Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På uselt humör pga förkylning (jag blir verkligen på vidrigt humör när jag inte kan träna som vanligt..). Meeen snart kommer Vännen till min räddning. Han tyckte det lät som att jag behövde få något annat att tänka på när jag började prata om hur fruktansvärt meninglöst allt i hela universum är :angel: Ska traska runt lite i centrum. Det kan nog vara precis lagom.
 
Jag vill också vara katt ibland och mysa så här :love:
Men får vara chaufför och hämta sonen på skolan nu för han vägrar åka hem :banghead:
Sen blir det latte, fullt ös idag alltså :crazy:
 

Bifogade filer

  • 20180320_151505.jpg
    20180320_151505.jpg
    288,5 KB · Visningar: 49
Alltså... min chef... och kolleger....

För x antal veckor sedan frågade jag om jag skulle hjälpa till med något inför minimässan vi ska ha på fredag. Nej då inga problem. Vi har koll


Idag ringde jag och frågade vad det var kollega snackade om att jag skulle ha med mig. Jomen visst Kan inte jag plocka ihop något snyggt visningsmaterial för golvvärme som de kan ha. :rofl: Jag har ingenting i butiken. Typ 1 bautaskåp några fördelare, slang och nipplar. Hur snyggt är det att ställa fram ett för stort skåp som inte är kompett? Huvudet går i 180 här nu på hur man ska lösa det.

Blir nog bra ändå

Sen börjar jag få allvarlig panik på hur jag ska klippa mig, kapa eller toppa.... panik på att jag ska lära mig en sång till på fredag. HELA företaget ska stå på scen och framföra denna... de gick inte på att jag var lite krasslig i halsen.. Fick bara till svar att jag kan stå bakom någon och mima :rofl:

Hästen vete tusan hur det går med mer medicin och återbesök på onsdag.

Försöker klämma in allt på en gång

Gaaahhh!!! ANDAS!

Tur jag gillar mitt jobb
 
om jag räknar framtänderna som I1 o 1,så saknar jag numera I2 på vä sida.
Jag är glad bara dom inte sitter kors o tvärs,i rätt ordning och inte är "jag har rökt i 40 år färgade" tror vi kom fram till en färg som heter A2,A1 var typ blåvit genomskinlig.
Dom 2 andra tänderna på hö kommer få ett lager komposit i matchande färg och så bleka nederdelen sen är jag nöjd o glad.

Låter som en mycket bra plan :up: Tandtekniker är ena jäklar på att trolla med knäna så det blir nog bra ska du se :laugh:
Då saknar du 22 :)
 
Nu har jag träffat Vännen, fått en ordentlig kram, fått prata om allt som behöver pratas om och allt som är kul att pratas om, och har åter igen fått skratta åt hur lika vi är. Kan också konstatera att (nästan) alla män jag hittills lärt känna framstår som otroligt stereotypiskt "fjantmanliga" i jämförelse med Vännen. Han ser visserligen typiskt manlig ut på alla sätt och vis, men är så otroligt mycket mer avslappnad i sig själv, i allt han gör och i hur han uttrycker sig. Fan vad världen skulle behöva fler män som honom.
 
@tanten även sushi är egentligen onyttig. snabba kolhydrater via vitt ris som dessutom är blandat med en rejäl skvätt mirin, socker och vinäger. Sashimi är väl nyttigare men nja, det blir man inte mätt på. I alla fall inte jag. Tyvärr! Mmm, många goda såser och mycket sött i tyvärr. Jag rättfärdigar med att det inte är såååå mycket man har i och wok och grill är ju faktiskt nyttigt :angel:

Förresten har du också problem med att få nya sensorer? Det är tydligen stopp i produktionen någonstans. Och eftersom jag är den sorts idiot som inte beställer förrän jag sätter på sista är jag körd. Särskild som den trillade av efter några dagar. Så nu är det remsor som gäller. Hatar dem och mäter inte ofta :meh:
Abbott har leveransproblem. Fabriken hinner inte med! Libre är för populärt. Vården har fått rekommendationen att inte skriva ut till fler patienter innan de fått mer kapacitet i fabrikerna.

Jag beställde igår och de räknar med fyra veckor, kanske längre, kanske kortare. Jag klarar mig eventuellt på ett hår ftesom jag har två i skåpet ocgh ett gäng dagar kvar på armen.

Speciellt du bör ju ha din sensor!! Min diab.sköterska håller ett lager för glapp i leveranser etc. Varifrån har du fått dina utskrivna - dvs var sköter du din diabetes? På hemorten eller i Stockholm? Funkar det som det ska bör du kunna knata in och bara hämta ut hos vården tills dina kommer.

BESTÄLL mänscha!
Med sensorn kan du i alla fall parera. Det kan du inte med stick eftersom du inte ser vart det är på väg.


(och ta ett snack med din hjärna ifall sushin är värd att bli blind och få kärl- och njurproblem av :cry:. Du inser att det är en form av självskadebeteende va? )
:heart
 
Nu har jag träffat Vännen, fått en ordentlig kram, fått prata om allt som behöver pratas om och allt som är kul att pratas om, och har åter igen fått skratta åt hur lika vi är. Kan också konstatera att (nästan) alla män jag hittills lärt känna framstår som otroligt stereotypiskt "fjantmanliga" i jämförelse med Vännen. Han ser visserligen typiskt manlig ut på alla sätt och vis, men är så otroligt mycket mer avslappnad i sig själv, i allt han gör och i hur han uttrycker sig. Fan vad världen skulle behöva fler män som honom.

Härligt när folk kan ge så bra energi när det verkligen behövs. Låter som en underbar vän :)
 
Jag har deklarerat :banana:

(hoppas innerligt att de inte ilsknar till för att jag strök näringsbilagan. Har itne haft företaget aktivt sedan 2015. Avreggade 2016 men missade nån detalj så de avreggade det i april 17 istället. det finns alltså inget alls att redovisa sedan -15, det borde de se.)
 
Jag har också deklarerat
Fick hjälp av min BS med min nya mobil. Nu funkar inte FB alls, varken på mobilen eller datorn...
 
Oj vad alla är snabba med att deklarera.
Jag får hjälp med deklarationen och bokslutet gör min konsult. Den löpande bokföringen fixar jag men det andra blir lite väl mycket just nu för mig. Kanske fixar jag det själv i framtiden. Men tycker det är smidigast så här. Jag kan koncentrera mig på det som jag är bra på och de som verkligen kan bokslut och vet hur en deklaration ska fylllas i korrekt kan jag då leja ut det istället. Mindre stress och mer tid och ork till annat!
 
En ny tråd redan .Hemma från jobbet .Idag var jag ut en sväng med lastbilen och körde en säck med salt till Kläppen .Dom ska tydligen ha någon tävling där och saltar backen ,När jag åkte hem fick jag se en flock med rådjur 45 st nedanför mitt hus på älven .Dom blir matade av en tjej på andra sidan då det är så mycket snö att alla hade nog strukit med annars .Skulle tro det är en katt i farten då dom vill hålla sig på en så öppen yta
 
Oj vad alla är snabba med att deklarera.
Jag får hjälp med deklarationen och bokslutet gör min konsult. Den löpande bokföringen fixar jag men det andra blir lite väl mycket just nu för mig. Kanske fixar jag det själv i framtiden. Men tycker det är smidigast så här. Jag kan koncentrera mig på det som jag är bra på och de som verkligen kan bokslut och vet hur en deklaration ska fylllas i korrekt kan jag då leja ut det istället. Mindre stress och mer tid och ork till annat!

Jag betalade just in 26 000 Yolo :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
711
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp