann då hade hon något okontrollerat race med studs och dunk i vardagsrummet.
Nu tror jag hon sover :nailbiting:
 
Langta inte for mycket efter varen och blommorna bara. :cautious: Det ar sa fint sa fint har i Oregon. Appeltrad och nottrad blommar sa langt ogat nar, det ar "musoron", eller storre, blad pa de flesta trad och buskar. Blommor i alla rabatter och VAREN ar definitivt ganska langt framskriden.:meh:
Detta innebar att jag nyser sa hela husbussen skakar och jag skrammer hundarna ... Huvudvarken ar ett konstaterat faktum varje vaken minut och det ar bara medan det regnar jag kan rora mig ute och fortfarande se ... det vill saga, se mellan regndropparna som tar med sig pollen och "rensar luften". :arghh:
Hjälper det inte med antihistaminer?
Jag tar desloratadin, den funkar fint.
 
Detta är vad jag hållt på med idag. Hemma hos mamma.
 

Bifogade filer

  • 20180323_193103.jpg
    20180323_193103.jpg
    155,7 KB · Visningar: 47
Jag har kommit hem och nu samlar jag kraft för att duscha.
Funderar på vad jag ska äta till kvällsmat och vad jag ska hitta på i övrigt. Börjar inte förrän 8 imorgon så jag behöver inte lägga mig tidigt.
 
Samma fenomen här förut, jag kastade leksak Pälsfröken ignorerade tills jag försvann då hade hon något okontrollerat race med studs och dunk i vardagsrummet.
Nu tror jag hon sover :nailbiting:
Undra om det är nån ny, gemensam taktik av alla katter el nåt O_o Lilla herrn sover inte dock, han ligger och stirrar på mig från under tvättställningen :cautious:

Detta är vad jag hållt på med idag. Hemma hos mamma.
Bullar :love: Ser jättegoda ut! :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 201
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
826
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp