Bukefalos 28 år!

Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

kl

Nu har jag äntligen köpt min fina krullhäst!

Så nu har ja två att träna med, dels min gamla, Pink
c1.jpg

Bingo "Pink"
Lettiskt halvblods valack född 1997

och sen min nya, Teddy:
31157_10150193113945621_829595620_12964936_5159305_n.jpg

DC´s Stormy Walker " Teddy"
american curly valack född 2001
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Tack:)
Ja, man kan ju inte påstå att han blir ensidigt tränad i alla fall;)
Det roliga med honom är att han verkar tycka att allt är lika roligt. Han ser lika glad ut vare sig man rider dressyr, hoppning, uteritt eller tränar trav.

MVH Russin8

Jag har också en kallblodstravare som tycker allt är lika kul :D
Han är 6år och vi tränar NH, Dressyr, Hoppning, Uteritter, och lite körning snart när jag får hem min rockard:p
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Vad kul att se vem du pratar om i andra tråden ;) Hon var en fining hon med!
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jo han är insutten kan man säga, 2007 kunde man styra han i skritt och lite trav och stanna honom, men han är en väldigt känslig häst, har inte vart med om så mycket. Sist han "reds" va när jag satt på honom i december 2007, annars har han bara gått i hagen tills nu :)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Du anar inte hur lycklig jag blir när jag läser det! Har fått så mycket gnäll från folk att jag inte ridit in min häst än (hon är i stortsett insutten men har ett knepigt temprament) men jag har velat ge henne mer tid att mogna.
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

nämen ush va tråkigt med massa gnäll, det är ju helt upp till dig när du vill rida på din häst :D Inget du ska ta åt dig av! :laugh:
Hur gammal e din häst nu då? :)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Nja hon är ju inte så gammal hon är 4. Men hon var i stortsett helt ohanterad till hon var 2½ år. Vi tar det i vår egen takt sakta men säkert. Just nu jobbar vi mycket med ledarskap. Hon hatar att bli longerad bla. så det roar vi oss med att försöka fixa innan inridningen börjar på "riktigt"

Men rent allmänt verkar det som om många tror att det blir försent att rida in en häst som är äldre än 2½-3 år. Men iallafall jag har fått mycket gratis genom att låta mitt ungdjur mogna lite mer. Jag tycker det kan få ta sin tid.:)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Nej men herregud, du kan ju ta det lugnt ;)
Det är ju liksom helt upp till en själv hur man vill göra :)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Nämen är han din nu!
Grattis! :bump: :banana: :bump: :banana:

Super kul, ska bli spännande att se er utveckling! :love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 626
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 194
Senast: ainasoja
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 072
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp