Bukefalos 28 år!

Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

*kl* rider på ett arabsto, 6år på 154cm. Fölade första augusti, och har precis satt igång enligt AR-princip. Såhär ser vi ut :)



 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Hun er nydelig! Veldig lik på min kusines connemara, hvem er hun etter?
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag rider på en himla massa olika skolhästar, men favoriten är en 15 årig vallack, korsning PRE och Lipizaner:love:
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag har ett Shagya-arabsto! :)
Kan väl egentligen inget om AR (än) men vill lära mig. Jobbar i alla fall på den självständiga och naturliga formen, vilket går bra!

(Hur lägger man in bilder? :confused: )
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag har en nordsvensk brukshäst f-04. Har haft honom i 1 år och vi var (är) båda nybörjare när vi satte igång med detta i våras. Han var också ung och ganska lite utbildad.

Vi jobbar i skritt med inslag av trav änsålänge. Tränar balans och koordination, han börjar ta under sig mer och mer. Mycket öppna och böjda spår. Jag jobbar med att förbätta min sits, balans och inverkan. Vi har båda haft problem med höger varv men nu har det släppt äntligen.

Bild på oss när högersidan började lossna för oss i början av december.
tolleojag16nov09.jpg
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jisses så snygg han har blivit/är

:love:

Jag är ingen akademisk ryttare, men förpestar ändå forumet med jämna mellanrum. :o (Är ingen tävlingsryttare heller, och försöker lära mig om klassisk dressyr så gott jag kan...)

Då sticker jag kanske ut lite i hästmaterialet här, med ett holländskt halvblod på 11 år (Ralph Lauren heter han). Han är efter den holländska hingsten Lancet som f n tävlas av Emma Hindle. Och just nu är han hos en kompis i Halland medan jag väntar på att bebis ska komma (den 22/12 - hjääälp!). Plockar hem honom i slutet av januari och längtar mig blå efter att få rida! :love:

DSC_0267.jpg
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag har en russ/halvblods korsning. Lite udda kanske men han är fantastisk!:love: Det är hästen på min avatar
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Har du några större bilder? Han ser jättesöt ut men man ser inte så mycket på den lilla! :D
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag försökte men vet inte riktigt hur man laddar upp bilder...:angel: Kan någon förklara??
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Tack!!
16314_1258130043.jpg


Här är samma blid fast större, kan ta fram ett par till från i somras, då han var som vackrast!:heart
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Nej, jag vet inte riktigt hur mycket av varje han är men han är mest halvbod, ca 142 cm hög!:)
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Haha, tack! Jag ska lägga upp lite fler bilder snart!
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Då jag fick ta bort min förra nyss rider jag numera på denna:


Vbl travare, liten och söt, och totalt outbildad. Inte min, än ;) dock.
 
Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag rider på min PRE hingst Jubileo. Han är 6 år gammal och fortfarande ganska grön. Sedan har jag en 7 månaders PRE hingst också men han rids såklart inte på än. :P

29894831.jpg
'

29894821.jpg


30311957.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 732
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 256
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 315
Senast: ainasoja
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 076
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Hjälp med fundering
  • HUND MAGKATARR...

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp