Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska sortera lite foton på datorn tänkte jag, mitt skrivbord på datorn ser hemskt ut och så lägga ut bilder på dottern på vår lösenordsskyddade hemsida som släkt och vänner har tillgång till.
 
Ätit lunch, petat in lite mönster som legat och drällt "överallt" i sina pärmar och nu är det väl strax dags att åka iväg till huset. Jag och mamma ska fylla upp med lite kartonger i hennes bil och ta med. Mellan 16-20 kommer köket :up: Jävligt skönt att vi betalat för att få det inburet.
 
@MM kaminen är ca 45 cm bred.
Den sticker ut ca 43 cm från väggen

Tack! Då ska jag mäta lite här hemma och se om det kan funka på den väggen, annars får det bli på den andra.
Men @Snurrfian , rätta mitt minne eller sa du inte att täljsten fick vara närmare väggen än en vanlig braskamin? Hur långt ifrån är eran? Ni hade väl täljsten nu men bara inte med kokplatta på? Sorry om minnet är upp och ner :o :p
 
Pluggat ikapp gårdagens uppgifter, kom ju lite efter pga jobbig onsdag, ska sätta fart med dagens när maken kommit hem från jobbet igen. Han är egentligen ledig idag men det skulle komma några på intervju och eftersom han är med och anställer så fick han ju åka dit ändå..

Dock hunnit hämta hem den gamla förstabilen som varit inne på skönhetssalongen och fått sig en rejäl uppiffning. Satan i gatan så fint dom fick klädseln :bow:
Den var beige från början men efter 3 barn, häst och gud vet allt så var den mer gråsvart :o
Nu ser den jättefin ut igen :)

Käkar lunch nu och hoppas sonen dyker upp med sin taxi snart så jag slipper hämta honom :cautious: :nailbiting:
 
Tack! Då ska jag mäta lite här hemma och se om det kan funka på den väggen, annars får det bli på den andra.
Men @Snurrfian , rätta mitt minne eller sa du inte att täljsten fick vara närmare väggen än en vanlig braskamin? Hur långt ifrån är eran? Ni hade väl täljsten nu men bara inte med kokplatta på? Sorry om minnet är upp och ner :o :p
Min sitter 26cm från väggen,är inte täljsten,men då är väggen den gammla murstocken.Där du ser tapet är det gips.
DSCN2241.JPG
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tack! Då ska jag mäta lite här hemma och se om det kan funka på den väggen, annars får det bli på den andra.
Men @Snurrfian , rätta mitt minne eller sa du inte att täljsten fick vara närmare väggen än en vanlig braskamin? Hur långt ifrån är eran? Ni hade väl täljsten nu men bara inte med kokplatta på? Sorry om minnet är upp och ner :o :p
Jag ska kolla när jag kommer hem, de surra om det när vi köpte våran men det är många år sedan.:o Nu är jag och tittar på dottern som tävlar.
 
Solen lyser men jag däckade i soffan i över två timmar när jag kom hem. Haft så galet ont i benen i dag, låren har dessutom svullnat lite och det vibrerar i benen. Sjukt obehagligt! :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 148
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp