Bukefalos 28 år!

Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Läs igen. Jag stöttar TS att göra rätt med sin häst. Att gå till attack stöter bort möjliga goda råd och det är det sista jag vill. För hästens skull!

Att säga saker sakligt har jag inget emot. (vare sej det är för eller mot ts). Men det har varit ren mobbing i den här tråden och vem 17 hjälper det? Inte ts och inte hästen.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Skulle nog ge mera av kraft muskel 3 kg känns mer som lagom, hade en unghäst som växte som vi gav muskel till med väldigt bra resultat, även kraft groov 125 är bra om de är tunna

Oh my, lugna dej lite! 3 kg av ett proteinkoncentrat?? VAD hade ni för värden på höet om ni behövde ge så mycket rätt och slätt "rent protein" foder?

Hästen i tråden får ett kg vilket jag reagerade på, och dessutom verkar den ha fått problem med magen. 3 kg krafft muskel bör nog inte tillsättas!

3 kg groov 125 låter mkt vettigare att ge till tunna och växande unghästar isåfåfall. Sedan får man räkna på om det fattas protein fortfarande, kan behöva tillsättas 0,25-0,5 kg krafft muskel beroende på hur mycket protein som saknas.

Man kan inte rekommendera 3 kg krafft muskel ur tomma luften för att ni gav en unghäst det.

Steg 1. Höanalys???
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Du stöttar TS gång på gång, men vem för hästens talan :confused:
Jo vi som är upprörda på TS :bump: för det hon gör mot hästen av ren okunskap. Sedan att hon gjort så med tidigare häst gör mig än mer upprörd.
DET FINNS INGET FÖRSVAR TILL DET :o
Jag känner inte henne utan reagerar som en tredje part på historien, vi visar vår omtanke & oro över hästen, & hoppas att hon någon gång inser att inte köpa dessa billiga hästar gång efter annan.
Hon tycks ha ett mönster som upprepar sig, så stöttande & komma med goda råd biter inte på denna person.
J
ag skulle bli mkt. glad om du TS läser det här & inser att det inte är din grej att äga häst, det är välmenat verkligen.
Jag har tagit hand om flertalet problem hästar, har egen gård & ordnad ekonomi, så jag kan ägna mig åt det..............................låt sådana som mig ge dom en nystart i livet.

Du börjar med att deklarera att du inte känner personen och fortsätter att orera om hur hemsk människan är. Inser du inte att det är en viss svaghet i resonemanget här?

Har någon problem så är det bättre att stötta och råda som en del gjort i tråden här (och till synes med framgång) än att racka ner och prata skit om någon. Det är bättre att antingen hjälpa eller låta personen vara (och eventuellt anmäla denna om det är befogat). Att som du gör nu, bara spy galla över personen lär knappast hjälpa hästen, tvärt om det är ett bra sätt att försämra situationen.

Dina smilys är för övrigt osmakliga med tanke på ämnet, du får knappast en seriös framtoning.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

KL

Känner ni er produktiva? : )

Jag håller med Lobelia, helt sanslös tråd, som TS lämnat för länge sen. Råd om hur det ska fodras, hur TS borde ta bort sin häst, osv osv i all oändlighet. Herregud. Ni som känner TS kan väl skicka hat pm till denne isåfall , det vore mer produktivt än att hålla på och gneta här i tråden när den redan kommit till sitt slut. Är ni djurskydds representanter, med tanke på "vem för djurets talan" kommentarerna och avlivnings kommentarerna osv osv? Blir otroligt märkligt att sitta på internet och förvänta sig att folk ska lyssna på era styr-råd runt såna stora saker som vi pratar om i sammanhanget. Herregud.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Du börjar med att deklarera att du inte känner personen och fortsätter att orera om hur hemsk människan är. Inser du inte att det är en viss svaghet i resonemanget här?

Har någon problem så är det bättre att stötta och råda som en del gjort i tråden här (och till synes med framgång) än att racka ner och prata skit om någon. Det är bättre att antingen hjälpa eller låta personen vara (och eventuellt anmäla denna om det är befogat). Att som du gör nu, bara spy galla över personen lär knappast hjälpa hästen, tvärt om det är ett bra sätt att försämra situationen.

Dina smilys är för övrigt osmakliga med tanke på ämnet, du får knappast en seriös framtoning.

Hur jag använder smilysen har knappast med ämnet att göra, vi har alla olika sätt att formulera oss på. Kan bara beklaga att du stör dig så på det. Svarar utan smilysar denna gång, så kanske jag framstår som mer SERIÖS, enl. dig.

Man kan inte klappa någon medhårs som uppenbarligen upprepar sitt misstag igen, enl. tidigare inlägg. Det var först då jag blev upprörd i mina inlägg, tidigare var jag artig.
Dessutom så är inte TS någon fjortis heller, så hon borde veta bättre.Hon har ju 23 ÅRS ERFARENHET!!!!!

Ni som uppmuntrat i denna tråd, har det hjälpt. Nääää, hästen ska ju slaktas . Så ni har inte lyckats så bra med Era uppmuntrande råd.

Att hon lämnat tråden är väl för att hästen inte finns mer....................enl. henne själv.

Om hon läser i tråden så hoppas jag hon tar till sig den delen där jag avråder henne från att fortsätta att skaffa denna typ av häst, varken mer el. mindre. Som sagt man behöver inte känna TS för att bli upprörd, utan bara följa tråden.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Jag gav dig bara ett tips angående hur du framstår när du sågar personer i ackompanjemang av glada hoppande smileys, det är som att stå och hånskratta åt den man kritiserar. Fast det är kanske så du vill bli uppfattad och då är det helt okej. Skulle du lyssnat på råd från någon som hånskrattar åt dig?

Varför skulle det vara fel att avliva hästen? Det är inte allt något dåligt resultat av råden, mår hästen inte bra så är det förmodligen det bästa. Har man dåligt utgångsläge så kan man inte räkna med att resultatet blir guld och gröna skogar.

Menar du seriöst att det är en häst att satsa på och som du anser att man tveklöst skulle sälja vidare om man inser att det inte fungerar?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

HUR FAN KAN NI SJUNKA SÅ JÄVLA LÅGT I DENNA TRÅD ???? MIN TJEJ HAR GJORT ALLT SOM STÅR DENNA HÄST VÄLDIGT NÄRA.... Hon har pratat med flera veterinärer och alla säger samma sak. Stallägaren stöttare henne fullt ut.
Så varför sitter ni o kränker henne ??? Tror ni hon gör detta med vilje att få hem en så kallad problemhäst ???? :mad:

Men tack andra för dom stöd ni ger henne, ni har i alla fall lite vett i skallen och försvara henne i alla fall. :bow:

Men ni övriga borde fan skärpa till er....
Tror ni att hon mår bättre av eran jävla mobbning här inne ???? Tror ni hon tycker det är kul att ha en häst som bara står o mår som den gör ???? Fy F för sådant folk som ni !!!! :mad:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

NU ÄR STALLÄGAREN JÄVLIGT SNÄLL MOT HENNE SOM TILL O MED SITTER O LETAR NY HÄST ÅT HENNE OCH DET SKA BLI ETT HALVBLOD OCH SKA SLIPPA GÅ OCH MÅ DÅLIGT ÖVER DETTA....:D HOPPAS VI FINNER DIG EN SNYGG OCH
VACKER HÄST SOM DU KAN FÅ KÄNNA DIG STOLT ÖVER.....

FATTAR INTE HUR VISSA HÄR INNE KAN SJUNKA SÅÅÅÅ LÅGT OCH MOBBA UT EN PERSON SOM HAR AGERAT ALLT RÄTT OCH SLÄNGT UT REDAN FLER TALET TUSEN LAPPAR PÅ DENNA STACKARS KILLE SOM ÄVEN JAG ÄLSKAR SÅ HIMMLA MYCKET OCH DÅ ÄR JAG NYBÖRJARE.... :mad:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Kan bara tillägga att denna häst älskar sin ägare och man ser hur dessa 2 brinner för varandra... Den dagen han åker så kommer det bli såååå tufft för henne så hon kommer att må så jävulens dåligt att hon inte kommer att gå till stallet på ett bra tag.... då hon verkligen brinner för sina djur och tar verkligen hand om dom. Vet ingen som lägger ner sååååå mycket tid och pengar på sina djur som min tjej gör. Men lik förbannat så ska folk trackasera henne här på bukefalos i stället för att stötta och bry sig i stället.

Men det märks vilka som ska höras och tyckas mest synd om... :mad:
så jag hoppas att moderatorn tar bort denna tråd helt och hållet så vi får lugn och ro !!!! Hon mår så dåligt att hon knappt sitter vid sin dator och letar ny häst. DOCK INTE VARMBLOD DENNA GÅNG.... jag lider o se henne må så dåligt om dagarna. Ååå ni har mage till att sjunka sååå lågt... fy f alltså... :mad:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Men lugna ner dig! :eek:
Vad vinner du på att sitta här och gasta? Knappast några sympatier i alla fall.
De flesta i tråden har kommit med konkreta råd, funderingar och alternativa lösningar, förslag och peppning.
Eller läser vi inte samma tråd?
De inlägg du anser vara mobbing mm: Klicka på gula triangeln och be moderator ta en titt på dem.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Tråden är kraftigt rensad vid flera tillfällen, nog fanns här mobbing eller i vart fall trakasserier.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Då finns det ju ännu mindre att brusa upp så på...kan jag tycka.


som alla skriver så har vi redan rensat bland folk o även blockat dom från denna tråd.... du får väl läsa bättre i såfall ..... :bow:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Nu måste jag rätta lite här.

NI har inte rensat i tråden, moderator har rensat.

NI har inte blockerat någon ur tråden, ni har i så fall blockerat så ni inte ser inlägg från vissa användare.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Jag förstår verkligen inte - jag trodde att TS äger hästen? Pratar du om dig själv i tredje person? Eller har någon annan som känner TS loggat in som TS? :confused:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Ja jag fattar noll.

Från att vilja förstå och hjälpa både TS och hästen så skriks det:confused:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

*kL*
Jag tror inte det är någon som tror att TS missköter sina djur så där direkt, men när flera olika människor har haft å göra med denna person i olika stall, och nu är rätt omtalad på den lilla ön hon endå bor på, där hon beteet sig precis lika dant i varje stall, gjort konstiga oförklarliga saker, köper dåliga hästar (trots att det är ridhäst hon vill ha) som sen avlivas, ja, klart det blir disskusion!?!

Det är ju hel normalt att hajja till tycker jag?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 136
Senast: Bee
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 555
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 375
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp