Vad ska vi göra?

Sv: Vad ska vi göra?

Det gör vi, som sagt att5 vi har verkligen provat ALLT! Men nu återstår bara en transportör, hoppas det funkar eftersom jag ska flytta mina andra hästar ifrsån våran gård..
 
Sv: Vad ska vi göra?

Det låter ju lite hopplöst, men denna metod har som sagt funkat på alla hästar jag provat den på. Den fungerar även på hästar som man lyfter på i vanliga fall. Men det ligger träning bakom det. Lycka till, vore kl att veta hur det gick
/ C
 
Sv: Vad ska vi göra?

Fel: Linan ska inte sträckas. Den ska bara hindra att hästen backar och förhindra att den skadar sig. Jag en gång varit med om att den användes. Den hästen hade alltid varit svårlastad. En numera MYCKET känd person som anses vara , ja jag vet inet hur duktig men är i bland helgonförklarad i artiklar (klassisk inte NH) använda kratta och piasavakvast för att försöka lasta. Jo visst - hästen gick på den gången men sedan var det stopp.

Då blev vi tvungna att använda den metoden. Just då MÅSTE hon bara lastas. Hon fick stå med linan rak och när hon gick fram kortades den motsvarande bit och hon var till sist inne. Det var aldrig tal om att dra in henne eller att utöva tryck - mer än om hon försökte backa eftersom hon inte fick mer lina då. Vi pratar nu om en häst som stegrade och med fullt allvar siktade på människor med både framdel och bakdel. Här handlade det om att lasta så säkert som det bara var möjligt för både henne och oss och inte minst utan stress.

Därefter när hon kom till sin hemmahage gick hon och transporten ihop både länge och väl. Därefter var hon lastbar än om det var svårt.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 145
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 159
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp