Bukefalos 28 år!

Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Nu ska ju inte hästen avlivas utan ägaren ska ta den tillbaka eftersom hon aldrig köpt den det har hon pm:at mig om i alla fall....
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Äger hon inte hästen kan hon inte gärna avliva den uten tillstånd, det är ägarens ansvar.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Denna tråd är verkligen ett enda virrvarv hit å dit... man trodde man hade lite hum, men icke. vart ska detta sluta?
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Jag som inte ens bor på Tjörn tkr det är udda ;)

Tycker synd om hästen jag, vilket liv!! Men det är väl lite så (med tanke på TS reaktion) att om man inte kan ta att man inte får medhåll och klapp på axeln och bekräftelse exakt hela tiden så blir det ganska svårt att uppehålla sej inne på ett forum.
Och snurrar det på för mycket så blir varje inlägg som bara ställer sej lite undrande (det här med röntgen ex.) tolkat som elak mobbing.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Du har nog missat att trakasserierna är bortplockade. Den elaka mobbingen finns inte med i tråden längre. Den som utförde det mesta av dem blev för övrigt avstängd i ett par omgångar just pga påhoppen som definitivt inte var på nivån som mn behöver tolerera. Snarare var det personangrepp som till hör de värre av dem jag sett på Buke.

Jag håller definitivt inte med T.S i allt men jag och säkert fler här ogillar trakaserier och då blr det lätt man håller på den svagare parten. Vad blir egentligen bättre av att folk pratar skit om T.S på nätet? På vad sätt gynnar det hästen?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Knapplån: Måste bara få säga detta eftersom det har så stor moralisk betydelse: Om man råkar känna till någon trådskapare personligen har man ett extra stort ansvar för vad man skriver i trådar tycker jag. Jätteviktigt att inte blanda in sånt man fått vetskap om på annat sätt.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Okej, precis så som de gick till med förra hästen oxå, den var plötsligt inte hennes och ägaren ville ha tillbaka den, TS påstod att hon köpt hästen, men sen kom de fram att hon inte gjort det.
Det var ett enda virrevarv, å det är svår att förstå eftersom det hela tiden berättad olika historier från Ts.....

Jaja, får väl hoppas att hon hittar sig en trevlig ridhäst å inget " dej är det synd om å jag ska hjälpa dig" projekt :)
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Men? Jag trodde du ägde hästen? hur kan du ta beslut om avlivning om hästen inte är din?
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

*kL*
Jag tror inte det är någon som tror att TS missköter sina djur så där direkt, men när flera olika människor har haft å göra med denna person i olika stall, och nu är rätt omtalad på den lilla ön hon endå bor på, där hon beteet sig precis lika dant i varje stall, gjort konstiga oförklarliga saker, köper dåliga hästar (trots att det är ridhäst hon vill ha) som sen avlivas, ja, klart det blir disskusion!?!

Det är ju hel normalt att hajja till tycker jag?!

Ursäkta men vem är du och hur vet du vem jag är om jag får lov att fråga, sitta här och vräka ur sig både de ena o de andra utan som helst rättigheter.
Tycker du kan PM mig. :mad: vilka hästar skulle ja ha köpt om jag får fråga ??
Fattar fortf inte va du pratar om !!!!!

Eftersom att alla verkar tro vissa saker så kommer jag inte svara några fler inlägg härdanefter. Hästen är inte avlivad. MEN JA SA ATT JA HADE GJORT DE OM DEN VA I MINA ÄGOR O INGET ANNAT.

SÅ LÄGG NER ALLT TRAMS TILL SNACK..... :mad:
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Jag har varit trevlig mot dej och försvarat dej mot otrevliga inlägg och anmält mobbing direkt. Men självklart undrar jag över en del oxå då du faktiskt säger emot dej själv från tillfälle till tillfälle.

Och du skriver faktiskt att du inte ska skicka hem hästen. Du skulle boka tid för avlivning hos en veterinär.
 
Sv: Vad ska jag göra med min gosse !!!!

Nej jag kommer inte att skicka hem honom, jag kommer låta honom få vandra
vidare. Ska ringa i morron o boka tid. Veterinären sa att jag fick välja själv, men jag vill bara hans bästa. Nej jag orkar inte med en veterinärhäst till och jag har inte huuuuuur mkt pengar som helst för att gå vidare och utreda och hålla på. Jag vill rida o inte ha en häst som står. :cry: :cry: :cry:

Tar fram ett av dina tidigare inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 688
Senast: Bee
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 548
Senast: Roheryn
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp