Bukefalos 28 år!

Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

Lite fler bilder!:) Alla är från sommarens ridläger på gotland!:love: Har inga fina vinterbilder, tyvärr.:(

Tyckte att man såg ansiktet bra i profil!:heart
77509_1266600437.jpg


Han är rätt söt ändå!
44089_1266600475.jpg


Och lite för stor för mig!
79001_1266599842.jpg


Efter en härlig dusch!
18775_1266600459.jpg


Och jag vet att tyglarna inte matchar, men så går det när man plockar isär tränset, smörjer och hänger "på tork"...:angel:
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag fick bara så himla dåligt samvete. Jag förstår självklart att du hellre vill ha hans ägare kvar i livet :)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

*kl*

Islänning f.-97 är det som gäller här :)
Hade tänkt börja mer seriösare med AR nu efter vilan i jan. Tyckte det kändes som en bra uppvärmning med handarbete från marken och så, problemet är bara att nu damp det ner 50 cm snö och jag känner att min häst inte kan koncentrera sig i all snö, nästan all tankekedja går åt vart han ska sätta hovarna :angel: och tyvärr är plöjning av ridbanan omöjlig nu :(

så till våren ska vi dra igång igen :D
påbörjade lite av handarbetet med böjning och sökning neråt innan vilan och han lyssnade fint :) Annars rider vi en blandad ridstil, lite western/dressyr och frihetsdressyr ute i skogarna

här är lite bilder på oss
mars förra året, tror det kommer vara vinter i mars detta året..


här är ifrån en dressyrtävling

och så en lite närmare bild
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

oh tack! :) får se om han blir något AR- ämne, vill först ha lite vååår! :D
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Sötnöt!

*kl
Jag rider på två stycken arabiska herrar, en född -92 och en född -05. Och så har jag en Morgan på tillväxt, född -08.

En gammal bild på -92:an:


Min 05:a:


Och mini:
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Vilka finingar ni har allihop! Welsh coben såg ju verkligen läcker ut, är lite svag för den rasen måste jag erkänna :)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Vad intressant att se din arab in action! :) (ni verkar dessutom ha utvecklats MASSOR sen jag såg er sist, kanske inte konstigt iom att det var några år sen! :D )
Den verkar ju helt klart "från början" ha ett ofördelaktigt kors, och tack vare din ridning ser ändå rumpan lite upp-bullande ut i muskulaturen! Kul att se! :)

Fina hästar!
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Me like your horsie :D
Det är inte många islänningar (tyvärr) som jag tycker har det, men det tycker jag din har :)
Din häst ser alltid så nöjd ut!
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Vad glad jag blir, tack! Du har helt rätt- hela hans bakdel är byggd för att kliva framåt snarare än att samla sig. Men vi har övat mycket, så nu känns han jättefin. Och min nya arab är byggd som en köttbulle, så där får vi istället öva på att man kan trava och galoppera framåt...;)

Här kommer en nyare bild på den brune, från en träning för BJ:

 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Sitter på en korsning frieser/hbl med okänd härstamning. En vacker dam på 1,78 i mkh, kolsvart med stjärn i pannan.
24043_384041812398_660212398_4113793_4415402_n.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 626
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 194
Senast: ainasoja
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 072
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp