Vad ska jag göra!?

sockerdricka

Trådstartare
Okej ska försöka korta ner det här lite. Min kanin har tidigare haft problem med magen som gjort att det fastnat bajs bak i rumpan och på baktassarna hela tiden :(
Vi tog henne till veterinären och de trodde hon var känslig mot grönsaker så vi skulle prova ge henne proviva yoghurt. Och när magen var återställd skulle vi prova ge henne lite grönsaker igen.

Detta funkade ett tag men nu har det börjat igen! :(
Det är jättejobbigt. Hon har inte fått grönsaker på ett tag nu men nu fastnar det fortfarande bajs ändå. Vad ska jag göra? Kan det vara något annat hennes mage reagerar på?
Eller bör jag fortsätta med proviva yoghurten?

Det är så synd om henne om det ska fastna klumpar med bajs och hon blir alldeles skitig, det är inte så uppskattat med duschningen, vilket jag egentligen in bör behöva göra, eller? :confused:
 
Jag tycker så här, efter lång erfarenhet, att du ska ge henne morötter, vilket inte gör någon skada.

Var sedan noga med att hon har en balanserad kost. Ge henne hö, kanske müsli? Annars ett foder med mycket protein och fibrer.

Lycka till!
 
kaniner har bakterier i magen som bryter ner födan, rubbas bakterie balansen så mån inte kaninen bra. har du någon kompis som har en kanin så kan du ta lite spillning från den och ge till din kanin, då blir bakteriehalten bra igen. de är koprofaga (äter sitt eget bajs för att ta till vara på alla ämnen och inte låta något gå till spillo. ge endast hö ett tag, sedan blåbärs och morotspuré. ej hela morötter..
lycka till :)
 
vad får kaninen för övrig mat?
ge mig foderstaten så ska jag titta på den.. :bump:
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 532
Senast: monster1
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
704
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 809
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp