Vad ska jag se på Netflix/Viaplay nu då?

Sense8 - GRYMT bra. Tyvärr bara 2 säsonger men det ska bli en 2h special och kanske kanske kan det bli en fortsättning.
 
Kollar inte på så mycket serier så vet inte riktigt om serierna du nämnde är i stil med the americans men den har vi sett nyss. Tyckte den är bra!
 
Läste igenom den här tråden igen i jakt på en ny bra serie. Ozark lämnade ett tomrum efter sig som jag nu försöker fylla. Men såg att sä 2 av Stranger Things kommer i okt! Det längtas till!

Men kom att tänka på en serie som jag kan tipsa om till de som gillar serier i stil med Happy Valley och Broadchurch. Hans Rosenfelts serie Marcella (Netflix) är riktigt bra! Även Luther (men bara sett sä 1 hittills) är riktigt bra!

Även danska serien Dicte (Netflix) är riktigt bra!

Är det någon som sett River med Skarsgård? Jag har bara sett halva första avsnittet och fastnade inte alls. Tyckte den var mörk och långsam. Men eftersom så mga recensenter hyllar den så funderar jag på om man ska ge den en chans till?
 
Senast ändrad:
Jag har precis kollat igenom det som finns av the Ranch och gillar den verkligen! Småstadshumor utan att det blir slapstick och förlöjligande av det :up:
 
The Expanse - kolonialism, klasskamp, rymdskepp, deckarmysterie. Jag inväntar säsong 2 spänning! Finns som bokserie av James Corey.

Marco Polo - mongolernas hov, prinsessor som rövas bort, hästar och drama, mer fokus på Kublai Khan och hans politik än på Marco vilket jag uppskattar. Fler coola kvinns i säsong 2.

Spartacus - romare och slavar före och under upproret... en ursäkt att visa sex och våld mer än historiebeskrivning, men jag blev ändå indragen i intrigen och särskilt relationen mellan huvudkaraktärerna.

Elementary - om du gillar Sherlock Holmes. Den amerikanska versionen presenterar en lite mjukare Holmes än den nya brittiska tycker jag. Ett brott löses per avsnitt.

Mad Men - stilen, möbler, kläderna, sceneriet... ger mer än själva storyn, testa om se om du gillar den. Jag hängde med i två-tre säsonger.

Flera av de olika Star Trek-serierna ligger också på Netflix.

Jag ska testa Norsemen nu, i väntan på påfyllnad av annat. Såg några avsnitt av Frontier också men har inte riktigt orkat engagera mig. Då jag är gillar scifi var the Expanse ett lyft efter all trist skit som görs i den genren. Firefly har du redan fått tips om men jag skriver under på den serien också iaf. :)
 
Men kom att tänka på en serie som jag kan tipsa om till de som gillar serier i stil med Happy Valley och Broadchurch. Hans Rosenfelts serie Marcella (Netflix) är riktigt bra! Även Luther (men bara sett sä 1 hittills) är riktigt bra!

Saknad, aldrig glömd är i samma stil som Happy valley och Broadchurch. Har bara sett säsong 2 men den är grymt bra.
 
Stranger things, The OA, Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå, The Lizzie Borden Chronicles. Kan rekommendera Misfits också, rätt annorlunda och speciell men riktigt rolig, speciellt de 2 första säsongerna.
 
Stranger things, The OA, Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå, The Lizzie Borden Chronicles. Kan rekommendera Misfits också, rätt annorlunda och speciell men riktigt rolig, speciellt de 2 första säsongerna.

Är Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå bra? Har funderat på att se den serien men har haft fullt upp med Doctor Who, Sherlock Holmes, Breaking bad, Rick & Morty, Bojack Horseman och några serier till.
 
Tänkte tipsa om Breaking Bad och Better Call Saul, men det är nog inte riktigt i samma genre som de du radat upp i ursprungsinlägget. Narcos är också väldigt bra :).
 
Defenders har börjat på Netflix!
The Magicians på Viaplay och HBO
The Originals
House of Cards
Orphan Black
Shooter
Travelers
Game of Thrones
Reign
Bitten
The Goodwife
The good fight (spinoff på ovanstående, finns på HBO)
Sleepy Hollow
Pretty Little Liars
Riverdale
Z Nation
 
Är Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå bra? Har funderat på att se den serien men har haft fullt upp med Doctor Who, Sherlock Holmes, Breaking bad, Rick & Morty, Bojack Horseman och några serier till.

Ja det ät den. Rätt skruvad men rolig. Och Dirk är så söt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp