Vad ska man döpa en katt till?

Apropå alla katter med "fel kön". Min mamma är fodervärd/kattvakt åt en egen gammal herre vid namn Daisy. När man väl vant sig så passar han fantastiskt bra i sitt namn :D
 
Vårat syskonpar heter Sven och Elsa. Sven efter makens farfar och Elsa för att det passade ihop.

En kompis katter heter Copy o Paste :)

Innan har familjen haft Dickan, Fia, Stella, Maja, Svullo...

Nu har föräldrarna två katter; en Olga och en Kattafan(med glimten i ögat).
 
Jag har haft en Skrållan, Buzter, Charlie (hona), Boris, Bojan, Twixie, Katten (Hette Saga men visade sig vara en hane), Alice och Kitty. Nu har jag bara kvar Alice.

Mina tre andra katter är raskatter. Jag har själv fött upp två av dem. Den ena heter Birgitta men kallas för Biggan och den andra heter Soda Pop men kallas för Soda. Sen har jag Lumi som är min finska import och lumi betyder snö på finska (Hon heter Mari i stamtavlan).
 
Min katt heter egentligen Lilja, men jag kallar henne aldrig för något annat än Kattsson :D Så när folk frågar vad hon heter borde jag egentligen svara det istället för Lilja :p
 
Inte för jag tycker att det är bra namn men annorlunda är det minst sagt enligt mig.
En kompis-kompis katter hette: Vänster och prassel, ni kan ju tänka er hur det lät när katterna kallades in.
Humor eller smaklöst är upp till var och en att bedöma.

Min katt heter Ida (Pappersnamn, men kallas extremt sällan det) oftast är det Skräpet, Pälsfröken, Bitchen, prinsessan(sessan) eller skoveln (när sanden flyyyger hej vilt efter toabesök).
Ibland muttrar jag något om skattesmitare när jag pratar med henne för har man betjänt ska man väl åtminstone betala in arbetsgivaravgift osv.
 
Har haft många katter genom åren de jag konner ihåg är;
Tusse, Laban, Mirran, Tiger, Sotis, Gräddnos, Maja, Stina, Murre, Hubbe, och nu sist Moa.
Har haft fler men det var utekatter när jag var väldigt liten och som inte blev så gamla.

Systerns hon katt heter Lasse (de trodde det var en hankatt ganska länge ;) men namnet blev kvar).

Bonnkatter hela högen ^_^
 
Vi hade stallkatter en gång som kallades Svartvitan (svartvit hona), Nisse (röd hane) och Långranden (grårandig vildkattshane som låg som en lång rand efter golvet när han fick syn på en och flydde längs stallgången).
 
Jag och sambon skaffade två kattsyskon. Jag bestämde direkt att min skulle heta Singha. Vi klura på vad husses katt skulle heta. Corona blev lite långt att ropa ;). Sen tyckte sambon att hon såg ut som ett Lodjur och jag tyckte då att hon skulle heta Lo. Kort och enkelt :).
Sen blev Singha tyvärr påkörd och jag skulle hämta en kattunge från ett katthem. Hon var vit och silverrandig. Jag klurade på namn på snö och istema. Sambon tyckte hon skulle heta Flinga, som jag inte alls tyckte om. Då kom jag på Isa. Och efter ett tag kom jag ju på att det även var en karaktär i boken Grottbjörnens folk som jag läste då :).
 
Min första katt hette Stuffen. Han föddes under en barack vid bygget av tunneln genom Hallandsåsen och blev först omhändertagen av en som jobbade med sprängning. Han döpte honom tänkande på stuffen de sätter vid laddningen.
Nu har jag en Missan som blivit omdöpt till Mösslon. Via ordleken -Miss i mössan, är det några möss i Missan.
Öh, jo jag pratar rätt mycket med mina djur.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 047
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
809
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 681
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp