Vad ska man döpa en katt till?

Min katt heter Uscha ( född busanO_o), men det passar nog inte många andra katter.
Folk tittar konstigt på mig när jag säger hej Usch när jag öppnar dörren.

Mammas gubbe kallar alla katter för izze/ izzen
Annars är kurre och julle/lulle
 
Min katt heter Smilla :)

Hemma hos oss har vi också haft katterna Loppan, Kotten, Adam och Skrållan. Ingen av dem lever längre, Loppan fick vi ta bort för lite mer än tre år sen pga tumörer. De andra hade vi när jag var liten, för sisådär 20 år sen ;)
 
Jag tycker bäst om namn som även fungerar på människor. :)

I min barndom fanns Lisa, Lasse, Pelle, Leah och Ellen. Idag äger jag en skogkatt som heter Luna, vilket hon även heter i stamtavlan.

Personligen föredrar jag också namn som fungerar på både svenska och engelska. Jag ogillar om det endast går att uttala på engelska (förutsatt att man bor i Sverige och talar svenska, såklart!), men för min del så får namnet gärna gå att uttala på engelska också då jag har flera vänner där engelska är vårt enda gemensamma språk.
 
Just det, vi hade också en katt som hette Krokus eftersom hon hade en liten knix i svansen. Min pappa har en katt som heter Disela eftersom hon som kattunge trillade i diesel och sedan fick min syster tillbringa halva natten med att tvätta henne. Konstigt nog överlevde hon. :up:
 
Min katt heter Alice. Inte döpt av mig eftersom det var en gåva.
Tidigare katter har hetat Morris, Smilla, Ängla, Tindra, Zeke, Lycka och Vilda.
 
Mammas och pappas kissar heter/hette Rufus, Sören, Gerd och sen döpte 5-åriga jag en till klätterapan. Mina föräldrar la sedemera in veto och döpte om honom till tusse.
 
Min katt heter Moses. Hans fd kompanjon hette Kingston (eller ja, han hette Extreme Master of Disaster -men till vardags var det Kingston).

Systers katt heter Klara (hennes sambo ville döpa den till Eva-Maria men efter hård strid blev det Klara). Annars har vi haft Lisa, Lotta och Milou. Grannarna hade en katt som hette Rolf och deras son hette Måns :angel:
 
Mina heter Myran och Lille Kotten på pappret.

Myran är stålgrå och går därför under kreativa vardagsnamnet Gråing.
Kotten är svart som natten och går därför under namnet.... Svarting :o:o:o:o :angel:
Nu bor vi lite för oss själva som tur kanske är, de kommer på inkallning så jag ropar hem dom ibland :o:cool:

En av mina vänners barn mindes inte riktigt namnet på myran men gissade vilt ; 'kotten och blåbäret var det va?' :rofl:
Skogstemat var ju rätt iaf!
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 047
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
809
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 684
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp