Bukefalos 28 år!

Vad ska jag söka efter till dottern?

Sv: Vad ska jag söka efter till dottern?

Klart din dotter ska ha en häst - önskar att fler föräldrar orkade och hade råd att resonera som du!

Jag skulle nog leta en islandshäst, även om du antagligen får leta länge. Och det blir troligen mycket dyrare...Det finns många sorters islandshästar, men en med rätt lynne borde vara perfekt. Den rätta sorten lär känna på sig när ett barn som behöver balanseras sitter på och vara väldigt snälla att både rida och hantera. Och det stämmer med de islandshästar som används i grupperna med funktionshindrade på vår ridskola. Som trötta och snälla lamm då - som glada unghästar med oss.
Då kan du själv både rida och köra dessutom. Lycka till!
 
Sv: Vad ska jag söka efter till dottern?

jag tycker nog helst att du ska köpa nån av ras som är väldigt lugn i stället för en gammal ridskolehäst. ofta när hästar är gamla och dom är "lugna" kan det helst enkelt va så att dom inte orkar och om hon då en dag vill rida mycket så kan det nog bli lite problem. sedán finns det självklart sådana som orkar fast dom e gamla. det är nog bara och leta. veterinär besiktning är väldigt bra om du hittar en gammal häst som du tycker passar så du vet att den inte är lugn bara för att den helt enkelt inte orkar..
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 257
Senast: Bison
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 351
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 162
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp