Vad ska vi ha för bil?

YaHilweh

Trådstartare
Vi har idag en Nissan qashqai som ska bytas ut i höst. Både för att den är liten samt att det är dags.

Men vad vill vi ha istället?

Vi har en snart 2 åring och en på gång. Så 2 barn, 2 vuxna, 1 barnvagn och 1 hund i mellanmodell med bur behöver få plats.

Gärna diesel, gärna högre modell med suverän känsla.

Vad är det jag söker? Vi vill inte ha en buss.
Vi har tittat på en Fiat freemont, någon som har erfarenhet av denna.
 
Vi har idag en Nissan qashqai som ska bytas ut i höst. Både för att den är liten samt att det är dags.

Men vad vill vi ha istället?

Vi har en snart 2 åring och en på gång. Så 2 barn, 2 vuxna, 1 barnvagn och 1 hund i mellanmodell med bur behöver få plats.

Gärna diesel, gärna högre modell med suverän känsla.

Vad är det jag söker? Vi vill inte ha en buss.
Vi har tittat på en Fiat freemont, någon som har erfarenhet av denna.

Suverän känsla minsann :D

Ja, jag kommer fortfarande att tjata om Skoda.
Deras Kodiaq är testvinnare i tre olika test och får väldigt fina omdömen mest hela tiden. Största bagageutrymmet bland suvarna. Plus att den är snygg. Och Skoda har många fiffiga förvaringslösningar :) Och ja, prislappen är ju lite mer behaglig än hos de andra som har motsvarande.
 
Suverän känsla minsann :D

Ja, jag kommer fortfarande att tjata om Skoda.
Deras Kodiaq är testvinnare i tre olika test och får väldigt fina omdömen mest hela tiden. Största bagageutrymmet bland suvarna. Plus att den är snygg. Och Skoda har många fiffiga förvaringslösningar :) Och ja, prislappen är ju lite mer behaglig än hos de andra som har motsvarande.

Dem ska tittas på, har fått octavian rekommenderad med, men vi gillar suvkänslan, så det ska kollas. Tack#
 
Vi har idag en Nissan qashqai som ska bytas ut i höst. Både för att den är liten samt att det är dags.

Men vad vill vi ha istället?

Vi har en snart 2 åring och en på gång. Så 2 barn, 2 vuxna, 1 barnvagn och 1 hund i mellanmodell med bur behöver få plats.

Gärna diesel, gärna högre modell med suverän känsla.

Vad är det jag söker? Vi vill inte ha en buss.
Vi har tittat på en Fiat freemont, någon som har erfarenhet av denna.

Vi har freemont och älskar den :love: sjukt skön att köra och massor av plats. Minus kan vara att man inte kan koppla ur airbagen och att den inte har dragkrok.
Vi har varit på långsemester med den och 4 vuxna + 2 barn i bilstol. Inga konstigheter alls platsmässigt med en takbox för packning. Vi får till och med in vagnen även när vi har ett av extrasätena uppfällda. Bästa bilen vi har haft :up:
 
Vi var och hämtade ut vår nya Subaru Outback i torsdags, var så supernöjda med vår tidigare likadan så för oss var valet enkelt att det blev Subaru igen :love:
Prisvärd, står sig löjligt bra i pris, bästa 4wd, duktig på att dra både båten och hästarna, hundarna, barnvagn och bebis får gott om plats.
 
Vi var och hämtade ut vår nya Subaru Outback i torsdags, var så supernöjda med vår tidigare likadan så för oss var valet enkelt att det blev Subaru igen :love:
Prisvärd, står sig löjligt bra i pris, bästa 4wd, duktig på att dra både båten och hästarna, hundarna, barnvagn och bebis får gott om plats.
Min pappa har en Outback och den är grym! Skulle gärna vilja ha en sån. Fast jag trodde att den var väldigt dyr?
 
Vi var och hämtade ut vår nya Subaru Outback i torsdags, var så supernöjda med vår tidigare likadan så för oss var valet enkelt att det blev Subaru igen :love:
Prisvärd, står sig löjligt bra i pris, bästa 4wd, duktig på att dra både båten och hästarna, hundarna, barnvagn och bebis får gott om plats.

Och skitdyrt om nått går sönder :arghh: Dels för 4wd och sen för att det är boxermotor.

Håller dock med om att det är ruggigt bra bil på många sätt.
 
Och skitdyrt om nått går sönder :arghh: Dels för 4wd och sen för att det är boxermotor.

Håller dock med om att det är ruggigt bra bil på många sätt.

Jag kan inte påstå att Subaru varit dyrare än de andra bilarna vi haft i service och reparationer, haft BMW, Audi, Saab och Volvo tidigare. Volvo har varit klart dyrast på delar och service...
Men numera har vi inte det problemet då vi köper nytt och byter innan den fria servicen och garantin gått ut.
 
Min pappa har en Outback och den är grym! Skulle gärna vilja ha en sån. Fast jag trodde att den var väldigt dyr?

Allt är ju relativt för vad man tycker är väldigt dyrt.
Begagnade står de sig riktigt högt i pris, så det svider inte så mycket i värdeminskning.
I nypris så ligger de strax under BMW, Audi, Volvo och liknande men det är ju ingen billig bil.
Men sen beror det ju på vad man vill ha för utrustning med.
Något jag gillar med Subaru är att de är väldigt välutrustad redan i basic varianten och tillbehören som jag vill ha är inte sinnessjukt dyra.
Vår nya som har mycket tillbehör skulle kosta ca 500' men jag kunde pruta ganska bra eftersom vi är återkommande kunder med en bra affärsrelation.
 
Jag kan inte påstå att Subaru varit dyrare än de andra bilarna vi haft i service och reparationer, haft BMW, Audi, Saab och Volvo tidigare. Volvo har varit klart dyrast på delar och service...
Men numera har vi inte det problemet då vi köper nytt och byter innan den fria servicen och garantin gått ut.
Ett exempel :)
Nu minns jag inte vad delen exakt heter men jag fick problem med nå ventiler i motorn på min legacy, delen i sig var inte dyr men arbetskrävande. Efter som att det var dubbelt så många i Subarus motorer blev detta även dubbelt så dyrt. Pris: 20'000:-

Jag har inga problem att rekommendera Subaru, mina föräldrar hade en och jag har haft en (båda såldes av samma anledning, dyrt). Det är en väldigt rolig bil, särskilt med lite större motor.

Vi har kört helt olika märken, jag föredrar Honda och Toyota. Jämfört med dessa var Subarus dyrare :)
 
Lånar tråden då några har subaru erfarenheter och jag gillar vad jag ser när jag läser om Subaru xv, men aldrig kört eller känner ngn som kört subaru...
Värt att provköra tro? :)
 
Lånar tråden då några har subaru erfarenheter och jag gillar vad jag ser när jag läser om Subaru xv, men aldrig kört eller känner ngn som kört subaru...
Värt att provköra tro? :)
Somliga tycker ju det. Jag tar inte i en Subaru med tång. Enligt mig är de motsatsen till hyllningskörerna ovan.
 
Agree.
Har kört superb i 2,5 år och ÄLSKAR den där bilen nåt så djävulskt.

Lånar tråden jag också
+ @lil-sis

Vad är för/nackdelarna med skoda superb?
Vi behöver plats gör liten mim-bur, barnvagn, en framåtvänd barnstol och en bakvänd samt gärna inte behöva sitta som ihopvikta makaroner. Får vi plats? :D
 
Lånar tråden jag också
+ @lil-sis

Vad är för/nackdelarna med skoda superb?
Vi behöver plats gör liten mim-bur, barnvagn, en framåtvänd barnstol och en bakvänd samt gärna inte behöva sitta som ihopvikta makaroner. Får vi plats? :D
Den har jag bara hört gott om. Sambons bror har en -13 och svärfar en -17
 
Vi har idag en Nissan qashqai som ska bytas ut i höst. Både för att den är liten samt att det är dags.

Men vad vill vi ha istället?

Vi har en snart 2 åring och en på gång. Så 2 barn, 2 vuxna, 1 barnvagn och 1 hund i mellanmodell med bur behöver få plats.

Gärna diesel, gärna högre modell med suverän känsla.

Vad är det jag söker? Vi vill inte ha en buss.
Vi har tittat på en Fiat freemont, någon som har erfarenhet av denna.

Vi har två barn (2,5 år och 3 mån), schäfer i bur och syskonvagn (bumbleride indie twin). Har en Ford Kuga som vi älskar, stora motorn så får dra 2 ton men dricker inte så mycket ändå. :up:

Inga problem att få plats med allt ovanstående plus packning för en veckas semester. :love:

Nästa bil blir en likadan fast med lilla motorn då vi inte har samma behov längre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 728
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 090
Senast: Migo
·
Fordon Har en Audi A4 -09 som jag älskar! Den har allt och mer därtill, skön att köra, säker på vägen, och drar väldigt lite. Kanonbra...
2
Svar
20
· Visningar
1 890
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp